O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
15.12.2006. Raste moć oglašavanja na internetu
Ulaganja u oglašavanje na internetu rastu iz godine u godinu, a sve važnije postaju informacije o tome u kolikoj su mjeri oglasi na webu učinkoviti, dođu li do dovoljnog broja korisnika te što oni misle o njima
Najpoželjniji oblici oglašavanja na internetu su 'banneri' i sponzorirana povezivanja

Upravo je to ove godine u brojnim državama Europe istraživala poljska tvrtka Gemius S.A. Istraživanje, koje se za područje Hrvatske izvodi pod okriljem agencije Prizma/Cati, ove godine je, pored mjerenja posjećenosti weba, proučavalo i odnos posjetitelja prema oglašavanju na webu.

Podaci su prikupljeni za Poljsku, Češku, Slovačku, Estoniju, Latviju, Litvu, Rumunjsku, Mađarsku i Ukrajinu, a sljedeće godine bit će dostupni i za hrvatsku i slovensku javnost.

Prosjeci država govore da su posjetitelji weba složni u tome da je oglašavanje na internetu učinkovit način oglašavanja proizvoda i usluga. U najvećoj mjeri s tim se slažu Rumunji (53 posto ispitanih) i Slovaci (46 posto ispitanih).

Neovisno o tome iz koje su države, korisnici su najviše naklonjeni manje agresivnim oblicima oglašavanja. Više od polovice svih ispitanika smatra da su oglasi dosadni i da se prečesto pojavljuju, a njima su najmanje oduševljeni Poljaci i Latvijci. Unatoč tome, većini korisnika weba klasični televizijski oglasi čine se puno dosadnijima.

Polovica anketiranih smatra web oglase praktičnim izvorom informacija. Tako misli čak 70 posto Rumunja, 62 posto Slovaka i 57 posto Čeha. Više od tri četvrtine (77 posto) posjetitelja weba potvrdilo je da klikaju na web oglase, a među njima najviše Poljaci (85 posto), Mađari (84 posto) i Rumunji (83 posto).

Korisnici weba smatraju se pragmatičnim i zahtjevnim potrošačima. Pored mogućnosti kupovine produkata nakon klika na oglas, korisnici također cijene da ih se preusmjeri na web trgovinu (35 posto), jer im to otvara priliku da potraže dodatne informacije o traženim proizvodima i uslugama (tako prosječno misli 80 posto ispitanika). Mnogo korisnika je naglasilo da je baš to način koji najčešće koriste za konačnu odluku pri kupovini.
Elektronska pošta i 'pop up' najprepoznatljiviji su oblici web oglašavanja

Istraživanje odnosa prema web oglašavanju pokazuje da su elektronska pošta (61 posto svih ispitanika) i 'pop up' (56 posto) najprepoznatljiviji oblici web oglašavanja. Oglašavanje preko elektronske pošte najčešće prepoznaju Slovenci (69 posto) i Poljaci (67 posto), dok Mađari (67 posto) i Litvanci (63 posto) u većoj mjeri prepoznaju 'pop up' oglašavanje.

Metodu 'toplayer' prepoznaje 39 posto ispitanika, 'skyscraper' 38 posto, dok 'interstitiale' prepoznaje 35 posto anketiranih. Najpoželjniji oblici web oglašavanja su 'banneri' (35 posto) i sponzorirana povezivanja (34 posto), što govori o tome da web korisnici preferiraju oblike web oglašavanja koji pretjerano ne prekidaju i ne remete njihovo pretraživanje interneta.

Povećanjem upotrebe interneta raste moć i potencijal tržišta web oglašavanja, a istraživanja upućuju na to da najveći učinak imaju neometajući, informativni i multimedijski oglasi koji omogućuju da samo jednim potezom dođemo do daljnjih informacija i mogućnosti kupovine.

Izvor: T-Portal

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
29.06.16 Tvrtke i tržišta
Vipnet superbrzim internetom dosegnuo 400 tisuća hrvatskih kućanstava
04.02.16 Tvrtke i tržišta
9. veljače obilježava se Dan sigurnijeg interneta
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
28.05.13 Turizam
Može li internet poboljšati turističku sezonu u Hrvatskoj?
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
20.08.12 Korisne informacije
Internet: Protokol nove generacije
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
07.11.11 Financije i gospodarstvo
Vlada raspisuje javni natječaj za internet
24.03.11 Seminari, konferencije
Predstavljena IdejaX - nacionalni festival oglašavanja
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
06.11.10 Financije i gospodarstvo
Rast broadbanda od 10 posto diže BDP za 1,4 posto
20.10.10 Vijesti iz svijeta
UN: Dvije milijarde ljudi koristi internet
18.08.10 Korisne informacije
GfK: Internet koristi 53 posto stanovnika Hrvatske
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
17.02.10 Istraživanja
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
19.10.09 Financije i gospodarstvo
U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
12.02.09 Seminari, konferencije
Sajam Web::INDUSTRIJA 2009
10.02.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 - jedinstveni marketinški doživljaj u ožujku
26.01.09 Seminari, konferencije
Prva SEO radionica u regiji
13.01.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 – Izgubljeni u kontekstu
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
19.02.08 Korisne informacije
U prosincu više od 373 milijuna prikaza internet stranica u Hrvatskoj
09.01.08 Korisne informacije
Hrvatska po korištenju Interneta u sredini među 13 zemalja regije
16.11.07 Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
30.10.07 Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
25.10.07 Vijesti
Seminar: Informiranje potrošača značajan je zadatak regulatora
19.09.07 Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
05.07.07 Vijesti
GfK: Na Internetu 38 posto hrvatskih građana
19.06.07 Korisne informacije
Besplatan bežični pristup internetu u središtu Rijeke
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
17.05.07 Korisne informacije
Iskon ponudio najbrži ADSL u Hrvatskoj
27.01.07 Šira regija
Zarada na internetu u EU do 2010. 8,3 milijardi eura
14.01.07 Seminari, konferencije
Prva hrvatska konferencija o Internet oglašavanju
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa