Info
Seniko studio
Statistika
25.01.2016. Globalna snaga maloprodaje 2016.
Pozicija Agrokorove maloprodaje narasla je za čak 30 mjesta te se najveći regionalni maloprodajni lanac našao na 192. poziciji među 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu
Marina Tonžetić
Marina Tonžetić
Zahvaljujući 4.809 milijuna dolara prihoda ostvarenih u 2014. godini, zauzela 192. poziciju, pokazuje najnoviji Deloitteov izvještaj Globalna snaga maloprodaje 2016.

Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu je u fiskalnoj godini 2014. ostvarilo ukupne prihode od 4,3 bilijuna dolara, očuvavši tako stalan rast, koji je iznosio 4,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja pozitivan znak za čitav sektor, koji je ne tako daleke 2011. godine bilježio pad prihoda.

Ipak, slika se razlikuje od regije do regije, pri čemu su trgovački lanci u Sjevernoj Americi, Africi i na Bliskom istoku ostvarili rast prihoda, za razliku od onih u regiji Azija-Pacifik, Europi i Latinskoj Americi, koji i dalje bilježe pad prihoda.

„Poboljšanje pozicije u 2014. godini rezultat je Agrokorovog preuzimanja Mercator grupe, čime smo postali liderom na pet regionalnih tržišta kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe.

Ovo uspješno preuzimanje realizirano je u zaista kratkom razdoblju vrlo efikasno, u skladu s najboljom svjetskom praksom te je stvorilo značajne sinergijske učinke, kako za našu grupu i naše zaposlenike, tako i za sve naše partnere.“, naveo je Darko Knez, Izvršni potpredsjednik za poslovnu grupu Maloprodaja, Agrokor d.d. te nastavio „U ovom izvještaju poseban je fokus stavljen i na utjecaj digitalne tehnologije na trgovinu, gdje Agrokor također predvodi u regionalnoj implementaciji najbolje maloprodajne tehnologije i inovacija, koje uključuju pametna kolica i blagajne, mobilne aplikacije, online prodaju u sklopu Konzum klika i nove Agrokorove platforme A007, kao i program nagrađivanja vjernosti MultiPlusCard.

Vjerujemo da će nam sve navedeno biti dobra osnova za daljnji rast i u narednom periodu, pri čemu ćemo, kao i dosada, predano raditi na tome da ostanemo ne samo najveći, nego i najbolji regionalni trgovac u segmentu uvođenja novih tehnologija i inovacija, svjetske maloprodajne prakse i stvaranja dodane vrijednosti za sve naše kupce.“

„Sporiji gospodarski rast na nekoliko tržišta, niža inflacija, pad cijene nafte i jačanje američkog dolara sastavnice su koje su utjecale na dinamiku realizacije različitih prihoda trgovačkih lanaca zavisno od regije“, komentirala je Marina Tonžetić, partnerica u hrvatskom uredu Deloittea. „Za trgovce na malo u SAD-u, jačanje dolara značilo je veću kupovnu moć potrošača u zemlji, a pospješilo je i gospodarski rast te porast zaposlenosti“. S druge strane, kinesko gospodarstvo je kroz to vrijeme doživjelo znatno usporavanje zbog pada izvoza i ulaganja smanjenog intenziteta. Ipak, privatna potrošnja dobro se držala, iako je sektor luksuznih dobara podbacio.”
Utjecaj digitalne tehnologije

Deloitteovo Izvješće također ističe utjecaj tehnologije na kupovinu u trgovinama i ukazuje na ubrzano širenje digitalne povezanosti kupaca. Digitalno ponašanje i očekivanja potrošača sve se brže mijenjaju, što trgovcima otežava njihovo praćenje te dolazi do tzv. digitalnog jaza. U tom su kontekstu bitni sljedeći trendovi:

Ne postoji jedinstvena formula za primjenu digitalne tehnologije. Premda se sva tržišta sve više preusmjeravaju na usvajanje digitalnih tehnologija, putovi kojima su krenula donekle se razlikuju. Tako, primjerice, neka tržišta u razvoju preskaču faze uvođenja digitalne tehnologije koje su prije njih iskusila razvijena tržišta.

Nema jedne digitalne veličine za sve. Digitalno ponašanje razlikuje se zavisno od demografskih čimbenika kao što su dob i visina dohotka, ali i vrsta traženih proizvoda.

Potrošači zahtijevaju kvalitetnije digitalne alate. Digitalni alati i kanali mogu i proširiti doseg trgovaca na malo, i povećati njihove prihode, no kupci trenutno osjećaju zakinutost i nezadovoljstvo s postojećom digitalnom ponudom mnogih trgovaca na malo.

„Postoji raskorak između očekivanja kupaca i trenutne ponude trgovaca u odnosu na rastuću želju potrošača da digitalija postane dijelom njihovog iskustva kupovanja“, ističe Tonžetić „Moguće je da neki lanci podcjenjuju utjecaj digitalne tehnologije, a neki su u njoj prepoznali pravu priliku koju treba iskoristiti.“

Povezani članci
19.10.16 Trgovina na malo
Novi veliki iskorak Konzuma i MultiPlusCarda – MultiPlusCard cijena!
04.10.16 Vijesti
Novi veliki iskorak Konzuma i MultiPlusCarda – MultiPlusCard cijena!
10.09.16 Tvrtke i tržišta
Agrokor među vodećim kompanijama Srednje Europe
03.08.16 Vijesti
MultiPlusCard koristi 77 posto svih korisnika programa vjernosti
24.05.16 Karijere
Nakon izuzetno uspješne karijere u Agrokoru, Darko Knez nastavlja svoju karijeru u privatnom biznisu
31.03.16 Promocije
A007 predstavio novi online mall
24.02.16 Seminari, konferencije
Pobjeda na prvom godišnjem natječaju Financijski direktor godine u Hrvatskoj pripala je Marku Čižmeku, članu uprave Valamar Riviere d.d.
25.01.16 Trgovina na malo
Agrokorova maloprodaja na 192. mjestu među 250 najvećih u svijetu
22.07.15 Trgovina na malo
Predstavljeni najnoviji Konzumovi maloprodajni standardi
22.09.14 Tvrtke i tržišta
Darko Knez: Višak trgovina prodat ćemo u roku od šest mjeseci
19.06.14 Vijesti iz regije
Mercator bi i nakon prodaje morao zadržati dobavljače i zaposlene
22.04.14 Trgovina na malo
Slovenci još uvijek ne podržavaju prodaju Mercatora
21.03.14 Tvrtke i tržišta
Otvoren Super Konzum Stenjevec u Zagrebu
27.02.14 Tvrtke i tržišta
Agrokor investira ukupno 140 milijuna kuna u nove trgovačke centre Konzuma
25.09.13 Tvrtke i tržišta
Predstavljena sveobuhvatna Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Republici Hrvatskoj u 2012. godini
28.08.13 Tvrtke i tržišta
Mercator grupa u prvom polugodištu 2013. ostvarila 1,4 milijarde eura
31.05.13 Vijesti
Izvučena prva dobitnica u velikoj nagradnoj igri MultiPlusCarda
09.05.13 Trgovina na malo
Mercator nastavlja s prodajom nekretnina
29.01.13 Tvrtke i tržišta
Mercator grupa: negativan rezultat u velikoj mjeri posljedica otpisa
18.01.13 Trgovina na malo
Konzumove „Najniže cijene u susjedstvu“ donose uštede kupcima svaki dan
02.01.13 Tvrtke i tržišta
Unatoč recesijskoj godini, Konzum je rastao 3%, za 2013. plan je 4-5%
13.11.12 Trgovina na malo
Mercator ostvario 2,1 milijardu eura prihoda od prodaje
05.11.12 Trgovina na malo
Mercator se zadužio za 11,8 milijuna eura
18.10.12 Trgovina na malo
Nadzorni odbor potvrdio strategiju srednjoročnog razvoja Mercator Grupe
17.10.12 Trgovina na malo
Balažič: Nisam protiv prodaje Mercatora
17.10.12 Trgovina na malo
Abanka prodaje svoje dionice Mercatora
09.10.12 Trgovina na malo
Balažič: Mercator ostaje vodeći trgovac u regiji
14.09.12 Trgovina na malo
"Finance": Nema političke suglasnosti oko prodaje Mercatora
14.09.12 Trgovina na malo
Opet će se prodavati Mercator
04.09.12 Vijesti
ShoeBeDo novi partner MultiPlusCard programa
23.08.12 Trgovina na malo
Izazovna prva polovica godine za Grupu Mercator
20.08.12 Trgovina na malo
Toni Balažič: Mercator nije spreman za prodaju
17.08.12 Trgovina na malo
U Mercator stiglo desetak ponuda za kupnju nekretnina
17.08.12 Trgovina na malo
Mercator izdao komercijalne zapise vrijedne 6,3 milijuna eura
14.08.12 Trgovina na malo
Lahovnik: Prodaja Mercatora ovisi o njegovim vlasnicima i ponuđenoj cijeni
13.08.12 Trgovina na malo
Vlasnici Mercatora spremni na novi pokušaj prodaje
18.06.12 Karijere
Igor Maroša i Stanka Pejanović imenovani članovima Uprave Mercatora
28.05.12 Karijere
Drago Kavšek novi član uprave Mercatora
18.05.12 Karijere
Anton Balažič novi predsjednik uprave Mercatora
15.05.12 Trgovina na malo
Mercator u prvom kvartalu sa 676 milijuna prihoda
24.04.12 Vijesti
Josipu Zaheru novi mandat na čelu HUP-Udruge trgovine
30.03.12 Trgovina na malo
Uprava Mercatora podnijela ostavku
08.03.12 Vijesti iz regije
Slovenski mediji: Veliki dioničari Mercatora žele smijeniti upravu
07.03.12 Korisne informacije
MultiPlusCard pokrenuo MultiPlus mobile
01.03.12 Trgovina na malo
Slovenski Mercator ulaže 25 milijuna eura u Srbiji
29.02.12 Trgovina na malo
Sudbina Mercatora vezana uz NLB
17.02.12 Trgovina na malo
Žerjav: Mercator ćemo morati prodati, ali ne Agrokoru
08.02.12 Vijesti iz regije
Pivovarnu Laško najviše pogađa neuspjeh prodaje Mercatora
08.02.12 Trgovina na malo
Kovač: Pregovori s Agrokorom vođeni 's figom u džepu'
01.02.12 Trgovina na malo
Mediji: Konačna odluka o ponudi Agrokora tek u ožujku
24.01.12 Trgovina na malo
Mercatoru istekao rok za predaju ponude za Laško
19.01.12 Trgovina na malo
Mercator u 2011. sa 2,93 milijarde eura prihoda
19.01.12 Tvrtke i tržišta
Mercator odustao od preuzimanja Pivovarne Laško
19.01.12 Trgovina na malo
Sindikat poljoprivrede podržava Agrokor u nadmetanju za Mercator
18.01.12 Trgovina na malo
Mercator s 14 milijuna eura dokapitalizirao M Tehniku
12.01.12 Vijesti iz regije
Slovenski mediji: Slijede odluke u vezi s Mercatorom
29.12.11 Trgovina na malo
Na skupštini dioničara Pivovarne Laško i o ponudi Agrokora
27.12.11 Trgovina na malo
RBA: Preuzimanje Laškog loš poslovni potez Mercatora
23.12.11 Trgovina na malo
Mercatorova uprava želi preuzeti Pivovarnu Laško
22.12.11 Trgovina na malo
Agrokor ne odustaje od Mercatora
21.12.11 Trgovina na malo
Ivan Crnjac: Agrokor stoji iza nacrta ugovora za Mercator koji je usklađen s vlasnicima
20.12.11 Trgovina na malo
Odgođeno preuzimanje Mercatora
20.12.11 Trgovina na malo
Danas odluka o sudbini Mercatora
19.12.11 Trgovina na malo
Slovenski mediji: Nije pravo vrijeme za prodaju Mercatora
15.12.11 Trgovina na malo
Otvorena prva Super Konzum prodavaonica u Požegi
13.12.11 Trgovina na malo
Razgovori Agrokora i vlasnika Mercatora se nastavljaju
30.11.11 Trgovina na malo
Uprava Mercatora predlaže nove pristupe u pregovorima
28.11.11 Trgovina na malo
Agrokor dostavio Mercatoru jamstva o sastavu konzorcija kupaca
25.11.11 Trgovina na malo
Vlasnici Mercatora pozvali na pregovore s Agrokorom
25.11.11 Trgovina na malo
EBRD: Podupiremo Agrokor u procesu preuzimanja Mercatora
24.11.11 Trgovina na malo
Uprava Mercatora o Agrokoru: Štitimo interese kompanije
24.11.11 Trgovina na malo
NLB: Pregovori s Agrokorom će se nastaviti
23.11.11 Trgovina na malo
Slovenski političari neskloni Agrokorovu preuzimanju Mercatora
23.11.11 DOP
Mercatoru dodijeljeno priznanje European Business Award
15.11.11 Trgovina na malo
Slovenski mediji o pregovorima Mercatora i Agrokora
09.11.11 Trgovina na malo
Mercatoru dobit pala za 3,2 posto
18.10.11 Trgovina na malo
Delo: Kakva je meta Mercator?
14.10.11 Promocije
Heather Mills kuhala je u Mercatoru
04.10.11 Trgovina na malo
Finance: Mercator za iduću godinu planira korjenite promjene
22.09.11 Trgovina na malo
PD: Unatoč političkoj krizi prodaju Mercatora teško zaustaviti
15.09.11 Trgovina na malo
"Dnevnik": Agrokor najavio ponovni pokušaj ulaska u Mercator
15.09.11 Trgovina na malo
Započeo mjesec duplih bodova za sve MultiPlusCard korisnike
14.09.11 Trgovina na malo
Mercator u ovoj godini planira 3 mlrd eura prihoda
08.09.11 Trgovina na malo
Novo prikupljanje ponuda za Mercator, Agrokor i dalje u igri
07.09.11 Trgovina na malo
Konzum i Dinamo potpisali ugovor o pokroviteljstvu
02.09.11 Trgovina na malo
Mercatoru 137,6 milijuna eura za restrukturiranje ročnosti duga
24.08.11 Trgovina na malo
Slovenski Mercator u prvom polugodištu s više od 18 milijuna eura čiste dobiti
09.08.11 Trgovina na malo
Mercator postao 100-postotni vlasnik En Plusa
09.08.11 Trgovina na malo
MultiPlusCard privjesak za ključeve za još jednostavnije sakupljanje bodova
16.06.11 Trgovina na malo
Mercator preko natječaja u strane ruke
22.05.11 Vijesti iz regije
Lahovnik: Politika se ne bi smjela miješati u prodaju Mercatora
20.05.11 Vijesti iz regije
Pivovarna Laško u konzorciju za prodaju Mercatora
18.05.11 Trgovina na malo
Mercator povećao dobit više od 50 posto
08.03.11 Karijere
Darko Knez i dalje na čelu Konzuma
21.09.10 Trgovina na malo
MultiPlusCard - prvi koalicijski program nagrađivanja korisnika
06.11.07 Karijere
Darko Knez novi direktor Konzuma
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa