Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
05.07.2011. Hrvatska nije na listi prioriteta globalnih trgovačkih lanaca
Nekada privlačna tržišta Hrvatske i Jugoistočne Europe veliki trgovački lanci danas nemaju na listi top prioriteta, fokus globalnih igrača pomiče se prema Brazilu i zemljama Južne Amerike, zaključak je globalnog istraživanja razvijenosti maloprodaje (GRDI - Global Retail Development Index) konzultantske kuće A.T. Kearney za 2011. godinu.

Usporen izlazak iz gospodarske krize, jaka tržišna konkurencija, rat cjenovnim sniženjima i promjenjive navike potrošača i dalje pritišću globalne trgovačke lance na širenja na nova tržišta. Zemlje Južne Amerike predstavljaju atraktivna tržišta zbog impresivnog rasta od prosječnih 6 posto BDP-a kojeg su ostvarile tijekom recesije, napominje se u istraživanju.

Prema riječima Zlatka Bazianeca, konzultanta u A.T. Kearneyu, Hrvatska u 2011. nije među top 30 zemalja na koje se veliki trgovački lanci žele širiti. Najvažniji razlog za to su sporiji izlazak iz krize te stagnacija potrošnje.

Tržišta Južne Amerike još uvijek nisu zasićena brojnim trgovačkim lancima i centrima. Uz veliku otpornost na gospodarsku krizu, rastući udio gradskog stanovništva, te održivi rast maloprodaje, Brazil je na najvišoj poziciji na ljestvici želja globalnih igrača.

U top 10 svjetskih odredišta nakon Brazila slijede Urugvaj, Čile, Indija, Kuvajt, Kina, Saudijska Arabija, Peru, Ujedinjeni Arapski Emirati i Turska.

U zadnjih deset godina svjetska populacija se povećala za 11 posto i dosegla brojku od 5,7 milijardi ljudi, prodaja trgovačkih lanaca po stanovniku se gotovo udvostručila, a površina trgovina se utrostručila. Shodno tome trgovački lanci su rasli i mijenjali svoje strategije.

U ranim 2000-tim naglasak je bio na Istočnu Europu i nove članice Europske unije. Kina je primanjem u Svjetsku trgovinsku organizaciju 2001. godine preuzela glavni fokus, a nakon toga je uslijedilo širenje tržišta u Jugoistočnoj Aziji, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku.

"Gospodarska kriza je ubrzala promjenu ravnoteže i pomicanje fokusa sa Zapada na Istok. Zanimljivo je da je tijekom proteklih deset godina pet zemalja konzistentno plasirano među top 10 najzanimljivijih tržišta za širenje trgovačkih lanaca, a to su Kina, Indija, Rusija, Čile i Vijetnam. Bliski istok ostaje vrlo atraktivna regija, no očekujemo da će uskoro glavno područje fokusa za globalne trgovačke lance postati Afrika", kaže Bazianec. (H)

Povezani članci
20.01.16 Vijesti iz regije
A.T. Kearney: Internet stvari velika prilika za europsku i nacionalnu ekonomiju
11.08.15 Financije i gospodarstvo
A.T. Kearney: hrvatski poduzetnici očekuju povećanje pritiska na konkurentnost
06.06.14 Trgovina na malo
Hrvatska maloprodaja uspješno prati svjetske trendove
26.09.13 Vijesti iz regije
Na policama trgovina sve je više privatnih robnih marki
18.10.12 Izvoz
Studija: Ulazak u EU prilika za hrvatski pršut, mlijeko i čaj
11.10.12 Trgovina na malo
Carrefour povećao prihode
10.10.12 Karijere
Johan Aurik novi predsjednik uprave konzultantske tvrtke A.T. Kearney
27.07.12 Trgovina na malo
AZTN: Tržište maloprodaje lani raslo 5,3 posto, veleprodaje 2 posto
03.07.12 Trgovina na malo
A.T. Kearney: Veliki maloprodajni lanci i dalje zaobilaze Hrvatsku
03.07.12 Trgovina na malo
Trgovci na malo prilagodili su se krizi
13.06.12 Seminari, konferencije
Energetska arena: Nužna su ulaganja u energetski sektor
12.06.12 Financije i gospodarstvo
A.T. Kearney: Dvije trećine rafinerija u regiji suočene s promjenama ili gašenjem
08.06.12 Trgovina na malo
Domaći trgovački lanci u plusu, osim Keruma
11.05.12 Trgovina na malo
Tomislav Mamić: Tommy ne prodajem Sparu
10.05.12 Trgovina na malo
Trgovački lanac B-Hyper započeo poslovanje u Hrvatskoj
12.04.12 Trgovina na malo
Spar s najvećim rastom među trgovcima u 2011.
05.04.12 Financije i gospodarstvo
Hrvatski prijevoznici po operativnoj učinkovitosti na dnu europske ljestvice
08.03.12 Vijesti
A.T. Kearney: Sve veći utjecaj kupaca starijih od 60 godina
29.02.12 Trgovina na malo
NL: Trgovci ne znaju na što se smanjuje PDV, a na što povećava
28.02.12 Trgovina na malo
Hoće li trgovci stvarno preuzeti na sebe povećanje PDV-a?
22.02.12 Trgovina na malo
Udio malih trgovina na tržištu ispod 30 posto
22.02.12 Vijesti iz svijeta
Neto dobit Walmarta pala za 15%
15.12.11 Trgovina na malo
Slovenski sindikati i dalje protiv prodaje Mercatora
28.11.11 Trgovina na malo
Agrokor dostavio Mercatoru jamstva o sastavu konzorcija kupaca
25.11.11 Trgovina na malo
EBRD: Podupiremo Agrokor u procesu preuzimanja Mercatora
25.11.11 Vijesti iz svijeta
Indija otvara tržište inozemnim maloprodajnim lancima
24.11.11 Trgovina na malo
NLB: Pregovori s Agrokorom će se nastaviti
24.11.11 Trgovina na malo
Selšek pojasnila Mercatorove rezerve prema Agrokoru
23.11.11 Trgovina na malo
Mercator prekida pregovore s Agrokorom jer nema EBRD-a i IFC-a
15.11.11 Trgovina na malo
Slovenski mediji o pregovorima Mercatora i Agrokora
14.11.11 Trgovina na malo
NO Mercatora o daljnjim pregovorima s Agrokorom
28.10.11 Trgovina na malo
Konzum: Rast prihoda i dobiti
28.10.11 Trgovina na malo
Agrokor i vlasnici Mercatora iduća tri tjedna u pregovorima
22.10.11 Trgovina na malo
Konzum o Agrokorovoj neobvezujućoj ponudi za Mercator
18.10.11 Trgovina na malo
Budućnost maloprodaje je u online trgovini
04.10.11 Trgovina na malo
Finance: Mercator za iduću godinu planira korjenite promjene
24.08.11 Trgovina na malo
Prihodi i dobit Plodina porasli oko 13 posto
15.07.11 Trgovina na malo
Konzum i nadalje najveći trgovac, Kerum ispao iz TOP 10
11.05.11 Trgovina na malo
Poslovni dnevnik: Lidl zabilježio najveći rast, Kerum ispao s liste top deset
14.12.10 Trgovina na malo
Na listi želja europskih trgovaca Hrvatska zadnja
15.06.09 Trgovina na malo
Hrvatski maloprodajni lanci nezanimljivi velikim igračima
18.12.08 Trgovina na malo
Novi trgovački centar Mercator-H u Koprivnici
15.09.08 Trgovina na malo
AZTN: Udjel Konzuma na tržištu maloprodaje 30 posto
12.02.08 Vijesti
I mali trgovci snižavaju cijene
18.12.07 Tvrtke i tržišta
Ultra gros objavio preuzimanje Trgocentra Virovitica
06.11.07 Trgovina na malo
Nastavljen procvat trgovačkih centara u Europi
05.11.07 Trgovina na malo
AZTN: Konzum ima 30 posto udjela na tržištu maloprodaje
12.06.07 Trgovina na malo
Do kraja 2008. u Hrvatskoj novih 15 trgovačkih centara
27.02.07 Trgovina na malo
U minuti se troši 5,4 milijuna dolara u najvećim trgovačkim lancima
17.01.07 Trgovina na veliko
Financial Times: Što je rat razdvojio, CEFTA spaja
02.03.06 Trgovina na malo
Prvih deset trgovačkih lanaca 2001. držalo 26, a lani 55 posto tržišta
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa