Potrošači
Seniko studio
Vijesti
11.06.2008. Istraživanje: Kupci i dalje (pre)dugo čekaju u redovima
Prosječno su u redu ispred tajnog kupca bila 3,4 kupca, a čekalo se 5 minuta i 20 sekundi

Čekajući u redovima najviše vremena potrošili su Rusi (prosječno 10 minuta i 15 sekundi), dok je Hrvatska na visokom 8. mjestu s prosječnim vremenom čekanja od samo 6 minuta i 55 sekundi.

Najviše se čekalo u Rusiji, Rumunjskoj, Mađarskoj i Turskoj, a najmanje u Njemačkoj, Portugalu, Švedskoj i Irskoj. Pritom su najnezadovoljniji čekanjem kupci u Latviji, a Hrvati su po svom nezadovoljstvu na 6. mjestu. Njemačka je, pak, najbrža u rješavanju redova.

Rezultati su to istraživanja tvrtki članica europskog ogranka međunarodnog udruženja tajnih kupaca MSPA (Mystery Shopping Providers Association), koji su tijekom travnja 2008. posjećivali razne prodajne objekte u gradovima diljem 21 zemlje Europe.

Prilikom posjeta bankama, poštama, supermarketima, malim dućanima, diskontima pića, buticima, robnim kućama, restoranima brze prehrane, ljekarnama te šalterima za prodaju karata na autobusnim i željezničkim kolodvorima tajni su kupci čekali u redovima te nakon toga izvijestili o svom iskustvu prema prethodno kreiranom upitniku.

Uzorak se sastojao od 2.522 posjeta različitim prodajnim mjestima. Važno je napomenuti da svrha ovog ispitivanja nije bila dobiti statistički reprezentativan uzorak ni po zemljama niti po vrstama prodajnih objekata, već steći uvid u stanje čekanja u redovima diljem Europe.

Hrvatska je pritom, sudjelovanjem tajnih kupaca, suradnika Heraklee, hrvatske mystery shopping agencije, sudjelovala s 40 posjeta.

Prosječno su u redu ispred tajnog kupca bila 3,4 kupca, i čekalo se 5 minuta i 20 sekundi, što je neznatno bolje od 2005. godine kada je u redu ispred tajnog kupca bilo 3,52 kupca i čekalo se 5 minuta i 25 sekundi.

U svakom petom redu kupci su pokazivali svoje negodovanje kao i 2005. godine.

Kad bi stigli na red, kupci su u većini slučajeva bivali ljubazno posluženi, ali svega je 9% kupaca dobivalo ispriku zbog dužeg čekanja što je bolje nego u 2005. godini kada je tek svaki 15. kupac dobivao ispriku.

Najduži redovi i najdulje vrijeme čekanja zabilježile su željezničke postaje, a najzanimljiviji podatak dolazi iz Milana gdje je tajni kupac izbrojio 118 ljudi ispred sebe i čekao čak 1 sat i 50 minuta.

U 2005. godini također su željezničke postaje imale najlošiji rezultat, a najduži red s obzirom na vrijeme čekanja tada je zabilježen u Švedskoj u jednoj banci gdje je tajni kupac čekao 43 minute.

Povezani članci
19.12.13 Turizam
Sabor HTZ-a usvojio Program rada HTZ-a za 2014. s puno novosti
03.07.13 Istraživanja
Slovenija ponovno na tronu, Hrvatska na drugom mjestu u regiji po kvaliteti usluge
02.04.13 Vijesti
Istraživanje: u Hrvatskoj 72 posto kupaca 'dobiva' osmjeh
13.03.13 Turizam
Heraklea organizirala 9. Mystery shopping dan pod temom „Kvaliteta usluge u turizmu“
19.02.13 Edukacija
Završena druga generacija Heraklea Customer Service Akademije
22.11.12 Istraživanja
Heraklea: kvaliteta usluge u maloprodaji stagnira
05.07.12 Vijesti
Brzina usluge: Hrvatska u europskom prosjeku
15.03.12 Seminari, konferencije
Heraklea organizirala 8. Mystery shopping dan
02.06.11 Trgovina na malo
Hrvatska treća u regiji po kvaliteti trgovačkih usluga
17.02.11 Seminari, konferencije
Zagreb: Održan 7. Mystery shopping dan
18.02.10 Seminari, konferencije
Na Mystery shopping danu predstavljene tehnike unapređenja prodaje
03.03.09 Trgovina na malo
Mystery shopping: Bugarska i Slovenija po kvaliteti usluge ispred RH
05.02.09 Seminari, konferencije
Najava 5. Mystery shopping dana
19.03.08 Korisne informacije
Heraklein Dan tajnog kupovanja
08.01.08 Vijesti
Gotovo trećina djelatnika ne pozdravlja kupca
29.10.07 Zdravlje
Istraživanje: Ljekarnici stručni, ali neljubazni
27.08.07 Trgovina na malo
Heraklea: Tajni kupci o kvaliteti usluge u ugostiteljskim objektima
28.02.07 Trgovina na malo
Heraklea: Dan tajnog kupovanja
12.02.07 Trgovina na malo
Heraklea: trećina djelatnika uopće ne pozdravlja kupce!
08.02.07 Korisne informacije
3. Mystery shopping dan
03.12.06 Trgovina na malo
Četiri godine mystery shoppinga u Hrvatskoj
03.11.06 Trgovina na malo
Veličina mystery shopping tržišta milijardu dolara
05.10.06 Vijesti
Heraklea: osnovni elementi usluge
01.09.06 Turizam
Tamo više ne idemo!
19.07.06 Vijesti
Promovirana prva stručna knjiga o mystery shoppingu na svijetu
12.05.06 Vijesti
Svjetski stručnjaci za kvalitetu usluge u Dubrovniku
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa