30.01.2008.
Najveći maloprodajni lanci ostvaruju više od tri bilijuna dolara prometa
Wal-Mart je i dalje na prvom mjestu s godišnjim prometom od 345 milijardi dolara
Ukupni promet 250 najvećih maloprodajnih tvrtki u 2006. godini porastao je za osam posto na ukupan iznos od 3,25 bilijuna dolara.
Na listi i dalje vodi američki gigant Wal-Mart, dok su europski trgovački lanci suočeni sa zasićenjem na matičnim tržištima koje ih navodi na daljnje širenje na istok.
Na listu top250 ove je godine po prvi put ušlo šest kineskih i ruskih maloprodajnih lanaca, ističe novi izvještaj revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte “Globalna snaga maloprodaje u 2008.”
Sve oštrija konkurencija i zasićenje na matičnim tržištima potiču daljnje širenje europskih maloprodajnih lanaca u inozemstvo, uglavnom na istok.
Najviše podružnica u drugim zemljama zasad imaju francuske maloprodajne tvrtke (prosječno u 15 zemalja), a slijede ih njemački lanci, koji su u prosjeku proširili svoje poslovanje u 13 zemalja.
To je znatno više od američkih kompanija, koje prosječno imaju podružnice u svega četiri zemlje izvan SAD.
Potrošnja u maloprodaji sve se više pomiče prema novim tržištima u azijskim zemljama, pa je za očekivati da će trgovinski giganti u sljedećem razdoblju tamo potražiti mjesto za daljnji rast svog poslovanja.
Pored primjetnog jačanja kineskih i ruskih maloprodajnih lanaca, koji su se ove godine izborili za ulaz na listu top250, sljedeću “bojišnicu” na ovom tržištu valja potražiti u Indiji.
Usprkos preprekama u poslovanju i relativnoj zatvorenosti za strana ulaganja, ova zemlja doživljava golem ekonomski razvoj i velike pomake u potrošnji u maloprodaji.
|
Udio deset najjačih maloprodajnih lanaca u ukupnom prometu i dalje raste, pa oni danas drže 30 posto cjelokupne maloprodaje na spomenutoj listi, ostvarujući promet od 979,5 milijardi dolara.
Među deset najvećih ulazi čak šest američkih trgovačkih lanaca.
Najjači, Wal-Mart, ostvario je godišnji promet od 345 milijardi dolara, dok su druge američke tvrtke na top10 listi Home Depot, Kroger, Target, Costco i Sears. Ostale top10 pozicije podijelile su europske tvrtke: francuski Carrefour, britanski Tesco, te njemački Metro i Schwarz.
Značajan pomak prema vrhu zabilježio je Tesco, koji je zabilježio porast prometa od 11,5 posto te tako smijenio njemački Metro na četvrtom mjestu top10 ljestvice.
Na listi je zastupljeno najviše maloprodajnih lanaca specijaliziranih za prodaju prehrambenih proizvoda, a povećava se broj “kombiniranih” trgovačkih lanaca – hipermarketa i univerzalnih diskontnih centara.
No, današnjeg kupca sve više zanimaju proizvodi koji odražavaju njegov željeni imidž. Zbog toga se na listi 250 najvećih može primijetiti porast broja trgovačkih lanaca specijaliziranih za life-style proizvode.
Na listi se nalazi čak 49 lanaca specijaliziranih za obuću, 37 lanaca za kućnu elektroniku, te 88 drugih tvrtki specijaliziranih za prodaju sportske opreme, namještaja, igračaka, nakita, auto-dijelova i uredskih potrepština.
Deloitteovo istraživanje navodi deset vodećih trendova u globalnoj maloprodaji: porast svijesti o društvenoj odgovornosti tvrtki, povećanje potrošnje u Aziji, sve bolja personalizacija ponude, pronalaženje tržišnih niša umjesto obraćanja masovnom tržištu, interes za proširenje poslovanja u Indiji, sve veća važnost servisiranja prodanih proizvoda, porast ulaganja u postojeće maloprodajne lance na području tržita u rastu, širenje prodaje putem više kanala (dućani, katalozi, internet), želja da se kupcu osigura individualizirano iskustvo kupovanja, kao i trend da maloprodajni lanci sve bolje prepoznaju vlastite marketinške potencijale.
|
|
|
|