11.05.2011.
Poslovni dnevnik: Lidl zabilježio najveći rast, Kerum ispao s liste top deset
Lidl, Spar i Plodine za razliku od konkurencije i u recesijskoj 2010. bilježe snažan rast prihoda
Iako lani nije ponovio uspjeh iz 2009. s rekordnim rastom prometa od 41 posto, diskonter Lidl je i u 2010. godini održao lekciju konkurenciji.
Organskim rastom, kroz 70-tak prodajnih lokacija s neto prostorom manjim od 100.000 četvornih metara, lani je prema prvim podacima Financijske agencije ostvario 2,09 milijardi kuna prihoda što je rast od 26,9 posto u odnosu na 2009.
Neskloni medijima
Rast prihoda za 451 milijun kuna definitivno svjedoči da je Lidl i na ovdašnjem tržištu pronašao nišu lojalnih kupaca.
O tome koliko je ekspanziji Lidla kumovalo zadovoljstvo kupaca asortimanom, a koliko recesija i tanji novčanici nema pouzdanih istraživanja, a trgovac je tradicionalno nesklon medijima.
Iznimno dobar rezultat u 2010. imao je i Spar, prihod je na godišnjoj razini rastao 337 milijuna kuna (25,9%), na 1,64 milijarde.
Preuzimanjem Ipercoopa u veljači 2009. Spar je osnažio poziciju među najvećim ovdašnjim trgovacima, a lani je dobro osmišljenom politikom partnerstva s lokalnim dobavljačima uključenim u proizvodnju robnih marki dodatno ojačao.
I dok je 2009. po prihodu bio deveti, u 2010. je sedmi, istisnuo je Billu i Keruma, kojega više nema na listi 10 najvećih trgovaca, a Getro je integriran u Mercator. Upravo je ta akvizicija dala i pomak Mercatora, koji se nametnuo kao drugi najveći trgovac zamijenivši mjesto s Plodinama.
Premda je lani među prvoplasiranim trgovcima upravo Mercator ostvario najveći rast prihoda od čak 30 posto taj je rezultat ipak ispod očekivanja.
Naime, prihod povezanih društava lani je iznosio 2,96 milijardi dok je u 2009. sam Mercator imao 2,23 milijarde a Getro 1,35 milijardi kuna.
Blagi rast Konzuma
Plodine su na ljestvici pale za jedno mjesto no, riječki trgovac je rezultat povećao za 174 milijuna kuna ili 7,1% pa prihod za 2010. iznosi 2,64 milijarde kuna.
Za razliku od Konzuma koji stagnira, unatoč investiranju u nove objekte i preuzimanjima, najveći nacionalni trgovac u 2010. prema 2009. prihod je povećao tek za 48 milijuna kuna.
Uz Kerum, lanjski gubitnici su Metro i Billa. Prihod Metroa manji je 125 milijuna, pao je 5,2% na 2,26 milijardi, dok je Billa na godišnjoj razini izgubila 58 milijuna ili 3,5%, s ostvarenih 1,53 milijarde. (Bankamagazin / Poslovni dnevnik)
|
|
|
|