29.01.2013.
Mercator grupa: negativan rezultat u velikoj mjeri posljedica otpisa
Mercator grupa 2012. godinu zaključila s prihodima od prodaje usporedivim s 2011.; negativan rezultat u velikoj mjeri posljedica otpisa.
Grupa Mercator je u 2012. godini, unatoč teškim uvjetima na tržištu, ostvarila 2,873 milijarde EUR prihoda od prodaje (indeks 100,04 u odnosu na 2011. g.). U okviru hitnih mjera, Grupa Mercator je u drugoj polovici prošle godine počela provoditi opsežne mjere na području smanjivanja troškova, poboljšanja obrtnog kapitala, smanjivanja zaduženosti i zaustavljanja negativnih tržišnih trendova.
Grupa je u 2012. godini stabilizirala tržišne udjele u Sloveniji i Hrvatskoj i zabilježila rast tržišnog udjela u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori. S hitnim mjerama je u zadnjem kvartalu 2012. ostvarila 10 milijuna Eura uštede. Poslovanje Grupacije je usprkos zahtjevnoj situaciji na tržištima solidno, dok izazove predstavljaju sekundarne djelatnosti i tržišta.
U ovoj godini nastavlja se proces restrukturiranja Mercator Grupe. Tri četvrtine negativnog poslovnog rezultata Mercator Grupe u godini 2012. predstavljaju otpisi i smanjenja vrijednosti imovine.
|
Mercator Grupa je u poslovnom razdoblju 2012. ostvarila 2, 873 milijarde EUR prihoda od prodaje. Unatoč teškim uvjetima na svim ključnim tržištima, uspjela je ostvariti usporedive i stabilne prihode od prodaje u odnosu na prihode ostvarene u 2011. godini.
S hitnim mjerama u drugoj polovici 2012. godine, među kojima su: zaustavljanje investicija koje nisu nužne, ubrzanje procesa dezinvestiranja i potraga za unutarnjim rezervama, Mercator Grupa je definirala novi smjer predstavljen u novom strateškom planu krajem prošle godine.
S aktivnijim i fokusiranim tržišnim aktivnostima je, usprkos zaoštrenim uvjetima na tržištima, uspjela zaustaviti pad tržišnih udjela na ključnim tržištima (Slovenija i Hrvatska), a na drugim se tržištima bilježi ponovno rast tržišnog udjela (Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora). S povećanom troškovnom učinkovitošću je u drugoj polovici 2012. godine uspjela ostvariti 10 milijuna Eura ušteda. Mercator Grupa je u 2012. godini smanjila svoju zaduženost za 90 milijuna Eura.
U području upravljanja financijskim obvezama i uzimajući u obzir povećani rizik refinanciranja na financijskim tržištima, Mercator Grupa je s najvećim bankama postigla dogovor o traženju nove strukture dugoročnih izvora financiranja do sredine 2013. Time će se Grupi omogućiti lakše upravljanje rizikom likvidnosti. Krajem siječnja 2013. Mercator Grupa je uspješno završila izdavanje komercijalnih zapisa u vrijednosti 20 milijuna Eura.
Mercator Grupa, unatoč zaoštrenim uvjetima na tržištu, solidno posluje u svojoj osnovnoj djelatnosti, poslovni izazov za društvo predstavlja upravljanje sekundarnim djelatnostima i tržištima.
U 2013. godini Mercator Grupa će provesti proces restrukturiranja koji će omogućiti u ovoj godini obrat negativnog trenda poslovanja. Tako će nastaviti s realizacijom mjera za poboljšanje poslovanja, među kojima su reorganizacija Grupe, centralizacija poslovnih funkcija (prvenstveno u ovisnim društvima), veća usredotočenost na osnovnu djelatnost, optimizacija opskrbnog lanca na području logistike, optimizacija poslovanja društava Intersport, Modiana i M Tehnika preko prijenosa djelatnosti ovisnih društva u Sloveniji, Srbiji, BiH i u Hrvatskoj na lokalna Mercatorova društva, optimizacija poslovanja maloprodajnih jedinica većom fokusiranosti na manje formate trgovina i smanjenje površina prodajnih jedinica Getroa na hrvatskom tržištu, ubrzanje dezinvesticija poslovno nepotrebne imovine te nastavak povlačenja iz Bugarske.
|
Mercator Grupa je poslovnu godinu 2012. zaključila s poslovnim gubitkom od 103,596 milijuna Eura. Tri četvrtine gubitka predstavljaju otpisi i smanjenja vrijednosti imovine.
Toni Balažič, predsjednik Uprave Mercator Grupe je prilikom predstavljanja nerevidiranih poslovnih rezultata za 2012. godinu izjavio: »Mercator Grupa prolazi kroz fazu restrukturiranja koja je nužna zbog nefokusirane strategije u prošlosti. Unatoč negativnom poslovnom rezultatu u proteklom poslovnom razdoblju, Mercator ostaje financijski snažna kompanija; planirana strategija i skup ključnih mjera za ovu godinu daju nam čvrstu osnovu za poboljšanje našeg poslovanja u budućnosti; u fokus našeg djelovanja ponovno stavljamo kupce. Želimo da Mercator ostane najbolji susjed.«
|
|
|
|