30.09.2006. (Ljubica Gatarić)
Lidl ruši cijene: Samo u Zagrebu propast će 3,5 tisuće dućana
Ne otkrivajući kojega će to datuma biti, Lidl potvrđuje da će do kraja godine otvoriti prvih 17 prodavaonica u Hrvatskoj tri u Zagrebu, a ostale u središnjem dijelu zemlje: Osijeku, Đakovu, Đurđevnovcu, Bjelovaru, Koprivnici, Sisku...
Tektonski poremećaji
U prvom valu Lidl nije dospio južnije od Knina pa će tako stanovnici Dalmacije i Primorja ostati uskraćeni za mogućnost jeftinije kupnje. Poslovna filozofija njemačkog trgovačkog diva Lidla zasniva se upravo na niskim cijenama i do 30 posto nižima od konkurencije, zbog čega bi ovogodišnji Božić za većinu trebao biti jedan od jeftinijih. U strahu da im ne otme kupce, očekuje se da će i drugi trgovci smanjiti cijene. Premda javno ne pokazuju uznemirenost, u trgovini se ozbiljno spremaju za doček Lidla: ugovaraju se specijalni popusti i akcijske cijene za robu široke potrošnje.
Tek što Lidl krene, špekulira se i o dolasku Aldija, koji također tržište osvaja niskim cijenama.
"Lidl može napraviti tektonske poremećaje", smatra ekonomski savjetnik dr. Vlado Brkanić, koji vjeruje da će ga potrošači prihvatiti. Slovenci naprimjer nisu bili osobito blagonakloni prema Aldiju. "Lidl nudi 600700 proizvoda dobre kvalitete uz najpovoljnije cijene i solidno financiranje u odnosu na naše trgovce kojima treba dvadestak godina da se financijski konsolidiraju", ističe dr. Brkanić.
Prednost stranaca
Velika je prednost svih stranih trgovačkih lanaca u odnosu na domaće u tome što oni robu plaćaju u dogovorenim rokovima, neki čak i unaprijed, zbog čega mogu ugovoriti povoljnije cijene.
"Mali trgovci sigurno će izgubiti znatan dio prometa, a gubitke bi mogli osjetiti i veći ako se ne pripreme", komentira dr. Zdenko Segetlija, profesor na osječkom Ekonomskom fakultetu, koji očekuje da će Lidl tržištu ponuditi 20 - 30 posto niže cijene osnovnih prehrambenih proizvoda. Zagrebački obrtnici strahuju da će zbog Lidla u gradu i okolici propasti oko 3,5 tisuće obiteljskih radnji, a i drugdje ključ u bravu mogu očekivati mnogi koji se nalaze u krugu od nekoliko kilometara. "Vidjet ćemo kakva će biti kvaliteta, naši ljudi ne vole jeftinu robu", ističe dr. Segetlija.
Suzdržani Lidl
Suzdržan u komunikaciji s medijima, Lidl odgovora da će "kupcima ponudit odličnu kvalitetu proizvoda i niske cijene". Koliko niže od onih na tržištu zasad taje. Uz vlastite robne marke na njihovim će se policama, kažu, naći i "velik broj renomiranih hrvatskih proizvoda". Asortiman će nadopunjavati tjednim akcijama neprehrambenih prozvoda. U ranijim medijskim istupima Lidl je iskazao želju da otvori čak 250 trgovina, čime bi bio rame uz rame Todorićevu Konzumu koji misli svoje kupce zadržati kvalitetom. Ako ne Lidl, dio će mu kupaca sigurno odnijeti Interspar, koji u Zagrebu otvara veliki centar.
Izvor: Vecernji.net
|
|
|
|