23.05.2013.
Sektor maloprodaje završio 2012. s gubitkom od 220 milijuna kuna
Prema podacima Fine o poslovanju poduzetnika u 2012. godini, na vrhu liste maloprodajnih lanaca nema iznenađenja: i dalje vodi Konzum, Agrokorov maloprodajni lanac koji je lani ostvario blagi rast prihoda na 13,5 milijardi kuna, a slijede ga Plodine, Tisak i Lidl, koji je zamijenio mjesto s Mercatorom. No među deset najvećih s gubitkom je poslovala njih čak – polovica.
Cijeli sektor maloprodaje prošlu je godinu završio s gubitkom od 219,8 milijuna kuna unatoč rastu prihoda od četiri posto na 54,2 milijarde kuna.
Vodeći Konzum uprihodio je više nego Plodine, Lidl, Mercator, Kaufland i Spar - zajedno. Prednost Konzuma mogla bi postati i puno veća ukoliko uspije preuzeti Mercator i postane najveći lanac u srednjoj Europi. Usprkos padu Konzumove dobiti od skoro 40 posto, ona je i dalje iznosila čak 270 milijuna kuna. Bez obzira na diskontne trgovine koje sve više privlače kupce i pritišću ih Agrokorov lanac je i dalje u plusu, a one gomilaju minuse.
Tako je trgovački lanac Lidl u vlasništvu Schwartz grupe, četvrti na Liderovoj ljestvici s prihodima od 2,6 milijardi kuna, lani imao minus od 41,4 milijuna kuna. Drugi lanac istog vlasnika, Kaufland, uz tek nešto manje prihode poslovao je s gubitkom od 24,3 milijuna kuna.
Najlošije je poslovao slovenski Mercator, kojeg je Lidl ove godine pretekao na ljestvici: on je jedini trgovac među deset najvećih koji bilježi dvoznamenkasti pad prihoda od 11 posto. Produbio je svoj gubitak na čak 465,4 milijuna kuna, što je četiri puta više nego godinu prije. S minusom od 102,5 milijuna kuna lani je poslovao i Spar, a drugi lanac u austrijskom vlasništvu, Billa, godinu je završio s gubitkom od 106,9 milijuna kuna. Uz Konzum, pozitivno su poslovali samo Plodine, Tommy i DM-Drogerie markt. banka.hr
|
|
|
|