05.02.2013.
Mercator za dječje domove i 90 obitelji diljem Hrvatske
Pomoćnica ministrice Jasna Ćurković Kelava i predsjednik Uprave Mercatora Samo Gorjup na konferenciji za medije izvijestili su o jedinim dostupnim podatcima (iz 2010. i 2011.) koji prikazuju zabrinjavajuće stanje u Hrvatskoj prema kojem 66% učenika ne jede voće, a 76% ne jede povrće svaki dan dok bi pravilna i uravnotežena prehrana trebala uključivati svakodnevnu konzumaciju najmanje tri porcije povrća i dvije porcije voća.
Pomoćnica ministrice Ministarstva socijalne politike i mladih Jasna Ćurković Kelava osvrnula se na dosadašnju suradnju s Mercatorom te istaknula: »Iznimno mi je drago što i u ovakvim teškim gospodarskim uvjetima Mercator nastavlja s donatorskim programom i našom suradnjom, koju smo započeli prošle godine, gdje uz podršku projektu »5 na dan« potičemo konzumaciju voća i povrća, te i ove godine Mercator donira 9 dječjih domova u šest hrvatskih županija.«
Istraživanje koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo provelo za Svjetsku zdravstvenu organizaciju pokazuju da smo po članu kućanstva u 2011. od povrća najviše konzumirali krumpire i to gotovo 40kg dok smo od voća najviše konzumirali jabuke – 14,3kg. U tom kontekstu predsjednik uprave društva Mercator – H Samo Gorjup je istaknuo: »Dostupni podaci nisu ohrabrujući kada govorimo o važnosti voća i povrća u svakodnevnoj prehrani.
Upravo iz tog razloga već dugi niz godina tijekom siječnja i veljače provodimo akciju »5 na dan« u kojoj se voće i povrće dijeli prema bojama i učinkovitosti na organizam, a Mercator svakoga tjedna nudi izbor sezonskog voća i povrća po najnižim cijenama na tržištu. Donacijom više od 5 tona voća i povrća dječjim domovima diljem Hrvatske i distribucijom paketa za 90 najugroženijih obitelji u Hrvatskoj želimo pravovremenom reakcijom odgovoriti na potrebe društva u kojem poslujemo, a želja nam je donatorsku akciju 5 na dan iduće godine još više proširiti diljem Hrvatske.«
|
Pored iznesenih podataka, zabrinjavajući su i podaci GFK te je Tamara Kraus iznijela rezultate koji govore o tome da iako 17% građana Hrvatske sada konzumira zdraviju hranu nego ranije, čak 41% ponekad jede u restoranima brze prehrane (fast food), a 2/3 Hrvata, njih 60% se ponekad hrani u pekarama. Kakva budućnost očekuje građane Hrvatske i hoće li biti promjena u pogledu konzumacije zdrave hrane i promišljanja o prehrani u hrvatskim obiteljima istražit će ovogodišnji partneri akcije,
GfK-Centar za istraživanje tržišta: »Naši dostupni podaci govore kako tek 28% Hrvata jede voće na tjednoj bazi, pri čemu je svakom drugom kod kupovine prehrambenih namirnica najvažniji okus (48%) ili brzina pripreme (44%). Također, iznenađuju podaci da čak 80% građana Hrvatske pije kavu svaki dan, a tek 4% ne konzumira čokoladu. Ovi pokazatelji potaknuli su nas da se pridružimo akciji 5 na dan na način da ćemo tijekom 2013. provesti istraživanje o konzumaciji voća i povrća građana Hrvatske« zaključila je Tamara Kraus, savjetnik u istraživanjima prilikom potpisivanja sporazuma o suradnji Mercatora i GfK.
|
Inicijativa »5 na DAN«
„5 a day“ je velika međunarodna inicijativa kojom se ističe važnost dnevne konzumacije voća i povrća čime se utječe na opće zdravlje organizma te se smanjuje rizik od teških bolesti. Akcija se provodi kroz mjesece u kojima opada konzumacija zdravih namjernica, a u Hrvatskoj ju provodi Mercator. Sva prodajna mjesta Mercatora stoga su posvećena zdravlju i pravilnoj prehrani. U sklopu ovogodišnjeg projekta iz tjedna u tjedan izmjenjuje se ponuda egzotičnog voća – manga, papaje, limete i avokada koje je na akciji, kao i ponuda banana, naranči, jabuka, kruški, klementina, limuna, kelja, paprika, cvjetače, crvenog luka, šampinjona, te drugog voća i povrća kako bi se potaknuo veći unos pripadajućih vitamina.
Mercatorovom akcijom »5 na DAN« potiče se i domaća proizvodnja pa samo na području slavonske regije Mercator-H surađuje s čak 17 poljoprivrednika i malih proizvođača voća i povrća od kojih minimalno pet plasira gotovo 100 posto svojih proizvodnih kapaciteta kroz proizvodnu mrežu trgovina Mercatora.
|
|
|
|