15.12.2006.
Raste moć oglašavanja na internetu
Ulaganja u oglašavanje na internetu rastu iz godine u godinu, a sve važnije postaju informacije o tome u kolikoj su mjeri oglasi na webu učinkoviti, dođu li do dovoljnog broja korisnika te što oni misle o njima
|
Najpoželjniji oblici oglašavanja na internetu su 'banneri' i sponzorirana povezivanja
Upravo je to ove godine u brojnim državama Europe istraživala poljska tvrtka Gemius S.A. Istraživanje, koje se za područje Hrvatske izvodi pod okriljem agencije Prizma/Cati, ove godine je, pored mjerenja posjećenosti weba, proučavalo i odnos posjetitelja prema oglašavanju na webu.
Podaci su prikupljeni za Poljsku, Češku, Slovačku, Estoniju, Latviju, Litvu, Rumunjsku, Mađarsku i Ukrajinu, a sljedeće godine bit će dostupni i za hrvatsku i slovensku javnost.
Prosjeci država govore da su posjetitelji weba složni u tome da je oglašavanje na internetu učinkovit način oglašavanja proizvoda i usluga. U najvećoj mjeri s tim se slažu Rumunji (53 posto ispitanih) i Slovaci (46 posto ispitanih).
Neovisno o tome iz koje su države, korisnici su najviše naklonjeni manje agresivnim oblicima oglašavanja. Više od polovice svih ispitanika smatra da su oglasi dosadni i da se prečesto pojavljuju, a njima su najmanje oduševljeni Poljaci i Latvijci. Unatoč tome, većini korisnika weba klasični televizijski oglasi čine se puno dosadnijima.
Polovica anketiranih smatra web oglase praktičnim izvorom informacija. Tako misli čak 70 posto Rumunja, 62 posto Slovaka i 57 posto Čeha. Više od tri četvrtine (77 posto) posjetitelja weba potvrdilo je da klikaju na web oglase, a među njima najviše Poljaci (85 posto), Mađari (84 posto) i Rumunji (83 posto).
Korisnici weba smatraju se pragmatičnim i zahtjevnim potrošačima. Pored mogućnosti kupovine produkata nakon klika na oglas, korisnici također cijene da ih se preusmjeri na web trgovinu (35 posto), jer im to otvara priliku da potraže dodatne informacije o traženim proizvodima i uslugama (tako prosječno misli 80 posto ispitanika). Mnogo korisnika je naglasilo da je baš to način koji najčešće koriste za konačnu odluku pri kupovini.
|
Elektronska pošta i 'pop up' najprepoznatljiviji su oblici web oglašavanja
Istraživanje odnosa prema web oglašavanju pokazuje da su elektronska pošta (61 posto svih ispitanika) i 'pop up' (56 posto) najprepoznatljiviji oblici web oglašavanja. Oglašavanje preko elektronske pošte najčešće prepoznaju Slovenci (69 posto) i Poljaci (67 posto), dok Mađari (67 posto) i Litvanci (63 posto) u većoj mjeri prepoznaju 'pop up' oglašavanje.
Metodu 'toplayer' prepoznaje 39 posto ispitanika, 'skyscraper' 38 posto, dok 'interstitiale' prepoznaje 35 posto anketiranih. Najpoželjniji oblici web oglašavanja su 'banneri' (35 posto) i sponzorirana povezivanja (34 posto), što govori o tome da web korisnici preferiraju oblike web oglašavanja koji pretjerano ne prekidaju i ne remete njihovo pretraživanje interneta.
Povećanjem upotrebe interneta raste moć i potencijal tržišta web oglašavanja, a istraživanja upućuju na to da najveći učinak imaju neometajući, informativni i multimedijski oglasi koji omogućuju da samo jednim potezom dođemo do daljnjih informacija i mogućnosti kupovine.
Izvor: T-Portal
|
|
|
|