O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
21.07.2015. Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
Najveći rast zabilježilo je internetsko oglašavanje, dok je prema industrijama najveći rast ostvaren u sektoru hrane, trgovine i financija

Prema podacima Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA), u 2014. godini oglašivači su kroz zakup oglasnog prostora u hrvatskim medijima uložili 1,408 milijardi kuna, što je 1% više nego godinu ranije.

Najveći rast zabilježilo je ulaganje u internetsko oglašavanje i to od 9%. Pored klasičnog display oglašavanja, podaci pokazuju rast oglašavanja kroz tražilice i društvene mreže.

“Iako je riječ o malom porastu ulaganja u oglašavanje, bitno je istaknuti kako ovim podatkom nakon šest godina kontinuiranog pada investicija u oglašavanje u medijima dolazi do pozitivnog preokreta. Nadamo se da će se ovom pozitivnom promjenom u narednom vremenskom periodu dodatno povećati volumen oglašavanja u medije i time u potpunosti dovesti do novog pozitivnog trenda u industriji oglašavanja”, izjavila je povodom objave podataka, članica Uprave HURA-e, Rajna Cuculić.

Podaci HURA-e pokazuju kako oglašavanje na televizijama i dalje iznosi polovinu ukupnog volumena oglašavanja, te bilježi rast od 4%. U segmentu televizije najveći rast oglašavanja događa se na tzv. tematskim Pay TV kanalima, odnosno kanalima koji se mogu pratiti isključivo kroz IPTV i kabelsku platformu.

Na ovim kanalima udvostručen je broj TV spotova u odnosu na godinu prije, no ukupno ulaganje iznosi tek 1% ukupnog ulaganja u televizijsko oglašavanje.

U 2014. godini raslo je i ulaganje u oglašavanje na radiju od 6%, dok se trend pada ulaganja u oglašavanje kroz tisak i dalje nastavlja, pa je u 2014. godine uloženo 7% manje budžeta negoli u godini prije. Manji pad od 3% zabilježen je i u vanjskom oglašavanju.

Najveći rast u oglašavanje gledano prema industrijama ostvaren je sektoru hrane, trgovine i financija.

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
19.07.16 Istraživanja
Nastavlja se pozitivan trend ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
16.12.15 Trgovina na malo
Rast potrošnje u mobilnim mrežama i interneta, pad u fiksnim mrežama
17.07.15 Vijesti iz svijeta
Mobilno pretraživanje i YouTube lansirali prihode Googlea
23.06.15 Odnosi s javnošću
Zenith: Do 2017. oglašavanje na internetu prestići će televizijsko
17.04.15 Odnosi s javnošću
Festival Dani komunikacija u Rovinju okupio rekordnih 1.500 sudionika
24.03.15 Tvrtke i tržišta
Prihod Googlea od oglašavanja u Hrvatskoj raste godišnje za više od 10 posto
20.01.15 Odnosi s javnošću
Treći Dani komunikacija 16. do 19. travnja u Rovinju
05.11.14 Trgovina na malo
Potrošnja na oglašavanje potaknula snažan skok tromjesečnih prihoda Alibabe
08.01.14 Edukacija
Kako postati najbolji account i kako dobiti najviše od svoje agencije?
25.11.13 Ekologija
Zelena ideja: Više od 70 ekoproizvođača traži pomoć marketinških stručnjaka
28.10.13 Vijesti
Osnovana Hrvatska udruga za samoregulativu tržišnih komunikacija (SRO)
23.09.13 Istraživanja
Što oglašivači misle o marketinškim agencijama
29.07.13 Odnosi s javnošću
Publicis i Omnicom udružili se u najveću oglašavačku kompaniju na svijetu
18.07.13 Istraživanja
Tvrtke povećavaju budžete za TV i online oglašavanje, ali još vole tiskovine
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
20.02.13 Promocije
Predstavljeni Dani komunikacija - središnja hrvatska marketinška manifestacija
02.10.12 Tvrtke i tržišta
Hrvatski projekt najbolji “startup” u Europi
21.09.12 Financije i gospodarstvo
Hrvatski Telekom najavio strateški sporazum s Googleom
22.08.12 Seminari, konferencije
HURA: Započinje druga sezona HOWtoWOW marketinške akademije
20.08.12 Korisne informacije
Internet: Protokol nove generacije
29.05.12 Vijesti iz svijeta
Povratak alkoholnih pića na američke ekrane
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
28.11.11 Korisne informacije
Za 43 posto anketiranih internet najkvalitetniji medij
18.05.11 Trgovina na malo
Novi oblik in store oglašavanja u Mercatoru
13.04.11 Seminari, konferencije
Konferencija o Internet oglašavanju i e-poslovanju
24.03.11 Seminari, konferencije
Predstavljena IdejaX - nacionalni festival oglašavanja
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Vijesti iz svijeta
WPP povećao organske prihode
24.08.10 Odnosi s javnošću
Effie Awards 2010. - prijavljeno 40 oglašivačkih kampanja
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
02.04.10 Odnosi s javnošću
HURA svojim članicama: Ne sudjelujte na FESTO-u
17.02.10 Istraživanja
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
20.01.10 Financije i gospodarstvo
Deutsche Welle: Koliko koštaju vijesti?
19.01.10 Istraživanja
Jurin: Oglašavanje je postao nenaplativ biznis
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
15.12.09 Odnosi s javnošću
HURA: Budžeti za oglašavanje u 2010. na razini ovogodišnjih
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
19.10.09 Financije i gospodarstvo
U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
06.03.09 Tvrtke i tržišta
WPP: Pad dobiti 5,8 posto na 493 mil. eura
23.02.09 Financije i gospodarstvo
Deloitte: U 2009. kriza pogađa tiskovne medije
12.02.09 Seminari, konferencije
Sajam Web::INDUSTRIJA 2009
10.02.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 - jedinstveni marketinški doživljaj u ožujku
26.01.09 Seminari, konferencije
Prva SEO radionica u regiji
13.01.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 – Izgubljeni u kontekstu
09.12.08 Odnosi s javnošću
Održan HURA party
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
13.02.08 Karijere
Slaven Fischer na čelu Uprave HURA-e
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
14.01.07 Seminari, konferencije
Prva hrvatska konferencija o Internet oglašavanju
15.12.06 Istraživanja
Raste moć oglašavanja na internetu
24.06.06 Osnove marketinga
Spajaju se Europlakat i Metropolis Media?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa