20.07.2010.
AZTN: Konzum najveći u maloprodaji i veleprodaji
Hrvatsko je tržište trgovine na veliko visoko koncentrirano, dok je tržište trgovine na malo umjereno koncentrirano
Hrvatsko je tržište trgovine na veliko visoko koncentrirano, dok je tržište trgovine na malo umjereno koncentrirano, u oba slučaja najveći tržišni udio ima Konzum kojega u trgovini na veliko slijedi Metro Cash&Carry, a u trgovini na malo Plodine, Kaufland Hrvatska, Mercator-H, Bila i drugi, pokazuje analiza istraživanja tržišta distributivne trgovine mješovitom robom koju je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) prihvatila na svojoj zadnjoj sjednici.
Kako se navodi u priopćenju sa 46. sjednice Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, AZTN je u okviru sustavnog i redovnog praćenja stanja na tržištima koja ocjenjuje značajnim s aspekta primjene propisa o zaštiti tržišnog natjecanja prihvatila analizu istraživanja tržišta distributivne trgovine mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2009. godini.
Istraživanje obuhvaća trgovinu na veliko i trgovinu na malo spomenutim proizvodima, a temelji se na uzorku od 54 poduzetnika koji su, po ostvarenim prihodima, najveći poduzetnici na ovim tržištima u Hrvatskoj.
Ukupan prihod svih poduzetnika iz uzorka ostvaren trgovinom na veliko mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u Hrvatskoj je u 2009. godini iznosio 6,7 milijardi kuna.
Rezultati istraživanja pokazuju da je tržište trgovine na veliko visoko koncentrirano, navodi se u priopćenju.
Najveći tržišni udjel ostvario je Konzum, a slijedi ga Metro Cash& Carry, ističu iz Agencije i dodaju da su oba ta poduzetnika u 2009. zabilježila pad prihoda u odnosu na 2008.
Za trgovinu na malo, rezultati istraživanja pokazuju da je ukupno ostvareni prihod svih poduzetnika iz uzorka na tržištu trgovine na malo u 2009. iznosio 28,3 milijardi kuna što je za oko 2 posto manje od prihoda ostvarenog u 2008.
Najveći prihod kao i tržišni udio i nadalje ima Konzum, a zatim slijede Plodine, Kaufland Hrvatska, Mercator-H, Billa, Lidl, Kerum, Dinova - Diona, Tommy i Getro, navode iz AZTN-a.
Ističu i da značajan rast kako prihoda, tako i tržišnog udjela u 2009. godini, bilježe Plodine, Kaufland, Lidl kao i Dinova-Diona što je nastavak trenda iz prethodne 2008. godine, dok su tržišni udjeli Mercatora - H, Bille i Getroa u padu.
Rezultati istraživanja pokazuju da je tržište trgovine na malo umjereno koncentrirano, s time da se u 2009. uočavaju naznake rasta koncentriranosti prvih deset poduzetnika u odnosu na 2008. godinu, ističu iz Agencije za zaštitu tržištnog natjecanja. (Bankamagazin)
|
|
|
|