15.05.2013.
Grupa Mercator je u prvom tromjesečju 2013. ostvarila više od 658 milijuna Eura čistih prihoda od prodaje
U prva tri mjeseca Mercator-H uložio je 16,6 milijuna kuna u povoljnije cijene za potrošače i PIKA popuste te je izdano 106.000 novih PIKA kartica.
U prvom tromjesečju 2013., Mercator Grupa je ostvarila 658.417 tisuća Eura čistih prihoda od prodaje, što je 2,6% manje nego u istom razdoblju prošle godine. U ovom razdoblju, Mercator Grupa stabilizirala je tržišne udjele u Sloveniji i Hrvatskoj te ostvarila rast u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Uspješno je nastavljen proces racionalizacije troškova i ostvareno je smanjenje troškova veće od planiranog.
Zbog strukturalnih promjena i teških uvjeta na tržištima na kojima posluje ostvarena je manja marža od planirane. Preostali projekti koji su navedeni u dugoročnom strateškom planu odvijaju se u skladu s predviđenim rasporedom. Grupa Mercator je u prvom tromjesečju 2013. zabilježila negativan poslovni rezultat u visini 8.634 tisuća Eura, što je u okviru godišnjeg plana poslovanja.
Mercator-H se u prvom kvartalu fokusirao na ulaganja u niže cijene te je u prvom tromjesečju uložio 16,6 milijuna kuna u zadržavanje cijena usprkos povećanju PDV-a, povoljnije kupovine i posebne pogodnosti za korisnike PIKA kartica.
U ožujku su inicirane brojne aktivnosti: u Getrou je pokrenuta kampanja „1500 artikala najnižih cijena na tržištu“ kao i „Garancija najnižih cijena svježeg mesa u gradu“ koja rezultira porastom prodaje te kategorije indeksa 206; u tijeku je transformacija Getro trgovina u Getro trgovačke centre pri čemu se optimiziraju prodajne površine i uvode zakupci te se povećala produktivnost prodajnih površina Mercatora za 11%, a Getroa za 25%. Povodom ulaska Hrvatske u EU, u Mercatoru je pokrenuta kampanja Okusi domaće u kojoj se podsjeća kupce na važnost domaće proizvodnje, pri čemu svježi asortimani ostvaruju rast.
U Q1 2013. ulistano je ukupno 115 novih proizvoda trgovačke marke. 01. veljače lansiran je i novi sustav PIKA kartica koja sada omogućuje građanima ostvarivanje boda za svakih 10 kuna te je povećan broj PIKA kartica za 106.000, a u istom se periodu povećala i lojalnost kupaca. U prvom kvartalu Mercator-H proveo je reorganizaciju društva te pripajanje društava Intersport, Modiana i Tehnika
Negativan rast BDP-a, nastavak nepovoljnih gospodarskih uvjeta i negativnih trendova potrošnje te otežani izvori financiranja imali su u prvom tromjesečju negativni utjecaj na poslovanje grupe Mercator. Grupa je prvo tromjesečje 2013. zaključila s negativnim poslovnim rezultatom u iznosu od -8.634 tisuća Eura. Operativni gubitak planiran za navedeno razdoblje iznosio je -7.729 tisuća Eura, a manji je nego u istom razdoblju prošle godine kada je iznosio -9. 098 tisuća Eura.
|
"Nakon godina pada tržišnog udjela, odlučnim operativnim mjerama smo ga stabilizirali i na nekim tržištima povećali. Uspješno nastavljamo stabilizaciju poslovanja kroz racionalizaciju troškova i fokusiranje na osnovnu djelatnost na strateškim tržištima u regiji, kao i niz mjera za poboljšanje poslovanja kroz jačanje naših konkurentskih prednosti.
Tako smo u prvom kvartalu ove godine premašili vrijednost planirane troškovne racionalizacije. Također, strateške mjere koje su bile planirane uvrštene su u dugoročan strateški plan te se odvijaju u skladu s rasporedom. Negativan poslovni rezultat u prvom tromjesečju ove godine planiran je za navedeno razdoblje. Svjesni smo da se zbog nepovoljnog makroekonomskog stanja i složenosti procesa restrukturiranja pozitivni učinci mjera ne mogu ostvariti u kratkom roku.
Daljnjim mjerama nastaviti ćemo proces restrukturiranja, a istovremeno pripremiti nove aktivnosti kao odgovor na zaoštrene ekonomske uvjete i stoga vjerujem da će se rezultati naših napora vidjeti do kraja godine " - rekao je Toni Balažič, predsjednik Uprave Mercator Grupe.
Grupa Mercator je provedbom mjera u području marketinških aktivnosti, upravljanja imovinom, racionalizacijom troškova i upravljanjem dugoročne strukture financiranja uspjela ograničiti negativne posljedice trenutne ekonomske situacije i postići stabilizaciju tržišnog udjela, rast broja Pika kartice, te jačanje percepcije konkurentskih prednosti za potrošače kao i širinu ponude i veliki izbor domaćih proizvoda, ljubaznost osoblja, kvalitetu svježih proizvoda posebno u Sloveniji zbog dostupnosti trgovina.
Mercator Grupa će nastaviti s procesom troškovne racionalizacije u svim segmentima i strateškog restrukturiranja. Nepovoljne ekonomske uvjete također će pratiti budućim marketinškim aktivnostima. Prvenstveno u smjeru prilagodbe formata trgovina i stvaranja dobre ponude kojom će se zadovoljavati dnevne potrebe potrošača s naglaskom na lokalne proizvode koje kupci doista kupuju, te u smjeru daljnjeg razvoja trgovačke marke i nadogradnje lojalnost sustava Pika koji omogućava korisnicima dodatne pogodnosti i konkretne uštede.
|
U prva tri mjeseca Mercator-H uložio je 16,6 milijuna kuna u povoljnije cijene za potrošače i PIKA popuste te je izdano 106.000 novih PIKA kartica
Poslovanje u prvom kvartalu bilo je fokusirano na provedbu mjera sanacije i optimizacije te su vidljivi pozitivni pomaci. Mercator-H se u prvom kvartalu fokusirao na ulaganja u niže cijene za građane te je u prvom tromjesečju uložio 16,6 milijuna kuna u zadržavanje cijena usprkos povećanju PDV-a, povoljnije kupovine i posebne pogodnosti za korisnike PIKA kartica. U ožujku su inicirane brojne aktivnosti za potrošače: u Getrou je pokrenuta kampanja „1500 artikala najnižih cijena na tržištu“ kao i „Garancija najnižih cijena svježeg mesa u gradu“ koja rezultira porastom prodaje; u dva zagrebačka Getro centra proširena je ponuda zakupcem JYSK.
Povodom ulaska Hrvatske u EU, u Mercatoru je pokrenuta kampanja Okusi domaće u kojoj se podsjeća kupce na važnost domaće proizvodnje, pri čemu svježi asortimani ostvaruju rast. U Q1 2013. ulistano je ukupno 115 novih proizvoda trgovačke marke. 01. veljače lansiran je i novi sustav PIKA kartica koja sada omogućuje građanima ostvarivanje boda za svakih 10 kuna te je povećan broj PIKA kartica za 106.000, a u istom se periodu povećala i lojalnost kupaca. U prvom kvartalu Mercator-H proveo je reorganizaciju društva te pripajanje društava Intersport, Modiana i Tehnika.
„U periodu Q1 brend Mercator zadržava stabilna kretanja, te su u brendu Getro pokrenute brojne aktivnosti za stabilizaciju poslovanja čiji će efekti biti veći u travnju i svibnju. Pokazatelji prvog kvartala upućuju na poboljšanja: u tijeku je transformacija Getro trgovina u Getro trgovačke centre pri čemu se optimiziraju prodajne površine i uvode zakupci poput JYSKA te se povećala produktivnost prodajnih površina Mercatora za 11%, a Getroa za 25%.
Ulaganja u cijene donose i prve rezultate; samo kampanja Garancija najnižih cijena svježeg mesa u gradu u trgovinama Getroa rezultirala je rastom prometa svježeg mesa indeksa 206 u odnosu na isti period 2012. Kontinuiranim ulaganjima u širenje ponude i niske cijene želimo jačati percepciju Getroa kao najpovoljnije destinacije za kupnju.“ - izjavio je Samo Gorjup, predsjednik Uprave Mercatora-H
|
|
|
|