Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
19.10.2009. U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
U prvoj polovici godine zabilježen je snažniji od očekivanog pad potrošnje na oglašavanje u svijetu, no ima naznaka o mogućem oporavku u drugoj polovici 2009., priopćila je u ponedjeljak medijska agencija ZenithOptimedia

S obzirom na slabiju prvu polovicu godine očekuje se 9,9-postotni pad globalne potrošnje na oglašavanje u 2009., u usporedbi sa srpanjskom prognozom pada u visini 8,5 posto, priopćeno je iz ZenithOptimedije, dijela najveće svjetske grupacije za medijske usluge Publicis Groupe.

"Međutim, izmjena prognoze gotovo se u cijelosti odnosi na aktivnosti u prvoj polovici godine", stoji nadalje u izvješću te agencije. "U međuvremenu je gospodarsko povjerenje ojačalo, praćeno pozitivnim signalima medijskih vlasnika da je trend pada dotaknuo dno".

"I dalje smatramo da će druga polovica godine biti znatno manje bolna za tržište oglašavanja od prve polovice, te očekujemo da će dno biti dosegnuto prije kraja 2009.", ističe ZenithOptimedia.

Ta agencija sada u 2010. očekuje 0,5-postotni oporavak toga tržišta, skromniji nego u ranijoj prognozi o rastu za 1,6 posto. Glavni motor rasta trebala bi biti tržišta u nastajanju, sa stopom rasta od 7,8 posto.

Na razvijenim se tržištima - sjevernoameričkom, zapadnoeuropskom i japanskom - očekuje daljnji pad, za 2,9 posto.

Za 2011. ZenithOptimedia prognozira globalni rast od 4,3 posto, oporavak razvijenih tržišta s rastom od 1,5 posto, te 9,8-postotni rast tržišta u razvoju.

Od svih medija u 2009. bi rast trebao zabilježiti jedino internet, i to u visini 9,2 posto, dok će svi ostali oslabjeti.

U izvješću se nadalje ističe da novine i časopisi bilježe oštar pad potrošnje na oglašavanje, pri čemu se očekuje pad potrošnje na novinsko oglašavanje u ovoj godini za 17 posto, te 20 posto na oglašavanje u časopisima.

"Naše su prognoze da će do 2011. potrošnja na novinsko oglašavanje biti 25 posto ispod vrhunaca dosegnutih 2007., a potrošnja na oglašavanje u časopisima 28 posto ispod svoje rekordne razine", ističu nadalje autori izvješća.

"Prognoze za ostale medije nešto više ohrabruju - u 2010. očekujemo povratak na rast televizijskog, filmskog i plakatnog oglašavanja, praćenog oporavkom radijskog oglašavanja u 2011.". (H)

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
29.07.13 Odnosi s javnošću
Publicis i Omnicom udružili se u najveću oglašavačku kompaniju na svijetu
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
02.10.12 Tvrtke i tržišta
Hrvatski projekt najbolji “startup” u Europi
29.05.12 Vijesti iz svijeta
Povratak alkoholnih pića na američke ekrane
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
24.03.11 Seminari, konferencije
Predstavljena IdejaX - nacionalni festival oglašavanja
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Vijesti iz svijeta
WPP povećao organske prihode
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
17.02.10 Istraživanja
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
20.01.10 Financije i gospodarstvo
Deutsche Welle: Koliko koštaju vijesti?
19.01.10 Istraživanja
Jurin: Oglašavanje je postao nenaplativ biznis
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
06.03.09 Tvrtke i tržišta
WPP: Pad dobiti 5,8 posto na 493 mil. eura
23.02.09 Financije i gospodarstvo
Deloitte: U 2009. kriza pogađa tiskovne medije
12.02.09 Seminari, konferencije
Sajam Web::INDUSTRIJA 2009
10.02.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 - jedinstveni marketinški doživljaj u ožujku
26.01.09 Seminari, konferencije
Prva SEO radionica u regiji
13.01.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 – Izgubljeni u kontekstu
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
14.01.07 Seminari, konferencije
Prva hrvatska konferencija o Internet oglašavanju
15.12.06 Istraživanja
Raste moć oglašavanja na internetu
24.06.06 Osnove marketinga
Spajaju se Europlakat i Metropolis Media?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa