O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
19.07.2016. Nastavlja se pozitivan trend ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
Prema podacima HURA-e zabilježen je značajan rast ulaganja u internetsko oglašavanje
Hrvatsko udruženje agencija za tržišno komuniciranje (HURA) objavilo je rezultate HURA Media AdEx-a (Advertising Expenditure), prema kojima su oglašivači u 2015. godini u zakup oglasnog prostora kod primarnih komunikacijskih, kanala televizija, novine, magazini, radio, posteri i internet uložili ukupno 1.452.000,00 kuna što je 3,1% više u odnosu na prethodnu godinu, čime ulaganje u oglašavanje drugu godinu bilježi porast.

Također već drugu godinu zaredom internetsko oglašavanje bilježi značajan rast, u odnosu na 2014. godinu porast je za čak 43,6%. Porast je zabilježen i u segmentima televizijskog oglašavanja te klasičnog display oglašavanja dok je pad od -10,4% zabilježen u ulaganju u oglašavanje kroz tisak, čime se ovaj negativan trend nastavlja i u odnosu na 2014. godinu.
Rezultate je prokomentirao Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i voditelj medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx, istaknuvši: "Rezultati AdEx-a reflektiraju pozitivne pomake u našoj industriji za koje se nadamo da će se nastaviti i u budućnosti. Povećanje investicija oglašivača iznova potvrđuje važnost oglašavanja i dodane vrijednosti koju donosi njihovim tvrtkama i poslovanju. Čak i zabilježeni pad investicija u oglašavanje u tiskovinama je dijelom posljedica povećanja ulaganja u on-line oglašavanje kod istih izdavača.”

Podatci za 2015. godinu pokazuju nastavak dominacije oglašavanja na televiziji u ukupnom volumenu oglašavanja gdje televizija predvodi s udjelom od 51%, nakon čega slijede oglasi u tisku s 18,9% te internetsko oglašavanje u udjelu od 11,6%.
HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima i procjena je ulaganja u oglašavnje kod glavnih TV postaja, većih izdavača tiskovina i njihovih internet izdanja, radija, većih dobavljača vanjskog oglašavanja i općenito ulaganje u oglašavanje na internetu.

Podaci predstavljaju procjenu netto investicije u ATL oglašavanje po tipu medija, u milijunima kuna, prema stručnoj procjeni HURA-inog Odbora za medije. Procjena ne uključuje kreativu, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procjenu su:
• MediaPuls (IpsosPuls)
• AGBNielsen
• FINA
• Medijske agencije HURA-e

Povezani članci
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
17.04.15 Odnosi s javnošću
Festival Dani komunikacija u Rovinju okupio rekordnih 1.500 sudionika
20.01.15 Odnosi s javnošću
Treći Dani komunikacija 16. do 19. travnja u Rovinju
08.01.14 Edukacija
Kako postati najbolji account i kako dobiti najviše od svoje agencije?
25.11.13 Ekologija
Zelena ideja: Više od 70 ekoproizvođača traži pomoć marketinških stručnjaka
28.10.13 Vijesti
Osnovana Hrvatska udruga za samoregulativu tržišnih komunikacija (SRO)
23.09.13 Istraživanja
Što oglašivači misle o marketinškim agencijama
20.02.13 Promocije
Predstavljeni Dani komunikacija - središnja hrvatska marketinška manifestacija
22.08.12 Seminari, konferencije
HURA: Započinje druga sezona HOWtoWOW marketinške akademije
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
24.08.10 Odnosi s javnošću
Effie Awards 2010. - prijavljeno 40 oglašivačkih kampanja
02.04.10 Odnosi s javnošću
HURA svojim članicama: Ne sudjelujte na FESTO-u
15.12.09 Odnosi s javnošću
HURA: Budžeti za oglašavanje u 2010. na razini ovogodišnjih
09.12.08 Odnosi s javnošću
Održan HURA party
13.02.08 Karijere
Slaven Fischer na čelu Uprave HURA-e
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa