O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
21.12.2009. Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
Prema podacima HURA-e u 2009. niti jedna agencija iz njihove udruge nije se zatvorila, no iduće će godine doći do okrupnjavanja na tržištu, a najveće će probleme imati marketinške agencije srednje veličine

Timovi unutar Udruženja društva za tržišno komuniciranje (HURA) smanjili su se za četvrtinu, no niti jedna od agencija nije se zatvorila, rekao je predsjednik HURA-e, Slaven Fischer, za www.banka.hr, dodajući da će iduće godine doći do okrupnjavanja na tržištu, a najveće će probleme imati marketinške agencije srednje veličine, za razliku od velikih i etabliranih i onih malih, specijaliziranih agencija.

Zbog krize došlo je do otpuštanja zaposlenih, kaže Fischer, no smatra da su članice HURA-e lakše prebrodile krizu nego ukupna branša. Inače, HURA objedinjava 34 agencije koje zastupaju 60 posto oglašivača u Hrvatskoj i koje su, upravo zbog pada oglašavanja, pokrenuli kampanju 'Proizvodi umiru bez reklame', kojom su u medijima na nadgrobnim pločama objavili 'smrt' oglasa.

Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa i Žinić kazao je da je u njihovoj agenciji ukupni prihod pao 35 posto. Plaće nisu smanjivali, niti se mijenjao broj zaposlenih. U 2010. ipak u reklamnoj agenciji predviđaju otkaze, a u digitalnoj agenciji Brlog.biz planiraju povećati broj zaposlenih. Sljedeće godine u Hrvatskoj ne očekuju dramatične promjene, kaže Bruketa, zbog čega će rast potražiti na stranim tržištima.

Da se zlatno doba s početka desetljeća u marketingu neće još dugo ponoviti, misli i Kamilo Antolović, direktor agencije K&K promocija i bivši predsjednik HURA-e. Prema njegovim prognozama oporavak će biti blag i dugotrajan, a može se očekivati i daljnji pad u prvom kvartalu sljedeće godine. I u K&K promociji u odnosu na lani očekuju i više od 25 posto slabije prihode i dobit.

Prema procjenama HURA-e u 2009. ukupna oglašavačka će industrija prihodovati 1,65 mlrd kuna, što je 20-tak posto manje nego lani, dok bi prihodi u 2010. trebali ostati na razini ove godine. Međutim, internetsko bi oglašavanje sljedeće godine trebalo ostvariti dvoznamenkasti rast.

Ipak, kako bi konačno mogli govoriti o pravim brojevima, a ne samo o procjenama, od početka 2010. uvodi se HURA AdEx kojim će se po prvi puta početi redovno izvještavati o realnim neto ulaganjima u ukupnu oglasnu industriju. Naime, kako objašnjava Fischer, planira se praćenje podataka o oglašivačkim investicijama u radio, kao i verificiranje naklada u tisku u svrhu transparentnosti tržišta. (Bankamagazin)

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
29.07.13 Odnosi s javnošću
Publicis i Omnicom udružili se u najveću oglašavačku kompaniju na svijetu
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
02.10.12 Tvrtke i tržišta
Hrvatski projekt najbolji “startup” u Europi
29.05.12 Vijesti iz svijeta
Povratak alkoholnih pića na američke ekrane
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
12.10.11 Istraživanja
IBM-ovo istraživanje: Direktorima marketinga nedostaju vještine za digitalno doba
24.03.11 Seminari, konferencije
Predstavljena IdejaX - nacionalni festival oglašavanja
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Vijesti iz svijeta
WPP povećao organske prihode
24.08.10 Odnosi s javnošću
Effie Awards 2010. - prijavljeno 40 oglašivačkih kampanja
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
17.02.10 Istraživanja
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
20.01.10 Financije i gospodarstvo
Deutsche Welle: Koliko koštaju vijesti?
19.01.10 Istraživanja
Jurin: Oglašavanje je postao nenaplativ biznis
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
19.10.09 Financije i gospodarstvo
U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
02.10.09 Odnosi s javnošću
Marketinške nagrade Effie prvi put dodijeljene i u Hrvatskoj
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
06.03.09 Tvrtke i tržišta
WPP: Pad dobiti 5,8 posto na 493 mil. eura
23.02.09 Financije i gospodarstvo
Deloitte: U 2009. kriza pogađa tiskovne medije
12.02.09 Seminari, konferencije
Sajam Web::INDUSTRIJA 2009
11.02.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine.
10.02.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 - jedinstveni marketinški doživljaj u ožujku
26.01.09 Seminari, konferencije
Prva SEO radionica u regiji
13.01.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 – Izgubljeni u kontekstu
09.01.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine
09.01.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine
10.11.08 Seminari, konferencije
Održana Web::Strategija o SEO marketingu
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
16.10.08 Seminari, konferencije
Konferencija Sport i marketing: Jačanje branda ulaganjem u sport
15.10.08 Prikazi knjiga
Knjiga koja će vas oduševiti!
15.10.08 Seminari, konferencije
Forum: Novi trendovi u prodaji
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
07.10.08 Odnosi s javnošću
Najava konferencije sport i marketing - «Jačanje branda ulaganjem u sport»
30.09.08 Seminari, konferencije
Zagreb: Međunarodni skup akademske zajednice na temu marketinga
23.09.08 Seminari, konferencije
Skup marketinških stručnjaka u Zagrebu
22.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – I dio
18.08.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o poziciji i budućnosti marketinga
09.08.08 Seminari, konferencije
Najava seminara: Manje poznato o profesoru Kevin Lane Kelleru
01.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller - 16. 09. 2008. u Zagrebu
11.03.08 O marketingu
EFFIE konferencija o učinkovitosti marketinga u Zagrebu
29.02.08 Seminari, konferencije
Klasični mediji gube marketinšku bitku s internetom
28.12.07 Brandovi
Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
02.11.07 Prikazi knjiga
Marketinški vodić
02.11.07 Seminari, konferencije
Održan XX. Kongres CROMAR-a
26.10.07 Istraživanja
Rijeka: Otvoren kongres CROMAR
22.10.07 Istraživanja
Najavljen 20. Kongres CROMAR-a
19.10.07 Seminari, konferencije
Najava: XX. međunarodni kongres CROMAR
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
24.07.07 O marketingu
AZTN: Javni poziv o koncentraciji Agrokora na tržištu nakon preuzimanja UNEX MPG-a
15.06.07 Prehrambeni proizvodi
Kellog mijenja nutricionističke i marketinške standarde
18.04.07 Istraživanja
Infoarena: Konferencija Customer Relationship Management Arena
21.01.07 Istraživanja
Novinska web izdanja rastu geometrijskom progresijom
14.01.07 Seminari, konferencije
Prva hrvatska konferencija o Internet oglašavanju
15.12.06 Istraživanja
Raste moć oglašavanja na internetu
29.10.06 Osnove marketinga
Kotler o marketingu: Kako stvoriti, osvojiti i gospodariti tržištima
24.06.06 Osnove marketinga
Spajaju se Europlakat i Metropolis Media?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa