Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
14.12.2010. Na listi želja europskih trgovaca Hrvatska zadnja
Od Hrvatske najvećim su trgovcima zanimljiviji Slovačka, Ukrajina, Turska, Rumunjska, Bugarska, Mađarska, Češka, Rusija, Poljska te sve zemlje zapadne Europe

Hrvatska je u istraživanju CB Richard Ellisa posljednja od dvadeset analiziranih zemalja u kojoj najveći europski trgovci planiraju širenje poslovanja u sljedećoj godini. Samo 14 posto tih trgovaca planira ulazak na hrvatsko tržište ili širenje na njemu, javlja Tportal.

Od Hrvatske najvećim su trgovcima zanimljiviji Slovačka, Ukrajina, Turska, Rumunjska, Bugarska, Mađarska, Češka, Rusija, Poljska te sve zemlje zapadne Europe. CB Richard Ellis je istražujući raspoloženje vodećih trgovačkih tvrtki u Europi u svojoj analizi 'Koliko su aktivni trgovci u EMEA?' zaključio da su im se vratila optimistička očekivanja.

Pod dojmom krize svakako u svojim poslovnim planovima analiziraju različite aspekte svoje poslovne politike te nastoje smanjiti rizike planiranih investicija što je više moguće, navodi CB Richard Ellis te dodaje da je 77 posto trgovaca u potrazi za otvaranjem novih prodajnih prostora.

Većina velikih trgovaca planira do kraja iduće godine otvaranje najmanje pet novih trgovina, što je znatno više od planiranja godinu ranije. Onih koji planiraju otvaranje više od 40 novih trgovina je sada 19 posto, a prošle ih je godine bilo 13 posto.

Slično trgovcima razmišljaju i vlasnici lanaca kafića i restorana te restorana s brzom hranom. Međutim, navodi se u izvješću CB Richard Ellisa, izgleda da će se najviše širiti popularni odjevni brendovi. Njih 28 posto planira do kraja iduće godine otvaranje preko 30 novih trgovina. Prošle ih je godine bilo tek 16 posto.

Uz potražnju za novim prostorima trgovci i dalje nastoje smanjivati troškove i rizike poslovanja. Iz svojeg istraživanja CB Richard Ellis zaključuje da trgovci stabiliziraju poslovanje na tržištima na kojima već djeluju te je polovica kod planiranja otvaranja novih trgovina usmjerena na izgrađeno tržište.

Od 38 zemalja regije EMEA trgovci će se u proširenju usmjeriti najviše na 10 nacionalnih tržišta. Njemačka će zadržati njihov prioritet jer ih se 41 posto fokusira na njeno tržište u planovima širenja. Prednost Njemačke je stabilno gospodarstvo te neprisutnost međunarodnih trgovačkih brendova. Domicilni trgovci u Njemačkoj također su u planovima širenja usmjereni na to tržište, njih čak 69 posto.

Iza Njemačke trgovcima je najzanimljivija Poljska te provjerena tržišta Francuske, Španjolske i Velike Britanije. Kod daljnjeg širenja poslovanja trgovaca uz usmjerenost na tržište zapadne Europe primjetno je i njihovo zanimanje za tržišta u razvijanju, odnosno za zemlje srednje i istočne Europe, prije svega za Poljsku, Rusiju i Češku.
Ukupno 41 posto velikih trgovaca zbog zasićenosti tržišta zapadne Europe planira do kraja iduće godine svoje širenje u zemlje srednje Europe. Kod širenja u srednju i istočnu Europu sve više velikih trgovaca želi na tržište ući direktno, a ne preko zastupnika. Za razliku od njih lanci restorana i kafića i dalje svoje planove širenja u srednju i istočnu Europu temelje na zastupnicima.

Online trgovanje ima najveći rast. Polovica ispitanih u istraživanju CB Richard Ellisa planira širenje tog načina prodaje, a trećina znatno širenje tog načina prodaje. Ove su godine svoje online trgovine razvili Hennes & Mauritz, Zara i Ralph Lauren. Postoje različiti udjeli online prodaje od zemlje do zemlje, u Velikoj Britaniji je taj udio sedam posto u ukupnoj trgovini, sličan postotak je i u Njemačkoj, a u zemljama srednje Europe taj je prosjek oko dva posto.

20 zemalja po interesu trgovaca:

1. Njemačka 41 posto
2. Poljska 33 posto
3. Francuska 33 posto
4. Španjolska 30 posto
5. Velika Britanija 29 posto
6. Rusija 28 posto
7. Češka 28 posto
8. Italija 27 posto
9. Austrija 27 posto
10. Belgija 25 posto
11. Nizozemska 24 posto
12. Švicarska 23 posto
13. Mađarska 22 posto
14. Bugarska 19 posto
15. Rumunjska 17 posto
16. Turska 16 posto
17. Portugal 16 posto
18. Ukrajina 16 posto
19. Slovačka 15 posto
20. Hrvatska 14 posto

(Bankamagazin / Tportal)

Povezani članci
27.07.12 Trgovina na malo
AZTN: Tržište maloprodaje lani raslo 5,3 posto, veleprodaje 2 posto
03.07.12 Trgovina na malo
Trgovci na malo prilagodili su se krizi
08.06.12 Trgovina na malo
Domaći trgovački lanci u plusu, osim Keruma
11.05.12 Trgovina na malo
Tomislav Mamić: Tommy ne prodajem Sparu
10.05.12 Trgovina na malo
Trgovački lanac B-Hyper započeo poslovanje u Hrvatskoj
12.04.12 Trgovina na malo
Spar s najvećim rastom među trgovcima u 2011.
29.02.12 Trgovina na malo
NL: Trgovci ne znaju na što se smanjuje PDV, a na što povećava
28.02.12 Trgovina na malo
Hoće li trgovci stvarno preuzeti na sebe povećanje PDV-a?
22.02.12 Trgovina na malo
Udio malih trgovina na tržištu ispod 30 posto
15.12.11 Trgovina na malo
Slovenski sindikati i dalje protiv prodaje Mercatora
02.12.11 Trgovina na malo
Položen kamen temeljac za trgovačko-zabavni centar Mall of Split
28.11.11 Trgovina na malo
Agrokor dostavio Mercatoru jamstva o sastavu konzorcija kupaca
25.11.11 Trgovina na malo
EBRD: Podupiremo Agrokor u procesu preuzimanja Mercatora
24.11.11 Trgovina na malo
NLB: Pregovori s Agrokorom će se nastaviti
24.11.11 Trgovina na malo
Selšek pojasnila Mercatorove rezerve prema Agrokoru
23.11.11 Trgovina na malo
Mercator prekida pregovore s Agrokorom jer nema EBRD-a i IFC-a
15.11.11 Trgovina na malo
Slovenski mediji o pregovorima Mercatora i Agrokora
14.11.11 Trgovina na malo
NO Mercatora o daljnjim pregovorima s Agrokorom
28.10.11 Trgovina na malo
Konzum: Rast prihoda i dobiti
28.10.11 Trgovina na malo
Agrokor i vlasnici Mercatora iduća tri tjedna u pregovorima
22.10.11 Trgovina na malo
Konzum o Agrokorovoj neobvezujućoj ponudi za Mercator
04.10.11 Trgovina na malo
Finance: Mercator za iduću godinu planira korjenite promjene
24.08.11 Trgovina na malo
Prihodi i dobit Plodina porasli oko 13 posto
15.07.11 Trgovina na malo
Konzum i nadalje najveći trgovac, Kerum ispao iz TOP 10
05.07.11 Trgovina na malo
Hrvatska nije na listi prioriteta globalnih trgovačkih lanaca
11.05.11 Trgovina na malo
Poslovni dnevnik: Lidl zabilježio najveći rast, Kerum ispao s liste top deset
04.08.10 Trgovina na malo
Petina prihoda od trgovine ostvaruje se u Zagrebu
15.06.09 Trgovina na malo
Hrvatski maloprodajni lanci nezanimljivi velikim igračima
18.12.08 Trgovina na malo
Novi trgovački centar Mercator-H u Koprivnici
15.09.08 Trgovina na malo
AZTN: Udjel Konzuma na tržištu maloprodaje 30 posto
02.06.08 Trgovina na malo
Zagreb ima više trgovina od Beča
19.03.08 Trgovina na malo
GfK: 70 posto potrošnje u trgovačkim lancima
12.02.08 Vijesti
I mali trgovci snižavaju cijene
28.01.08 Trgovina na malo
Plodine: Do kraja godine novi trgovački centar u Rijeci
22.01.08 Vijesti
Profitna stopa hrvatske trgovine tri puta niža od europskog prosjeka
18.01.08 Trgovina na malo
Plodine mijenjaju poslovnu strategiju
18.12.07 Tvrtke i tržišta
Ultra gros objavio preuzimanje Trgocentra Virovitica
03.12.07 Trgovina na malo
GfK: 75% građana kupuje u velikim trgovačkim centrima
06.11.07 Trgovina na malo
Nastavljen procvat trgovačkih centara u Europi
05.11.07 Trgovina na malo
AZTN: Konzum ima 30 posto udjela na tržištu maloprodaje
12.06.07 Trgovina na malo
Do kraja 2008. u Hrvatskoj novih 15 trgovačkih centara
27.02.07 Trgovina na malo
U minuti se troši 5,4 milijuna dolara u najvećim trgovačkim lancima
17.01.07 Trgovina na veliko
Financial Times: Što je rat razdvojio, CEFTA spaja
02.03.06 Trgovina na malo
Prvih deset trgovačkih lanaca 2001. držalo 26, a lani 55 posto tržišta
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa