Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
23.02.2009. Deloitte: U 2009. kriza pogađa tiskovne medije
Analize predviđaju jačanje televizijskog oglašavanja

Globalni medijski trendovi za ovu godinu o još većoj dominaciji televizije nad drugim medijima, padu prihoda i naklada tiskovina zbog ekonomske krize, potrebi restrukturiranja web stranica i internetskih društvenih mreža zbog ostvarivanja boljih prihoda te porastu oglašavanja na mobitelima u velikoj su mjeri mogući i u hrvatskom medijskom prostoru.

Neka su to od predviđanja trendova u medijima za ovu godinu konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte predstavljena danas na konferenciji za novinare u Zagrebu.

Intervjuiranjem 50-ak predsjednika uprava najvećih svjetskih medijskih kuća Deloitteovi su istraživači došli i do predviđanja da globalna ekonomska kriza gotovo uopće neće imati negativnog utjecaja na televiziju nego čak suprotno.

Veća kriza, manje izlazaka van, više gledanja televizije, pojasnio je Deloitteov savjetnik Dejan Ljuština, dodajući predviđanje da bi ove godine globalno moglo doći do porasta tjedne gledanosti TV programa za 30 minuta.

Kriza bi mogla pridonijeti i daljem porastu televizijskog oglašavanja, ali i mjesečne pretplate, čiji iznosi unatoč recesiji i dalje rastu i kod nacionalnih i kabelskih TV kuća.

Ako se tome pridodaju aktivnosti na digitalizaciji TV mreža, što će stanovništvu dati više kanala i što se događa u svijetu, Europi, pa već i u Hrvatskoj, sasvim je izvjesno da će TV industrija u 2009. dobro poslovati te dovesti u pitanje tvrdnje da internet ima veći utjecaj nego drugi mediji, kazao je Ljuština.

S druge strane krizom će ove godine najviše biti pogođeni tiskovni mediji-novine, posebno lokalna izdanja i manje novinske kuće u SAD-u i Europi, a predviđanja idu i na 20 postotni pad prihoda od oglašavanja te 10 postotni pad prodaje novina.

Očekuje se i da će svake desete novine i časopisi prorijediti svoje izlaženje ili i prestati izlaziti te prijeći na on-line izdanja.

Općenito, kako je kazala Delotteova regionalna direktorica za marketing Aleksandra Kolarić, tiskovni će mediji morati mijenjati poslovne modele među kojima je i prelazak na zajedničke redakcije i dopisništva, pretplatu i ukidanje besplatnih novina.

Blagi pad čitanosti i oglašavanja u tiskovnim medijima ove je godine zbog krize moguć i u Hrvatskoj, iako je zadnje tri godine zabilježen porast čitanosti novina od 17 posto, čemu je je, po riječima Alena Šalinovića iz agencije Puls, najviše pridonio izlazak jedne 'male dnevne novine' (24 sata).

Obrnuto bi se pak moglo dogoditi s televizijom koja je zadnjih godina imala pad gledanosti, a ove je već u siječnju primjetan porast prosječne gledanosti u jednom danu na 327 minuta ili za oko 30 minuta u odnosu na isti mjesec 2008.

Iako to još nije dovoljno statistički značajno za predviđanja cijele godine, i možda je vezano za Svjetsko rukometno prvenstvo, Šalinović napominje da bi ipak mogao biti trend za ovu godinu. (H)

Povezani članci
12.09.16 Istraživanja
Zenith: Vrijednost oglašavanja u ovoj godini mogla bi porasti 4,4 posto
21.07.15 Istraživanja
Zaustavljen pad ulaganja u oglašavanje u hrvatskim medijima
29.07.13 Odnosi s javnošću
Publicis i Omnicom udružili se u najveću oglašavačku kompaniju na svijetu
29.04.13 Vijesti iz svijeta
Očekuje se porast globalnog oglašavanja
02.10.12 Tvrtke i tržišta
Hrvatski projekt najbolji “startup” u Europi
29.05.12 Vijesti iz svijeta
Povratak alkoholnih pića na američke ekrane
07.05.12 Istraživanja
HURA: Nastavlja se pad ulaganja u oglašavanje
14.03.12 Financije i gospodarstvo
Londonski investicijski fond želi Vjesnik
27.01.12 Financije i gospodarstvo
Hrvatska na 68. mjestu po slobodi medija
28.11.11 Korisne informacije
Za 43 posto anketiranih internet najkvalitetniji medij
22.11.11 Tvrtke i tržišta
Pulska tvrtka Andre kupuje 80,32% udjela u Novom listu
07.09.11 Seminari, konferencije
Na Weekend Media Festivalu više od 3000 stručnjaka
08.07.11 Financije i gospodarstvo
Business.hr: Adria Media gasi Klik, Geo i Stars
20.06.11 Tvrtke i tržišta
Media servis ponudio 15,1 mil. kuna za Radio 101
16.06.11 Financije i gospodarstvo
VNS: Vlasnici medija ne smiju biti tajni
24.03.11 Seminari, konferencije
Predstavljena IdejaX - nacionalni festival oglašavanja
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Vijesti iz svijeta
WPP povećao organske prihode
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
27.05.10 Vijesti iz svijeta
Britanski mediji u recesiji: Times najavljuje otkaze, a dnevnicima pada tiraža
17.02.10 Istraživanja
Deloitte: Online oglašavanje rast će po stopi od 17% godišnje
20.01.10 Financije i gospodarstvo
Deutsche Welle: Koliko koštaju vijesti?
19.01.10 Istraživanja
Jurin: Oglašavanje je postao nenaplativ biznis
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
19.10.09 Financije i gospodarstvo
U drugoj polovici godine moguć oporavak potrošnje na oglašavanje
25.08.09 Financije i gospodarstvo
Oglašivačka industrija: Pad tiska 20%, rast TV-a 6,6%
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
06.03.09 Tvrtke i tržišta
WPP: Pad dobiti 5,8 posto na 493 mil. eura
24.02.09 Tvrtke i tržišta
Gasi se Business.hr
03.12.08 Korisne informacije
Tiskani mediji prošle godine uprihodili tek 1,8 mlrd kuna
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
15.07.08 Seminari, konferencije
Weekend Media Festival – prvo veliko regionalno okupljanje medijskih stručnjaka
19.06.08 Vijesti iz svijeta
Medijski prihodi dosegnut će 2.200 milijardi dolara do 2012.
05.05.08 Korisne informacije
Mediji u Hrvatskoj i dalje ''djelomično slobodni''
08.01.08 Korisne informacije
Polovica TMT tvrtki izdvaja svega tri posto budžeta za informacijsku sigurnost
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa