Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
16.12.2015. Rast potrošnje u mobilnim mrežama i interneta, pad u fiksnim mrežama
U pokretnim mrežama u devet mjeseci ove godine hrvatski su korisnici utrošili 6,6 milijardi minuta ili 2 posto više nego u istom razdoblju lani, a u nepokretnim mrežama 13,5 posto manje minuta ili 1,8 milijardi, dok su najveći porast potrošnje od 22,7 posto ostvarili u segmentu širokopojasnog interneta, podaci su Državnog zavoda za statistiku.

Porast u segmentu širokopojasnog internetskog prometa od 22,7 posto ostvaren je s potrošnjom od 372 milijuna GB (gigabajta) u devet mjeseci ove godine, dok je samo u trećem tromjesečju porast te potrošnje u odnosu na isto lanjsko vrijeme bio 38 posto s potrošnjom od 142 milijuna GB.

U pokretnim (mobilnim) mrežama samo u trećem ovogodišnjem tromjesečju utrošeno je 2,25 milijardi minuta ili 1,6 posto više nego u istom tromjesečju prošle godine te 1,7 posto više nego u drugom tromjesečju ove godine.

Većina minuta u tim je mrežama i u trećem tromjesečju i u devet mjeseci utrošena u unutarnjem prometu, odnosno u trećem tromjesečju tih je minuta bilo 2,22 milijarde ili 1,6 posto više nego u istom lanjskom, dok je 6,5 milijardi minuta u devet mjeseci porast od 2 posto.

Nešto veći porast potrošnje minuta u pokretnim je mrežama zabilježen u međunarodnom prometu, od 3,2 posto u trećem tromjesečju, s 35 milijuna minuta, te od 2,3 posto sa 78 milijuna utrošenih minuta.

Istodobno, u pokretnim mrežama nastavio se pad broja poslanih SMS i MMS poruka.

SMS ili tekstualnih poruka na razini devet mjeseci bilo je 8,7 posto manje ili 2,2 milijarde, od čega samo u trećem tromjesečju 730 milijuna ili 7,5 posto manje.

MMS ili multimedijalne poruke 'padaju' i više uslijed sve raširenijeg korištenja pametnih telefona i raznih društvenih mreža, pa ih je tako na razini trećeg tromjesečja bilo 13,7 posto manje ili 4,5 milijuna, a na razini devet mjeseci 12,4 posto manje ili 13,5 milijuna.

Po podacima DZS-a, u nepokretnim (fiksnim) mrežama u trećem tromjesečju ove godine utrošeno je 559 milijuna minuta, što je 11,7 posto manje nego u istom lanjskom i 5 posto manje nego u drugom tromjesečju ove godine, a slični postoci su zabilježeni u tim mrežama s potrošnjom minuta i u međunarodnom i u unutarnjem prometu, u kojemu je ostvarena i većina potrošnje. (H)

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
11.12.15 Financije i gospodarstvo
Internetski sektor pokreće šest posto američkog BDP-a
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
23.06.15 Odnosi s javnošću
Zenith: Do 2017. oglašavanje na internetu prestići će televizijsko
24.03.15 Tvrtke i tržišta
Prihod Googlea od oglašavanja u Hrvatskoj raste godišnje za više od 10 posto
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa