Info
Seniko studio
Osiguranja
01.11.2008. Sigurnost poslovanja kroz zaštitu ulaganja maloprodajnih subjekata
Darko Cesar
Darko Cesar
Darko Cesar, predsjednik Uprave Merkur osiguranja, rođen je 1955. godine u Zagrebu. Školovanje je završio u Zagrebu, a na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu stekao je titulu magistra farmacije. Hobi mu je tenis, vožnja biciklom, planinarenje, skijanje, surfanje.

U profesionalnoj karijeri okušao se u različitim branšama. Na samim počecima nalazi se u odjelu marketinga i prodaje Lek Ljubljane, a potom prelazi u švicarski Intermerkur Zürich. Onda otvara prvo ured u istočnoj Europi za Eastman Chemical a nakon toga se okušava u privatnom poduzetništvu u području ljudskih resursa - istraživanje tržišta, organiziranje seminara o prodaji i organizaciji poslovanja, traženje kadrova ili tzv. head hunting itd. Od 1998. godine nalazi se u Merkur osiguranju na pozicijama člana i danas predsjednika Uprave.

Kada se govori o tradiciji tvrtki onda se često nailazi na sintagmu ‘bogata povijest’. Ako kažemo da Merkur Versicherung AG postoji od 1798. godine to i nije obična sintagma nego izaziva poštovanje. Nekoliko riječi o korporativnoj povijesti i poslovanju Grupe?

Merkur Versicherung AG iz Graza je ove godine proslavio 210. obljetnicu poslovanja te je najstariji austrijski i prvi privatni zdravstveni osiguravatelj u Europi. Počeci su bili vrlo skromni. Radilo se o različitim oblicima uzajamne pomoći ljudima u teškim životnim situacijama na bazi solidarnosti da bi se to potom pretočilo u različite oblike zdravstvenog osiguranja što je i danas najsnažniji dio portfelja.

No, ja bih rekao kako nije samo povijest naše grupacije zanimljiva nego i sadašnje vrijeme. Naime, osiguranje je uvijek vezano za dugoročno planiranje budućnosti, pa je imati ovako impresivnu tradiciju još jedna dodatna vrijednost koju mi ne propuštamo spomenuti, kako našim osiguranicima i poslovnim partnerima, tako i našim djelatnicima.

Ekspanzija Merkura izvan matičnog austrijskog tržišta započinje prije 15-ak godina osnivanjem Merkur zavarovalnice u Sloveniji. Godine 1996. osnovano je Merkur osiguranje u Hrvatskoj, 2003. u Bosni i Hercegovini, lani u Srbiji, dok je u tijeku osnivanje društva u Crnoj Gori.

Osiguravateljno tržište u Hrvatskoj. Koliko je zasićeno i postoje li nove mogućnosti organskog rasta, širenja portfelja...?

Hrvatsko osiguravateljno tržište poprilično je interesantno. Već dugi niz godina održava se veliki broj osiguravajućih društava kojih trenutno ima 24. U prethodnim godinama došlo je do preuzimanja pojedinih društava i upravo u momentu kad se činilo da to vodi konsolidaciji tržišta kroz smanjenje broja osiguravatelja, pri HANFA-i se pojave zahtjevi za registraciju novih osiguravajućih kuća.

S druge strane, osobnog sam uvjerenja da smo dobro kapacitirani s brojem društava koja su u stanju pokriti sve potrebe tržišta u ovom trenutku. Međutim, interesantno je vidjeti kako je, unatoč ovakvoj zasićenosti, hrvatsko tržište još uvijek atraktivno i velikim europskim osiguravateljima koji do sada nisu bili prisutni na tržištu. Razlozi su vrlo jednostavni.

Osiguravateljno tržište Europske unije je izrazito zasićeno u svim aspektima poslovanja, gdje je teško ostvariti značajnije pomake. Stoga se ide na ekspanziju, širenje poslovanja u druge zemlje. Ostaje vidjeti kojom brzinom novi igrači na hrvatskom tržištu osiguranja mogu polučiti rezultate kojima se u početku nadaju.

Osobno vjerujem da oni koji se odluče za organski rast, bez preuzimanja drugih poslovnih subjekata, neće u tome uspjeti u nekom kraćem periodu.
Znači nema uspjeha bez dugoročnog planiranja...

To je osnovno u osiguravateljnoj industriji. Uz to, hrvatsko tržište nije više u situaciji kakva je bila prije desetak godina kad je rast bio impresivno dvoznamenkast. Takva tržišna situacija danas je prisutna u Bosni i Hercegovini, donekle i u Srbiji.

Nezaobilazno je i pitanje o stabilnosti domaćeg tržišta, odnosno mogu li i u kolikoj mjeri previranja na svjetskim tržištima naštetiti hrvatskim osiguravateljima?

Negativni utjecaji svjetske financijske krize na Hrvatsku do sada nisu bili u znatnijoj mjeri izraženi. To, zapravo, odražava našu realnost koja se ogleda u priličnoj izoliranosti tržišta u financijskom segmentu što se danas pokazalo velikim dobitkom.

Tržište je malo, relativno izolirano, priliv inozemnog kapitala bio je ograničen i kontroliran – sve su to parametri koji, u uvjetima velike krize na svjetskim tržištima, pokazuju pozitivan utjecaj na stabilnost.

Također, odluka o povećanju osiguranja depozita u bankama i osnivanje interventnog fonda za spas fondovske industrije su mjere koje u svakom slučaju pozdravljam, mislim da su dobro došle te kako daju dodatnu sigurnost i garanciju i, ukoliko ne dođe do produbljenja svjetske krize, očekujem da bi kriza u Hrvatskoj mogla proći bez velikih posljedica.

Ako se ograničimo samo na osiguranja, onda je bitno naglasiti kako ona imaju dosta striktnu zakonodavnu politiku ulaganja gdje se mahom radi o državnim vrijednosnim papirima, obveznicama itd. Postoji i opcija ulaganja u dionice, no upravo zbog restriktivnosti te dugoročnosti ulaganja špekulativni dio kod osiguravatelja je znatno manje prisutan.

Nama, naime, nije u interesu kratkoročno realizirati velike dobiti, već dugoročno štititi i oplemenjivati novac koji su nam osiguranici povjerili. Prema tome, osiguravateljna politika spram kapitala je izuzetno racionalna, dugoročna i usmjerena tome da realizira kvalitetnu dobit kroz niz godina.
Koje su osnovne tržišne niše na koje se Merkur osiguranje fokusira na hrvatskom tržištu?

Vjerujem kako je, po dolasku u Hrvatsku, vlasnik naše kuće imao želju biti eksponiraniji u zdravstvenom segmentu, no tržište se tada ipak najvećim dijelom okrenulo prema životnim osiguranjima.

U tom dijelu sa 60 tisuća polica zauzimamo oko 13,5 posto hrvatskog tržišta i četvrti smo na “rang listi” svih osiguravatelja. Ujedno, razni oblici osiguranja života i štednje čine više od 80 posto portfelja Merkur osiguranja.

Od ostalih proizvoda posebno se izdvajaju osiguranja od nezgode, osiguranja imovine te u posljednjih nekoliko godina – zdravstveno osiguranje. Osiguranje od nezgode segment je koji na našem tržištu još uvijek nije dovoljno prepoznat kao u nekim drugim zemljama.

Individualni primjeri ovog osiguranja dosta su rijetki jer je očito kako svijest o mogućnostima nezgode kod ljudi još nije realno prihvaćena. Uglavnom je riječ o tvrtkama koje sklapaju osiguranja od nezgode za svoje djelatnike, zatim su tu škole, djeji vrtići i sl.

Sustav zdravstvenog osiguranja u Hrvatskoj, pak, do unazad par godina praktično nije dozvoljavao kvalitetniju mogućnost rasta i razvoja u tom segmentu. Tek odnedavno dodatna zdravstvena osiguranja postaju realnim subjektima u toj priči.

Dokaz tome je i nedavna izjava ministra Milinovića, vezano uz liste čekanja u javnim bolnicama, koji kaže kako će pacijenti zbog višemjesečnog čekanja za određene pretrage biti upućivani u privatne ustanove. Sve to otvara vrata za ekspanziju privatnih osiguravatelja.

Međutim, tu se ipak nameće nužnost kvalitetnije suradnje između samih osiguravatelja te državnih institucija – HZZO-a i Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi koje do sada nije bilo.

U tom dijelu nema jasnog dogovora niti strateških smjernica, već sami osiguravatelji kroz praćenje razvoja zakonodavne reforme pokušavaju pronaći svoju nišu i mogućnosti za ekspanziju. No, budućnost leži u tome i neupitno je da će privatno zdravstveno osiguranje sve više dobivati na zamahu. Osiguranje imovine bilježi kvalitetan kontinuirani rast, no razvidno je kako sve više dobiva na važnosti kod naših građana.

Razlozi leže i u tome što je posljednjih godina došlo do znatnog rasta broja novih stanova koji su neminovno za sobom povukli potrebu za osiguranjem imovine.
Lani ste ostvarili gotovo 300 milijuna bruto zaračunate premije. Očekujete li u ovoj godini bolje rezultate ili su se uvjeti na tržištu pogoršali?

Za očekivati je da 2008. godina, po svim izvješima koja osiguravateljna društva daju u HANFA-u ili Hrvatski ured za osiguranje, ne bude niti približno uspješna kao prethodna godina. Sigurno je došlo do sporijeg rasta, poglavito u životnim osiguranjima ali i u ostalim segmentima.

Posljedica je to financijske situacije koja je od samog početka godine imala negativne efekte kako na opće gospodarsko stanje u zemlji tako i na osiguravatelje. Rast cijene nafte i ostalih energenata, povećane kamate na kredite, poskupljenje robe široke potrošnje i drugi elementi koji su pogodili hrvatske građane, imali su negativan efekt i na tržište osiguranja.

Unatoč tome očekujemo u ovoj godini zabilježiti rast koji neće biti tako intenzivan kao lani pa će i financijski pokazatelji biti nešto skromniji.

Napose, možemo li povezati portfelj osiguranja s poslovanjem subjekata u trgovini na malo. Koje su poveznice i što biste trgovcima preporučili za naprednije i sigurnije poslovanje?

Trgovina na malo doživjela je velike promjene u posljednjih desetak godina, posebice otvaranjem velikih trgovačkih centara i dolaskom stranih lanaca čime je opstanak malih trgovaca doveden u pitanje.

Opstanak male trgovine direktno je vezan uz stupanj investiranja u kvalitetu ponude i u tom dijelu se ne razlikuje mnogo od standarda poslovanja bilo kojeg poslovnog subjekta neovisno o branši. Svako ulaganje nosi mnoge nepoznanice, ali i predstavlja jedini ispravan put prema uspjehu.

Ulaganje u proširenje asortimana robe, tehničku opremu dućana (kase, klima uređaje), podrazumijeva da prodajni prostor postaje znatno vrijedniji nego je bio prije. Postavlja se tada logično pitanje zaštite ulaganja i vrijednosti.

Merkur osiguranje u paleti proizvoda ima osiguranje robe u dućanu, robe na skladištu, osiguranje prodajnog prostora, osiguranje tehnike opreme (kompjutera, hladnjaka i sl.), i dr. Vjerojatno znatan broj trgovaca takva ulaganja financira putem kredita što situaciju čini dodatno osjetljivom.

Primjera radi, zamislite do kakvih posljedica može dovesti najobičnije pucanje vodovodne cijevi u objektu, provale, požara ili nekog slinog neželjenog slučaja. Nerijetko i do situacije u kojoj trgovac neće biti u mogućnosti podnijeti takav financijski udarac.

Osiguranje u navedenim primjerima omogućava da se materijalne posljedice relativno bezbolno amortiziraju. Naravno, poseban dio predstavlja i ljudski faktor. Znamo da zaposlenici u trgovini nisu u pravilu dobro plaćeni pa police životnog osiguranja koje vlasnik ugovori za svoje zaposlenike njima može dati novu dimenziju u smislu motivacije i lojalnosti. Prema tome, zajedniki interes postoji i maloprodajni subjekti sigurno imaju poslovnog opravdanja da s osiguravajućim kućama surađuju u većoj mjeri nego do sada.

Povezani članci
04.08.16 Trgovina na malo
Eurostat: Promet u trgovini na malo u EU u lipnju blago smanjen
03.08.16 Trgovina na malo
Potrošnja porasla 22. mjesec zaredom, za 2,8 posto
05.07.16 Statistika
MAKROEKONOMIJA: Potrošnja porasla 21. mjesec zaredom, više od očekivanja
17.03.16 Tvrtke i tržišta
Otvorena Lidlova renovirana trgovina Osijek Gornji Grad
29.09.15 Statistika
Hrvatski potrošači sve optimističniji, ali i dalje u negativnom raspoloženju
12.08.15 Trgovina na malo
Potrošnja u lipnju porasla 11. mjesec zaredom, za 0,9 posto
10.08.15 Trgovina na malo
HGK: najduži trend rasta hrvatske maloprodaje od 2007. godine
04.08.15 Trgovina na malo
Potrošnja u lipnju porasla 11. mjesec zaredom
03.04.15 Trgovina na malo
Makroekonomija: Potrošnja u veljači porasla sedmi mjesec zaredom, za 1,9 posto
14.11.14 Trgovina na malo
Realan godišnji rast prometa u trgovini na malo od 1,4 posto
12.11.14 Trgovina na malo
DZS potvrdio realni porast prometa u trgovini na malo u rujnu za 1,4 posto
31.10.14 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u rujnu neočekivano porasla za 1,4 posto
04.08.14 Trgovina na malo
Trgovina na malo u lipnju porasla 0,1 posto
18.04.14 Trgovina na malo
DZS: Maloprodaja u veljači stagnirala
25.02.14 Istraživanja
Daljnji rast globalnih prihoda od trgovine na malo unatoč gospodarskim poteškoćama
13.02.14 Trgovina na malo
Maloprodaja u prosincu realno pala za 1,1 posto
08.01.14 Istraživanja
Snažan oporavak prometa u trgovini na malo u eurozoni u studenome
07.01.14 Statistika
Makroekonomija: potrošnja u studenome neočekivano porasla 1 posto
05.11.13 Statistika
Makroekonomija: potrošnja neočekivano pala nakon četiri mjeseca rasta
09.10.13 Trgovina na malo
Trgovina na malo i dalje u padu
04.07.13 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u svibnju neočekivano porasla 1,1 posto
03.07.13 Trgovina na malo
Rast prometa od trgovine na malo u eurozoni za 1,0 posto u svibnju
05.06.13 Trgovina na malo
U trgovini na malo još uvijek nema oporavka
28.05.13 Vijesti
Trgovina na malo u prvom tromjesečju pala 2,1%
06.05.13 Trgovina na malo
Pad potrošnje u ožujku usporio na 2,1 posto
06.05.13 Trgovina na malo
Makroekonomisti očekuju usporavanje pada potrošnje
22.04.13 Osiguranja
Rođendanska proslava u čast švicarske Baloise Grupe
05.04.13 Statistika
Makroekonomija: promet u maloprodaji u veljači pao 3,3 posto
19.02.13 Seminari, konferencije
Dodijeljene diplome polaznicima prve „JTI Akademije za trgovce“
28.12.12 DOP
Basler osiguranje Zagreb nastavlja s ulaganjem u hrvatski sport
23.11.12 Tvrtke i tržišta
Slovenski Merkur pred dokapitalizacijom ili stečajem
14.11.12 Trgovina na malo
DZS: Nastavljen pad maloprodaje na godišnjoj razini
06.11.12 Trgovina na malo
Potrošnja u rujnu pala oštrih 6 posto
12.10.12 Trgovina na malo
DZS: U kolovozu nastavljen pad prometa u trgovini na malo na godišnjoj razini
04.10.12 Trgovina na malo
Pad potrošnje u kolovozu usporen na 3,2 posto
13.09.12 Trgovina na malo
DZS: Promet u trgovini na malo u srpnju pao na godišnjoj razini
04.09.12 Trgovina na malo
Potrošnja u srpnju pala oštrih 5,1 posto
10.08.12 Trgovina na malo
Realni godišnji pad prometa u trgovini na malo
08.08.12 Trgovina na malo
RBA analize: U 2012. povratak pada prometa u trgovini na malo
12.07.12 Trgovina na malo
Pad prometa u trgovini na malo na godišnjoj razini
06.07.12 Vijesti
Sindikat trgovine Milanoviću: Osigurajte svima pravo na godišnji odmor
04.07.12 Trgovina na malo
Potrošnja u svibnju pala 4,4 posto, više nego što se očekivalo
04.07.12 Trgovina na malo
Očekuje se pad potrošnje treći mjesec zaredom
03.07.12 Trgovina na malo
Trgovci na malo prilagodili su se krizi
19.06.12 Osiguranja
Premija osiguravatelja pala za 350 mil. kuna
13.06.12 Trgovina na malo
DZS: U travnju pad maloprodaje na godišnjoj razini
06.06.12 Financije i gospodarstvo
Linić i Maras: Pad potrošnje rezultat je krize i recesije
05.06.12 Trgovina na malo
Potrošnja u travnju potonula više od 7 posto
14.05.12 Trgovina na malo
RBA: U nastavku godine pad trgovine na malo
04.05.12 Trgovina na malo
Potrošnja u ožujku pala 1,1 posto
13.04.12 Trgovina na malo
DZS: U veljači rast maloprodaje na godišnjoj razini
04.04.12 Trgovina na malo
Potrošnja u veljači porasla skromnih 1,1 posto
04.04.12 Trgovina na malo
Kupovina prije povećanja PDV-a
21.03.12 Vijesti
U HGK predstavljena analiza "Stanje i trendovi u trgovini na malo u Republici Hrvatskoj"
19.03.12 Trgovina na malo
U siječnju rast maloprodaje na godišnjoj razini
09.03.12 Financije i gospodarstvo
Promocija nove publikacije Sektorske analize hrvatskog gospodarstva
06.03.12 Trgovina na malo
Potrošnja u siječnju neočekivano porasla 1,9 posto
06.03.12 Trgovina na malo
Očekuje se pad potrošnje drugi mjesec zaredom
28.02.12 Trgovina na malo
Hoće li trgovci stvarno preuzeti na sebe povećanje PDV-a?
14.02.12 Trgovina na malo
Realni pad maloprodaje u prosincu na godišnjoj razini
08.02.12 Trgovina na malo
PD: Hrvati za blagdane nisu potrošili 12 mlrd kuna nego samo 8,2 mlrd
03.02.12 Trgovina na malo
Potrošnja u prosincu neočekivano pala 0,4 posto
03.02.12 Trgovina na malo
Makroekonomija: Očekuje se usporavanje rasta potrošnje
12.01.12 Trgovina na malo
Trgovina na malo u studenome pala 11% mjesečno
04.01.12 Trgovina na malo
Neočekivani rast osobne potrošnje u studenome
04.01.12 Trgovina na malo
Analitičari: Očekuje se pad potrošnje u studenome
16.12.11 Trgovina na malo
DZS: U listopadu pad maloprodaje na mjesečnoj razini
02.12.11 Trgovina na malo
Potrošnja u listopadu porasla 1,8 posto, iznad očekivanja
02.12.11 Trgovina na malo
Analitičari očekuju usporavanje rasta maloprodaje
16.11.11 Trgovina na malo
Članstvo u EU moglo bi dati poticaj maloprodaji
14.11.11 Trgovina na malo
DZS: U rujnu pad maloprodaje na mjesečnoj razini
03.11.11 Trgovina na malo
Realan rast maloprodaje u rujnu 1 posto
13.10.11 Trgovina na malo
DZS: U kolovozu pad maloprodaje na mjesečnoj razini
04.10.11 Trgovina na malo
Maloprodaja u kolovozu porasla 2 posto
04.10.11 Trgovina na malo
Makroekonomija: Očekuje se daljnji rast potrošnje
15.09.11 Trgovina na malo
Rast prometa u trgovini na malo
02.09.11 Trgovina na malo
Realan rast maloprodaje u srpnju 0,9 posto
12.08.11 Trgovina na malo
DZS: Rast prometa u trgovini na malo
03.08.11 Trgovina na malo
Rast potrošnje u lipnju nešto niži od očekivanja
19.07.11 Trgovina na malo
Neto gubitak trgovaca u 2010. godini 433 milijuna kuna
15.07.11 Trgovina na malo
Konzum i nadalje najveći trgovac, Kerum ispao iz TOP 10
14.07.11 Trgovina na malo
Rast prometa u trgovini na malo
04.07.11 Trgovina na malo
U svibnju rast maloprodaje ispod očekivanja
04.07.11 Trgovina na malo
Analitičari: Očekuje se daljnji rast potrošnje, ali usporen
13.06.11 Trgovina na malo
Maloprodaja u travnju porasla 3,7 posto
02.06.11 Trgovina na malo
Potrošnja u Hrvatskoj porasla 3,7 posto
17.05.11 DOP
Basler osiguranje obilježilo Dan sigurnosti u SOS Dječjem selu Lekenik
12.05.11 Trgovina na malo
Rast maloprodaje na mjesečnoj, pad na godišnjoj razini
11.05.11 Trgovina na malo
Poslovni dnevnik: Lidl zabilježio najveći rast, Kerum ispao s liste top deset
03.05.11 Trgovina na malo
U ožujku realni pad prometa od trgovine na malo za 2 posto
19.04.11 Trgovina na malo
GfK: Hrvatski potrošači umjetnici preživljavanja
14.04.11 Trgovina na malo
RBA: U 2011. rast maloprodaje 2 posto
13.04.11 Trgovina na malo
Pad maloprodaje na mjesečnoj, rast na godišnjoj razini
04.04.11 Trgovina na malo
DZS: Realan rast maloprodaje u veljači 0,8 posto
17.03.11 Trgovina na malo
Maloprodaja u siječnju: Pad na mjesečnoj, rast na godišnjoj razini
07.03.11 Trgovina na malo
Slabašan rast maloprodaje u siječnju
10.02.11 Trgovina na malo
DZS potvrdio minimalni rast maloprodaje u prosincu
31.12.10 Trgovina na malo
DZS: Realan rast trgovine na malo u studenom 2,5 posto
10.12.10 Trgovina na malo
Realan rast maloprodaje na godišnjoj razini u listopadu
30.11.10 Trgovina na malo
Rast maloprodaje u listopadu za 0,3 posto
11.11.10 Trgovina na malo
Maloprodaja: Rast na godišnjoj, pad na mjesečnoj razini
04.11.10 Seminari, konferencije
Pristupanje EU pred hrvatsku trgovinu stavlja nove izazove (+ FILM)
03.11.10 Trgovina na malo
RBA: Rano je govoriti o oporavku maloprodaje
28.10.10 Trgovina na malo
Večernji list: Kupci u krizi mjesečno idu u četiri trgovačka lanca, prije u dva
13.10.10 Trgovina na malo
DZS: U kolovozu realan rast maloprodaje za 3,9 posto na godišnjoj razini
30.09.10 Trgovina na malo
DZS: Realan rast maloprodaje u kolovozu za 3,9 posto
14.09.10 Trgovina na malo
DZS: Potvrđen rast maloprodaje
31.08.10 Trgovina na malo
Rast maloprodaje nakon 21. mjeseca
12.08.10 Trgovina na malo
U lipnju usporen pad maloprodaje
04.08.10 Trgovina na malo
Petina prihoda od trgovine ostvaruje se u Zagrebu
30.07.10 Trgovina na malo
DZS: U lipnju pad maloprodaje 1,5 posto
25.07.10 Trgovina na malo
Ekonomisti: U lipnju pad maloprodaje usporen na 3,1 posto
20.07.10 Trgovina na malo
AZTN: Konzum najveći u maloprodaji i veleprodaji
12.07.10 Trgovina na malo
DZS: Pad maloprodaje u svibnju 3,7 posto
05.07.10 Trgovina na malo
Hrvati vole robne marke, diskonte i hipermarkete
05.07.10 Trgovina na malo
Hrvatska više nije top odredište za ulaganje u maloprodaju
02.07.10 Trgovina na malo
RBA: Oporavak maloprodaje tek u drugom dijelu 2010.
10.06.10 Seminari, konferencije
Uloga trgovine u hrvatskom gospodarstvu u procesu uključivanja u EU
10.06.10 Trgovina na malo
Pad maloprodaje u travnju 8 posto
31.05.10 Trgovina na malo
DZS: Dramatičan pad potrošnje
12.05.10 Trgovina na malo
Pad maloprodaje u ožujku 2,8 posto
30.04.10 Trgovina na malo
Pad maloprodaje u ožujku 2,9 posto
29.04.10 Vijesti
Sindikat trgovine: U godini dana 30.000 izgubljenih radnih mjesta
26.04.10 Trgovina na malo
RBA Analize: Maloprodaja u 2010. pada 2,8 posto
12.04.10 Trgovina na malo
Promet maloprodaje u veljači realno manji 7,3 posto
12.04.10 Osiguranja
Dobit Merkur osiguranja Sarajevo u 2009. veća 173 posto
01.04.10 Trgovina na malo
Pad maloprodaje u veljači 7,3 posto
30.03.10 Trgovina na malo
GfK: Kriza natjerala 70 posto građana na opreznu kupnju
15.03.10 Trgovina na malo
U siječnju godišnji pad maloprodaje 9,3 posto
03.03.10 Trgovina na malo
DZS: Pad potrošnje usporio na 8,5 posto
15.02.10 Trgovina na malo
PBZ Tjedne analize: Sumrak osobne potrošnje
09.02.10 Trgovina na malo
DZS: Potrošnja u prosincu pala za više od 12 posto
09.02.10 Financije i gospodarstvo
Splitska banka: Maloprodaja u padu i tijekom 2010.
13.01.10 Trgovina na malo
Pad maloprodaje u studenom 15,8 posto
30.12.09 Financije i gospodarstvo
Godina iza nas u znaku poražavajućih brojki
14.12.09 Financije i gospodarstvo
PBZ analize: Hoće li sniženja "spasiti" Božić?
09.12.09 Trgovina na malo
Pad maloprodaje 15,4 posto
09.12.09 Trgovina na malo
Analitičari očekuju 12-postotni pad maloprodaje
09.11.09 Trgovina na malo
Pad maloprodaje 12,8 posto
12.10.09 Trgovina na malo
PBZ Tjedne analize: Slabija potrošnja turista
09.10.09 Trgovina na malo
U kolovozu nastavljen pad maloprodaje
09.09.09 Trgovina na malo
Turistička sezona pomogla oporavku maloprodaje
24.08.09 Trgovina na malo
Trgovački centri: Kafići se zatvaraju, dućani se još drže
11.08.09 Trgovina na malo
Promet od trgovine na malo manji za 15,2 posto
29.06.09 Trgovina na malo
Porast utjecaja trgovačkih letaka na ponašanje potrošača u krizi
07.05.09 Trgovina na malo
Pad maloprodaje 17%
17.03.09 Trgovina na malo
Pad maloprodaje 13,7 posto
16.02.09 Trgovina na malo
PBZ analize: U 2009. daljnji pad trgovine na malo
05.02.09 Trgovina na malo
Pad trgovine na malo u 2008. 0,5 posto
13.01.09 Trgovina na malo
RBA: Nastavit će se pad trgovine na malo
09.01.09 Trgovina na malo
Pad trgovine na malo u studenom
12.12.08 Osiguranja
Merkur osiguranje ulazi na crnogorsko tržište
05.12.08 Trgovina na malo
Pad prometa u trgovini na malo
05.11.08 Trgovina na malo
Trgovina na malo porasla 2,4 posto
21.10.08 Financije i gospodarstvo
Predstavljena knjiga o produljenju radnog vijeka u Hrvatskoj i Sloveniji
07.10.08 Trgovina na malo
Pad trgovine na malo
06.10.08 Vijesti
Sindikati pozvali na obilježavanje Dana dostojanstvenog rada
05.09.08 Trgovina na malo
Rast trgovine na malo 12,8 posto
20.08.08 Trgovina na malo
Trgovine će ipak raditi do 24 sata
08.08.08 Trgovina na malo
Pad trgovine na malo u lipnju 0,8 posto
08.07.08 Trgovina na malo
Rast trgovine na malo u svibnju
07.07.08 Vijesti
HUP podržao Zakon o trgovini
10.06.08 Trgovina na malo
Usporavanje realne stope rasta maloprodaje
05.06.08 Trgovina na malo
Rast prometa u trgovini na malo
29.04.08 Osiguranja
Merkur osiguranje: Dobit u 2007. dosegla 49,05 milijuna kuna
12.03.08 Trgovina na malo
U siječnju realni pad prometa u trgovini na malo
07.03.08 Trgovina na malo
Vlada odlučila: Od jeseni zabranjen rad nedjeljom
12.02.08 Vijesti
I mali trgovci snižavaju cijene
08.02.08 Vijesti
HUP o najavljenom bojkotu kupnje
08.02.08 Vijesti
Vladin prijedlog za rad nedjeljom diskriminirajući
06.02.08 Trgovina na malo
U 2007. realni rast trgovine na malo 5,3 posto
29.01.08 Tvrtke i tržišta
Duhan Rijeka i Duhan Zagreb spajaju se u novu tvrtku Inovine
22.01.08 Vijesti
Profitna stopa hrvatske trgovine tri puta niža od europskog prosjeka
08.01.08 Trgovina na malo
Tijekom studenog nastavljeni pozitivni trendovi u maloprodaji
31.12.07 Zaposlenost / plaće
Za 2008. gotovo dvostruko više dozvola za zapošljavanje stranaca
17.12.07 Zaposlenost / plaće
NVK o problemima tržišta rada u Hrvatskoj
12.12.07 Vijesti
Ljubljana: Konferencija o položaju i zapošljavanju mladih
20.11.07 Trgovina na malo
Zagreb: Rast trgovine na malo
06.11.07 Tvrtke i tržišta
Adris odlučio spojiti zagrebački i riječki Duhan
05.11.07 Trgovina na malo
AZTN: Konzum ima 30 posto udjela na tržištu maloprodaje
15.10.07 Vijesti
Moguć uvoz radnika za trgovinu
10.10.07 Vijesti
Održana međunarodna tribina o socijalnom dijalogu u trgovini
05.10.07 Trgovina na malo
U kolovozu rast prometa u trgovini na malo
05.09.07 Trgovina na malo
Trgovina na malo 6,6% viša u prvih sedam mjeseci
07.08.07 Tvrtke i tržišta
AZTN: Dopuštena koncentracija Adris Grupe i Duhana
06.08.07 Trgovina na malo
U lipnju blagi realni rast prometa u trgovini na malo
04.06.07 Tvrtke i tržišta
Slovenija: Mercator u prvom kvartalu s najvećom prodajom, slijede Petrol i Gorenje
15.05.07 Trgovina na malo
Male trgovine moraju pronaći svoj identitet žele li opstati na tržištu
10.05.07 Trgovina na malo
U prvom tromjesečju realni rast trgovine na malo 7,7%
02.05.07 Trgovina na malo
Smanjenje prometa od trgovine na malo u veljači
24.04.07 Trgovina na malo
U siječnju pad prometa u maloprodaji
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
27.02.07 Trgovina na malo
U minuti se troši 5,4 milijuna dolara u najvećim trgovačkim lancima
13.02.07 Trgovina na malo
Poslovni dnevnik: "Božićna potrošnja" iznosila je relativno skromnih 1,2 milijarde kuna
23.10.06 Osiguranja
Premija osiguravatelja u rujnu povećana 10,7 posto
05.09.06 Osiguranja
Porast osiguranja imovine u vrijeme godišnjih odmora
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa