23.08.2012.
Izazovna prva polovica godine za Grupu Mercator
Vodeći slovenski trgovački lanac Mercator u prvom polugodištu ove godine prihodovao je 1,4 milijarde eura, uz operativnu dobit od 24,5 milijuna eura i neto gubitak od 16,5 milijuna eura.
Prihodi od prodaje u Sloveniji dosegnuli su 93,3 posto lanjskih u istom razdoblju, uz operativnu dobit od 33,3 milijuna eura i neto dobit od 13,2 milijuna eura.
Gubitak od 16 milijuna eura na razini Grupe posljedica je negativnih tečajnih kretanja, slabijeg poslovanja na stranim tržištima i restrukturiranja M Tehnike i Modiane.
"Osjećamo pad na svim tržištima, sniženje kreditnog rejtinga, deprecijaciju dinara u Srbiji... Zbog rasta PDV-a potrošnja u Hrvatskoj pala je za pet posto", rekao je Toni Balažič, koji Mercator vodi od lipnja. Dodao je kako se osjeća da potrošači sve više kupuju u diskontima. Gubitku su pridonijeli i usporeni oporavak gospodarstva, sve veća neizvjesnost pri poslovanju i rast cijena energenata.
Balažič kaže kako su svi navedeni trendovi zamjetni od 1008. godine, kada je počela padati profitabilnost. "To je bila posljedica strategije koja je bila usmjerena na rast", smatra predsjednik Uprave Mercatora.
Trenutno se provodi oko 50 mjera koje bi Mercatoru do kraja godine trebale uštedjeti osam milijuna eura. Riječ je prije svega o smanjenju troškova za vanjske usluge i konzultante, smanjenju režija i zaliha. Mjere uključuju i smanjenje troškova marketinga. Na kraju godine Mercator neće produžiti neke sponzorske ugovore, privremeno će zamrznuti sva ulaganja u obrazovanje zaposlenih izvan tvrtke, a uvodi se i poslovanje "bez papira".
Od rujna se uvode promjene u komercijali, marketingu i logistici kojima bi Mercator trebao dugoročno uštedjeti 50 do 60 milijuna eura. Priprema se i nova kompanijska strategija, ali cilj ostaje isti - da Mercator bude vodeći regionalni trgovački lanac. Vlasnicima će nova strategija biti predstavljena u kasnu jesen.
Balažič smatra kako se Mercator mora manje baviti samim sobom i da mora vratiti potrošača u prvi plan. "Već smo počeli s programom obnove voća i povrća, kod kojih ćemo se više okrenuti domaćim dobavljačima. Sada to predstavlja dvije trećine ukupne nabave", rekao je predsjednik Uprave Mercatora.
U pregovorima s dobavljačima maksimalno će štititi potrošača, obećava Balažić. "Pojednostavnit ćemo ponudu i potrošaču ćemo ponuditi izbor između skupljih i jeftinijih proizvoda. Ograničava nas percepcija da prodajemo samo skupe proizvode, iako to nije tako. Moramo potrošaču pokazati da smo konkurentni", zaključio je.
Balažič vjeruje da je moguće vratiti vrijednost dionice na nekadašnju razinu. "Vjerujemo da ćemo kompaniju brzo vratiti tamo kamo pripada, među visoko profitabilna poduzeća. "Vrijednost Mercatorove dionice je visoka jer kompanija ima unutarnje rezerve. Članovi uprave kupit će dionice", dodao je.
|
O brojkama nije htio govoriti jer ih još nije potvrdio Nadzorni odbor, ali nada se da će biti pozitivne. Dodao je da na rezultate najviše utječu tečajne razlike, na koje se pak ne može utjecati. Hoće li biti otpuštanja i koliko, znat će se u kasnu jesen, a program će biti usuglašen sa sindikatima.
Na pitanje o novoj prodaji Mercatora, Balažič je odgovorio da o tome je li ona prebrza ili ne odlučuju vlasnici, a uloga uprave je da maksimaliziraju profitabilnost. Dodao je da sadašnja vlasnička struktura nije optimalna, da ograničava kompaniju te da vjeruje da će Mercator dobiti postojane vlasnike. (Bankamagazin)
|
|
|
|