15.09.2008.
AZTN: Udjel Konzuma na tržištu maloprodaje 30 posto
Tržišni udjel ostalih trgovačkih lanaca ne prelazi deset posto
Istraživanje o stanju trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima u Hrvatskoj u 2007. koje je objavila Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), a koje je obuhvatilo 59 poduzetnika, pokazalo je da najveći tržišni udjel od oko 30 posto ima Konzum.
Slijede Mercator-H, Kaufland Hrvatska, Billa (Rewe Grupa), Plodine, Getro, K.T.C., Kerum, Tommy, Lidl Hrvatska, a tržišni udjel niti jednog od navedenog poduzetnika ne prelazi deset posto.
Istraživanje je pokazalo da tržišni udjel Konzuma u 2007. u odnosu na 2006. stagnira, dok se Mercator-H s petog mjesta na kojem se nalazio u 2006. popeo na drugo mjesto u prošloj godini.
Billa je pak sa drugog mjesta u 2006. pala na četvrto mjesto u 2007., a Getro bilježi pad s četvrtog na šesto mjesto u 2007.
Značajan rast zabilježio je Lidl koji je u prvoj godini poslovanja na tržištu ušao među deset najvećih maloprodajnih lanaca, dok je Spar, iako nije među prvih deset, zabilježio rast sa 17. na 12. mjesto.
Podaci o stanju trgovine na malo po županijama i gradu Zagrebu pokazuju da je u 2007. Konzum imao najveći tržišni udjel u Zagrebu i osam županija, dok je u odnosu na 2006. godinu izgubio vodeći položaj u Splitsko-dalmatinskoj županiji (u toj županiji prvo mjesto zauzeo je trgovački lanac Tommy).
Najveće tržišne udjele Konzum je lani imao u Zagrebačkoj i Ličko-senjskoj županiji (između 40 i 45 posto), dok mu se u Zagrebu, Krapinsko-zagorskoj, Varaždinskoj, Primorsko-goranskoj, Dubrovačko-neretvanskoj, Istarskoj te Osječko-baranjskoj županiji tržišni udjel kreće u rasponu od 30 do 40 posto.
Istraživanje je pokazalo da je prema vrstama prodajnih mjesta tržište trgovine na malo relativno dobro segmentirano i stabilno, što pokazuje porast broja svih vrsta maloprodajnih mjesta i porast ukupnog prodajnog prostora.
Tako je ukupan broj maloprodajnih mjesta u 2007. u odnosu na 2006. povećan za 16 posto, pri čemu je broj hipermarketa povećan za 19 posto. Broj supermarketa povećan je 20 posto, dok je najmanji porast od tri posto zabilježen u segmentu samoposluga.
Istraživanje Agencije obuhvaća i tržište trgovine na veliko u Hrvatskoj u prošloj godini, podaci su prikupljeni od 59 poduzetnika iz uzorka koji primarno djeluju na tržištu trgovine na malo te poduzetnika Metro Cash&Carry.
Analiza je pokazala da je najznačajniji poduzetnik na tržištu trgovine na veliko Konzum čiji udjel iznosi 30 do 40 posto. Slijedi Metro Cash&Carry s udjelom od 15 do 25 posto, a ostali značajni sudionici na tržištu trgovine na veliko su Getro, Roto-promet te K.T.C. (H)
|
|
|
|