05.07.2010.
Hrvati vole robne marke, diskonte i hipermarkete
U kućanstvima s niskim prihodima robne marke zauzimaju čak 20,3 posto njihove potrošnje
Brendirani proizvodi konstantno uzmiču pred robnim markama, koje su lani u Hrvatskoj dosegle udjel od 13,6 posto, dok ih je 2004. u prosječnoj potrošačkoj košarici bilo tek 5,4 posto.
"Robne marke su najzastupljenije u grupi prehrambenih proizvoda, gdje su početkom ove godine zastupljene s 19,4 posto, što je više od 4 postotna boda u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Među sredstvima za pranje i čišćenje u kućanstvu robne marke čine 13,5 posto, a u proizvodima za osobnu higijenu 10,1 posto", tumači rezultate istraživanja Ana Matić iz GfK.
U početku su robne marke u Hrvatskoj više kupovali obrazovaniji potrošači, koji su bili informiraniji o kakvoj se vrsti proizvoda radi, a danas ih podjednako kupuju sve obrazovne skupine.
Međutim, u kućanstvima s niskim prihodima robne marke zauzimaju čak 20,3 posto njihove potrošnje.
Gledajući regionalno, u Hrvatskoj robne marke najviše vole Slavonci i u 2009. one su im zauzele 18 posto posto košarice, što je 3 postotna boda više nego godinu prije, dok Dalmatinci - čini se - više vole brendirane stvari, pa njima robne marke čine 11 posto potrošnje.
Sve veća popularnosti robnih marki jedan je i od razloga što raste prodaja u diskontima i hipermarketima, a konstantno pada u malim prodavaonicama. Potrošači vole i akcije, degustacije i loyality programe. No, cijena nije uvijek presudna čak ni usred krize.
"U hipermarketima su cijene proizvoda koje smo promatrali narasle 2 posto, a količinska prodaja 13 posto. Istodobno cijene u supermarketima narasle su za 1 posto, a prodano je 2 posto manje robe. I u malim dućanima cijene su rasle 1 posto, a prodaja pala 7 posto. Najveći dobitnik je jedini diskont na našem tržištu - Lidl, koji je uz prosječno 3 posto niže cijene povećao količinu za 46 posto i tako se za 2009. našao na četvrtom mjestu po udjelu na maloprodajnom tržištu", kaže Ana Matić i dodaje kako je na prvom mjestu i dalje neprikosnoveni Konzum, na drugom Kaufland, Plodine su treće, a Billa peta, iza Lidla. (Bankamagazin)
|
|
|
|