Trgovina
Seniko studio
Turizam
01.09.2006. Tamo više ne idemo!
Terase u Istri najneurednije, u Zagrebu najmanje osmijeha, u Južnoj Dalmaciji najčešće izostaje pozdrav i zahvala, a ni sanitarne prostorije nisu dovoljno čiste

Heraklea, jedina specijalizirana agencija za mystery shopping (tajno kupovanje) u Hrvatskoj, provela je u razdoblju od 15. srpnja do 15. kolovoza, istraživanje o kvaliteti usluge u ugostiteljskim objektima diljem Hrvatske kako bi prikazala objektivnu sliku u hrvatskom ugostiteljstvu na vrhuncu turističke sezone.

Više od stotinu Herakleinih tajnih kupaca priključilo se ovom istraživanju posjećujući različite ugostiteljske objekte poput kafića, slastičarni, pizzeria, restorana i sl. Pritom su obraćali pažnju na neke od osnovnih elemenata kvalitetne usluge kao što su početni pozdrav, izgled i uređenost prostora, čistoća sanitarnih prostorija, završni pozdrav te zadovoljstvo iskustvom.

Iako sveukupna izmjerena razina kvalitete usluge iznosi čak 83,68%, rezultati istraživanja pokazuju kako je najveća prednost ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj tek izgled i uređenost prostora, dok su pri početnom i završnom pozdravu rezultati bili poražavajući - svega 60% djelatnika ljubazno je pozdravilo tajne kupce, a još manje ih se osmjehnulo. Samim time i zadovoljstvo uslugom zadržalo se na nezavidnoj razini budući da je svega 63% tajnih kupaca reklo da bi se ponovno vratilo u taj ugostiteljski objekat, dok je njih čak 31% reklo da bi se možda vratilo, ali samo zbog lokacije/ponude.

Kava u 10 minuta? - Nemoguće!
Tajni kupci proveli su u prosjeku 2,59 minuta čekajući da ih konobar posluži, 4,12 minuta da im donese naručeno te još 3,42 minute da im naplati naručeno, što je sveukupno više od 10 minuta! Najčešća zamjerka tajnih kupaca bila je nedovoljna količina uslužnog osoblja naspram velikoj posjećenosti. Međutim, i u doba kada nije bilo puno gostiju, čekalo se na piće - „Pomalo!“, rekli bi Dalmatinci.

Gosti najnezadovoljniji uslugom u Južnoj Dalmaciji
Gledajući rezultate razvrstane po pojedinim regijama u Hrvatskoj, oni nisu ništa manje iznenađujući: ljubazan pozdrav najčešće će izostati u Južnoj Dalmaciji, dok će Vas u Zagrebu zasigurno pozdraviti, ali nećete dobiti i osmijeh; podovi i stolovi na terasama najčešće nisu očišćeni u Istri, a u Južnoj Dalmaciji radije izbjegnite sanitarne prostorije. Ako Vam se žuri u Istri zaboravite na ispijanje kave jer ćete na naplatu čekati gotovo 6 minuta, a nešto više od 4 minute čekat ćete i u svim dijelovima Dalmacije. Ljubazan pozdrav, pogađate, nećete dobiti u Južnoj Dalmaciji, a vjerojatno ni zahvalu na posjetu.
Čovjek je ključ uspjeha u turizmu?
Činjenica da je sveukupna razina kvalitete usluge na relativno visokoj razini dokaz je da promotivna kampanja Hrvatske turističke zajednice „Čovjek je ključ uspjeha u turizmu“ ipak uzima maha, no što je s onih 31% tajnih kupaca koji su komentirali svoje zadovoljstvo uslugom riječima „Možda ću se vratiti, ali samo zbog lokacije/ponude“? Upravo su osmijeh i riječi „Hvala na posjetu“ ono što bi ih zasigurno natjeralo da se vraćaju opet i opet.

Izvor: Heraklea

Povezani članci
03.07.13 Istraživanja
Slovenija ponovno na tronu, Hrvatska na drugom mjestu u regiji po kvaliteti usluge
02.04.13 Vijesti
Istraživanje: u Hrvatskoj 72 posto kupaca 'dobiva' osmjeh
13.03.13 Turizam
Heraklea organizirala 9. Mystery shopping dan pod temom „Kvaliteta usluge u turizmu“
19.02.13 Edukacija
Završena druga generacija Heraklea Customer Service Akademije
22.11.12 Istraživanja
Heraklea: kvaliteta usluge u maloprodaji stagnira
05.07.12 Vijesti
Brzina usluge: Hrvatska u europskom prosjeku
15.03.12 Seminari, konferencije
Heraklea organizirala 8. Mystery shopping dan
02.06.11 Trgovina na malo
Hrvatska treća u regiji po kvaliteti trgovačkih usluga
17.02.11 Seminari, konferencije
Zagreb: Održan 7. Mystery shopping dan
18.02.10 Seminari, konferencije
Na Mystery shopping danu predstavljene tehnike unapređenja prodaje
03.03.09 Trgovina na malo
Mystery shopping: Bugarska i Slovenija po kvaliteti usluge ispred RH
11.06.08 Vijesti
Istraživanje: Kupci i dalje (pre)dugo čekaju u redovima
19.03.08 Korisne informacije
Heraklein Dan tajnog kupovanja
08.01.08 Vijesti
Gotovo trećina djelatnika ne pozdravlja kupca
29.10.07 Zdravlje
Istraživanje: Ljekarnici stručni, ali neljubazni
27.08.07 Trgovina na malo
Heraklea: Tajni kupci o kvaliteti usluge u ugostiteljskim objektima
28.02.07 Trgovina na malo
Heraklea: Dan tajnog kupovanja
12.02.07 Trgovina na malo
Heraklea: trećina djelatnika uopće ne pozdravlja kupce!
08.02.07 Korisne informacije
3. Mystery shopping dan
03.12.06 Trgovina na malo
Četiri godine mystery shoppinga u Hrvatskoj
05.10.06 Vijesti
Heraklea: osnovni elementi usluge
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa