Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
24.03.2015. Prihod Googlea od oglašavanja u Hrvatskoj raste godišnje za više od 10 posto
Prihod Googlea od internet marketinga u Hrvatskoj raste po godišnjoj stopi većoj od deset posto, rekao je Sandro Lazarić, direktor tvrtke Arbona, koja se bavi internet marketingom.

"Googleovi prihodi od internet marketinga, čak i kod nas, rastu po dvoznamenkastim stopama, što pokazuje snagu i svjetlu budućnost ovog kanala oglašavanja", tvrdi Lazarić.

Isto tako, po njegovim riječima, raste i online kupovina. U ukupnom trgovanju, online kupovina u Hrvatskoj tijekom prošle godine povećala je svoj udjel za 3 postotna boda, sa 9 na 12 posto.

U 2014. godini ukupni prihodi Googlea iznosili su 66 milijardi američkih dolara, od čega su prihodi od oglašavanja bili 59,056 milijardi. Godinu prije, 2013. ukupni su prihodi te kompanije bili 55,519 milijardi dolara, od čega su prihodi od oglašavanja iznosili 50,547 milijardi.

Što se Hrvatske tiče, Google najviše zarađuje na internet marketingu, pri čemu se ti oglasi pojavljuju na tražilicama poput You Tubea, ali i mailovima, forumima, blogovima, i ostalim stranicama.

Korisnicima su Googleove usluge besplatne. Činjenica je, međutim, da korisnici usluge plaćaju svojim osobnim podacima pa tako u Googleu znaju jako puno o nama i našim interesima, a te informacije iskorištavaju kako bi zaradili preko svojih korisnika.

Izuzmemo li brendove i poznate portale, top deset riječi koje su u Hrvatskoj najviše pretraživane tijekom prošle godine su energetski certifikat, booking admin, auto gume, aviokarte, izrada web stranica, legalizacija, krediti, kreditni kalkulator, last minute i proteini.

Isto tako, deset najpretraživanijih događaja na Googleu u Hrvatskoj bili su Svjetsko prvenstvo u nogometu, Uskrs, Oscar, Noć muzeja, Eurosong, Wimbledon, Špancirfest, Zimska olimpijada u Sochiju, Rujanfest i Interliber.

Na globalnoj razini deset najtraženijih prošlogodišnjih pojmova na Googleu bili su Robin Williams, World Cup, ebola, Malaysia Airlines, ALS Ice Bucket Challenge, Flappy Bird, Conchita Wurst, ISIS, Frozen i Sochi Olympics.

Google je, također za globalnu razinu, objavio i Top 10 pretraživanih riječi 2014. godini, a to su facebook, youtube, google, hotmail, gmail, fb, yahoo, xnxx, ebay, face. (H)

Povezani članci
16.12.15 Trgovina na malo
Rast potrošnje u mobilnim mrežama i interneta, pad u fiksnim mrežama
10.12.15 Trgovina na malo
Tek 13,3% Hrvata kupuje online – je li to dovoljno za opstanak sve većeg broja web shopova?
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
17.07.15 Vijesti iz svijeta
Mobilno pretraživanje i YouTube lansirali prihode Googlea
23.06.15 Odnosi s javnošću
Zenith: Do 2017. oglašavanje na internetu prestići će televizijsko
18.02.14 Trgovina
Hrvati kupuju na internetu jer je jeftinije
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa