Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
20.01.2010. Deutsche Welle: Koliko koštaju vijesti?
Pad tiraže kao i sve manji broj oglasa u dnevnim i mjesečnim novinama i časopisima, njemačkim medijskim kućama stvaraju sve veće financijske probleme. Novi model financiranja zasad još uvijek ne postoji

Kriza koja već duže vrijeme vlada na američkom medijskom tržištu, uskoro bi mogla zahvatiti i Njemačku. U SAD-u su primjerice Los Angelos Times, The Chicago Tribune, The Philadelphia Inquirer kao i još nekolicina drugih velikih dnevnih novina već pale pod stečaj.

Slično bi se uskoro moglo dogoditi i Bostone Globe-u kao i San Francisco Chronicle-u. Razlog njihovoj propasti prvenstveno leži u manjku reklama i oglasa budući da poduzeća kao i privatne osobe sve češće koriste za iste potrebe i usluge u pravilu besplatne stranice internetskih portala poput Facebook-a ili Myspace-a.

"Koliko para, toliko muzike"

U Njemačkoj situacija za sada nije toliko dramatična i to iz jednostavnog razloga što ovdašnje novine i mjesečnici ne ovise u tolikoj mjeri o oglasima već se prvenstveno financiraju novcem zarađenim samom prodajom.

Međutim, budućnost se niti ovdje ne čini preružičastom. Nove generacije mladih potrošača naime gotovo da i nemaju naviku kupovine novina na kioscima već vijesti kao i ostale tekstove jednostavno čitaju preko interneta čije je korišćenje u pravilu već dugi niz godina u potpunosti besplatno.

Koliko bi ovakve tendencije, budu li se doista nastavile, ugrozile primjerice tzv. ozbiljno novinarstvo, može se samo naslutiti. „Koliko para, toliko muzike“, mogao bi u budućnosti glasiti motto velikih i uglednih medijskih kuća poput Der Spiegela ili Süddeutsche Zeitunga – novina poznatih po kvalitetnim tekstovima i tzv. istraživačkom novinarstvu koje naravno ima svoju cijenu.

Budućnost u !Phone-u

Njemačke izdavačke kuće poput Axel Springer Verlag ili pak DuMont Schauberg su stoga već krenule s novitetima poput naplaćivanja usluga specijalnih Newsletter-a, a za budućnost su isto već najavile i za pojedine članke.

No većina medijskih kuća u Njemačkoj najveću nadu vidi u takozvanim „Smart Phones“-ima. Naime, bilo da je riječ o specijalnim igricama, televizijskom programu ili službi za prevođenje, korisnici Apple-ovog !Phone-a u međuvremenu mjesečno za ove usluge izdaju milijune te su stoga možda i opravadana očekivanja već spomenutog Der Spiegel-a. Njihov je tako primjerice plan da ubuduće korisnicima ovakvih mobilnih telefona ponudi pretplatu na njihove Internet stranice.

No, kada bi se ova promjena mogla dogoditi za sada još nije poznato – jer o tome nažalost njemačkih medijskih kuća ipak neće odlučivati one već primjeri samih telekomunikacijskih tvrtki poput Applea koje i za ovakvo korištenje svojih aparata tek moraju stvoriti tehničke uvjete. (Bankamagazin, Deutsche Welle)

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
29.07.13 Odnosi s javnošću
Publicis i Omnicom udružili se u najveću oglašavačku kompaniju na svijetu
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
02.10.12 Tvrtke i tržišta
Hrvatski projekt najbolji “startup” u Europi
29.05.12 Vijesti iz svijeta
Povratak alkoholnih pića na američke ekrane
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
14.03.12 Financije i gospodarstvo
Londonski investicijski fond želi Vjesnik
28.11.11 Korisne informacije
Za 43 posto anketiranih internet najkvalitetniji medij
04.10.11 Vijesti iz svijeta
Predviđanje: Tiskane novine u Hrvatskoj će nestati do 2029.
02.08.11 Financije i gospodarstvo
Jutarnji i 24 sata u plusu, Večernjak u minusu
24.03.11 Seminari, konferencije
Predstavljena IdejaX - nacionalni festival oglašavanja
15.03.11 Korisne informacije
Televizija i dalje dominantna za svakodnevno informiranje građana
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
05.01.11 Financije i gospodarstvo
U 2010. prestalo izlaziti 69 tiskovina
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Vijesti iz svijeta
WPP povećao organske prihode
27.07.10 Financije i gospodarstvo
24 sata u plusu, svi drugi u problemima
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
27.03.10 Financije i gospodarstvo
AZTN: Devet novinskih nakladnika sklopilo kartel!
26.03.10 Vijesti iz svijeta
The Times od lipnja počinje naplaćivati web sadržaj
17.02.10 Istraživanja
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
22.01.10 Vijesti iz regije
Slovenija: Tiskovinama i dalje pada čitanost
19.01.10 Istraživanja
Jurin: Oglašavanje je postao nenaplativ biznis
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
28.10.09 Financije i gospodarstvo
Novinari Večernjeg odgađaju štrajk
19.10.09 Financije i gospodarstvo
U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
14.10.09 Financije i gospodarstvo
Štrajk u Večernjem listu krajem listopada
06.10.09 Vijesti iz svijeta
Evening Standard ubuduće će se dijeliti besplatno
18.09.09 Financije i gospodarstvo
Poslovni mediji opstat će zbog financijski otpornije publike
02.09.09 Financije i gospodarstvo
Dnevni list - navlakuša
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
09.07.09 Vijesti
Održana Skupština HUP – Udruge novinskih izdavača
27.04.09 Financije i gospodarstvo
Novi vlasnici Businessa.hr su Mims i Mreža znanja
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
19.03.09 Financije i gospodarstvo
Izdavači će tražiti nultu stopu PDV-a na novine
06.03.09 Tvrtke i tržišta
WPP: Pad dobiti 5,8 posto na 493 mil. eura
23.02.09 Financije i gospodarstvo
Deloitte: U 2009. kriza pogađa tiskovne medije
03.12.08 Korisne informacije
Tiskani mediji prošle godine uprihodili tek 1,8 mlrd kuna
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
15.07.08 Seminari, konferencije
Weekend Media Festival – prvo veliko regionalno okupljanje medijskih stručnjaka
09.07.08 Vijesti
HUP: Tisak guši novinske izdavače
09.06.08 Istraživanja
Dnevna naklada novina porasla osam posto
27.05.08 Trgovina na malo
Tisak otvorio multimedijalni centar u Zagrebu
08.05.08 Korisne informacije
Veliki porast čitanosti tiskovina u Hrvatskoj
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa