O marketingu
Seniko studio
Osnove marketinga
24.06.2006. (Sonja Hodak) Spajaju se Europlakat i Metropolis Media?
ZAGREB - Najveći nemir unutar poslovne zajednice posljednjih dana proživljavaju manje tvrtke za vanjsko (outdoor) oglašavanje i agencije koje prodaju oglase jer se nad njima nadvila špekulacija kako se spajaju Europlakat Proreklam i Metropolis Media, dvije najveće tvrtke za outdoor oglašavanje. Njihova bojazan temelji se na činjenici kako bi to spajanje stvorilo monopol s tržišnim udjelom od 90 posto u Hrvatskoj.

Vrlo slično izgledala bi tržišta vanjskih plakatera u susjednim Sloveniji i Srbiji. Uglavnom isti igrači pokrivaju ta tri tržišta i sa sličnim udjelima, pa bi spomenuto spajanje na tržištu Slovenije i Srbije stvorilo koncentraciju također od 90 posto.

Četiri kandidata za kupnju

Cijela priča zasad se odvija prilično netransparentno, što je izvrsna podloga za cijeli niz špekulacija. Najčešće se spominje kako je Europlakat (u vlasništvu multinacionalne mreže JCDecaux) preuzeo Metropolis Mediju (u vlasništvu američkih investitora Capital Invest), i to preko posrednika, kako bi se zameo trag spajanju. Kao posrednik spominje se mala njemačka banka Salamon Oppenheimer. Navodno je transakcija obavljena iznimno brzo i poskrivećki, što je prilično zaskočilo ostale kandidate za kupnju. Među kandidatima, uz Europlakat, spominju se Outdoor Akzent, Underkunder i Multireklam.

Slučaj je podigao dosta prašine u slovenskim medijima, a koncentraciju ocjenjuje i tamošnji antimonopolski regulator. Upravo činjenica da je regulator uzeo u razmatranje tu koncentraciju, ključni je dokaz medijima da se preuzimanje ili sprema ili se već potiho i dogodilo.

U Hrvatskoj, pak, smatraju pravni stučnjaci, neće biti problema oko eventualne koncentracije jer zakon ne propisuje da se treba ocjenjivati koncentracija ako jedan akter ima godišnji promet manji od 100 milijuna kuna, a ovo je takav primjer.

Bandićeva čvrsta ruka

Dogodi li se preuzimanje, posebno će zanimljivo biti pratiti rasplet oko panoa za jumbo plakate u Zagrebu gdje je gradonačelnik Milan Bandić odlučio čvrstom rukom voditi taj biznis. Njime će upravljati posebno gradsko poduzeće, a utiranje puta za nove koncesije za oglasne površine navodno je nedavno kod gradonačelnika Bandića odrađivao visoki predstavnik JCDecauxa, vlasnika Europlakata.

Metropolis Media:Nismo još prodani

Darinko Kosor, direktor Metropolisa u Hrvatskoj, nije želio komentirati prodaju tvrtke. Njegov šef, Richard Baker, koji vodi internacionalni Metropolis, potvrdio je samo jednu činjenicu: američki vlasnici prodaju Metropolis. No, kaže Baker, tvrtka još nije prodana. Sve špekulacije smatra podmetanjima konkurentskih kandidata i kaže da će se tvrtka uskoro očitovati oko prodaje.

Izvor: jutarnji.hr

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
02.10.12 Tvrtke i tržišta
Hrvatski projekt najbolji “startup” u Europi
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
19.10.09 Financije i gospodarstvo
U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa