17.02.2010.
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
Procjene hrvatskih trendova u online oglašavanju iz 2009. ukazuju da je udio tog segmenta u ukupnim neto oglašavačkim prihodima oko 3 posto, s projekcijom prosječne godišnje stope rasta od 17 posto do 2011., ističe najnovije istraživanje tvrtke Deloitte
Očekuje se da će u 2010. televizijsko oglašavanje na globalnoj razini vrijediti oko 180 milijarde dolara, dok se projekcije vrijednosti online oglašavanja kreću oko 63 milijarde dolara.
Iako je trend rasta online oglašavanja bio negativan tijekom prošle godine, taj pad je i dalje manji no u gotovo svim drugim oglašivačkim kategorijama.
Zbog toga se ove godine očekuje porast online oglašavanja od oko 2 posto, ističe najnovije istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte Trendovi u medijima u 2010.
U 2010., više od 90 posto TV programa i više od 80 posto audio sadržaja potrošači će konzumirati putem klasičnog emitiranja na televiziji i radiju, a ne putem interneta ili usluga koje im omogućuju da sami utječu na raspored emitiranja. Ti su rezultati suprotni brojnim predviđanjima prema kojima se linearno prihvaćanje sadržaja trebalo smanjiti.
Kad je riječ o Hrvatskoj, procjenjuje se da oglašavanje putem televizije generira preko 50 posto ukupnog neto oglašivačkog prihoda.
Mislav Slade-Šilović, konzultant u Odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu, ističe kako ćemo tijekom ove godine svjedočiti povećanim naporima da se spoje internet i TV, a mogao bi se povećati broj novih generacija TV prijemnika i ostalih uređaja, poput igraćih konzola, koje će omogućavati pristup webu.
No, glavni pokretači spoja televizije i interneta neće biti novi integrirani uređaji, već korisnici, autori medijskih sadržaja i, naravno, oglašivači. Ovi posljednji mogli bi najviše profitirati od čitavog procesa.
Procijenjuje se da je prošle godine neto prihod od online oglašavanja u Hrvatskoj iznosio 10,2 milijuna eura. "Oglasi emitirani na televiziji s pristupom internetu mogli bi direktno usmjeriti potencijalne potrošače na web-stranice. Takva bi kombinacija mogla donijeti i do 47 posto povoljnije rezultate po određene brandove nego korištenje zasebnog oglašavanja na televiziji i internetu,” zaključuje Slade-Šilović.
|
Udio potrošnje na online oglašavanje porast će s 10 posto, koliko je iznosio krajem 2009., a do kraja 2011. na 15 posto.
Procjene hrvatskih trendova u online oglašavanju iz 2009. ukazuju da je njegov udio oko 3 posto u ukupnim neto oglašavačkim prihodima, s projekcijom prosječne godišnje stope rasta od 17 posto do 2011.
Iako je trend rasta online oglašavanja bio negativan tijekom prošle godine, taj pad je i dalje manji no u gotovo svim drugim oglašivačkim kategorijama. Moguće je da recesija ne samo da nije usporila porast udjela online oglašavanja, nego ga čak i ubrzala.
Oglašivači, naime, smatraju da online oglašavanje ima bolji omjer uloženih sredstava i rezultata od tradicionalnih tipova oglašavanja. Stoga se očekuje da će prihodi od online oglašavanja rasti još brže no dosad.
Ove će godine globalna prodaja e-čitača vjerojatno doseći brojku od pet milijuna uređaja, a moglo bi se prodati čak 100 milijuna primjeraka e-knjiga.
Vrijednost prodanih e-čitača mogla bi iznositi oko 1,5 milijardi dolara, no konkurencija u vidu drugih uređaja vjerojatno će usporiti stopu njihova rasta, čak i ako rast prodaje e-knjiga ostane blizu 200 posto.
Izdavači novina i časopisa mogli bi, neočekivano, imati koristi od uspjeha e-čitača. Naime, ukoliko se dovoljan broj čitatelja navikne na plaćanje sadržaja koje primaju na svojim elektroničkim uređajima, to bi moglo nadoknaditi gubitke zbog pada čitatelja i pretplatnika na tiskana izdanja. (Bankamagazin)
|
|
|
|