O marketingu
Seniko studio
Istraživanja
03.07.2013. Slovenija ponovno na tronu, Hrvatska na drugom mjestu u regiji po kvaliteti usluge
Slovenci u porastu, Hrvati u padu, BiH opet na posljednjem mjestu

U vremenskom periodu od 17. svibnja do 22. Lipnja 2013., Heraklea je, u suradnji s agencijama za tajanstvenu kupnju u regiji, peti put zaredom, provela istraživanje osnovnih elemenata kvalitete usluge, s ciljem pronalaska najboljih u regiji.

U šest zemalja, Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, tajni kupci posjetili su 800 različitih objekata - autosalona, turističko-ugostiteljskih objekata, banaka, maloprodaje, prodajnih mjesta telekomunikacijskih poduzeća, benzinskih postaja, supermarketa te uslužnih objekata.

Pritom su obraćali pažnju na pet osnovnih elemenata dobre usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda, zahvala na posjetu; prema akronimu engleske riječi GUEST (gost) za Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, Hrvatska (75,85%) se ove godine vratila na tradicionalno drugo mjesto, iza Slovenije (76,74%). Kvaliteta usluge u Sloveniji je bolja tek za 0,89pp. Na trećem mjestu je Srbija s rezultatom od 72,32% poštivanih standarda kvalitete usluge dok se na posljednjem mjestu opet našla Bosna i Hercegovina, ove godine sa 65,80% poštovanih standarda.

Promatrajući elemente kvalitete usluge, moguće je primijetiti da su svi jako dobri u poznavanju proizvoda (92,01%), a nakon toga u pozdravu (79,97%). Iako je pozdrav druga najbolja kategorija, to nije zavidan rezultat budući da još uvijek postoje kupci kojima djelatnici ne upute pozdrav.

Najlošija kategorija i ove godine je dodatna prodaja s rezultatom od 40,37%. Od djelatnosti su se najviše istaknuli autosaloni gdje je kvaliteta usluge na razini 87,63%, a najviše područja za unapređenje je uočeno u supermarketima, 54,78%.

Najviše pozdravljaju Hrvati (83,96%), a najmanje Crnogorci (61%), u Srbiji su najbolji u utvrđivanju potreba kupaca (75,50%), dok su u Bosni i Hercegovini u toj kategoriji najlošiji (53,33%). U Crnoj Gori djelatnici najbolje poznaju proizvode koje prodaju (100,00%), što se ne bi moglo reći za Bosnu i Hercegovinu koja je u toj kategoriji ostvarila najlošiji rezultat (81,88%). Najviše dodatnih proizvoda se nudi u Sloveniji (50,52%), a najmanje u Makedoniji (38,30%). U zahvali kupcima su najbolji Hrvati (86,39%), a najlošiji su Makedonci i Crnogorci (60,00%).

U posljednih pet godina koliko se GUEST istraživanje provodi, moguće je primijetiti kako su rezultati uvijek između 65% i 80% ukupne kvalitete usluge. Tijekom godina se primijećivao znatan napredak i osvješćivanje o važnosti pružene usluge kupcima odnosno gostima. Hrvatska je u odnosu na prošlu godinu ipak zabilježila pad u kvaliteti usluge dok je u ostalim zemljama uočen porast.
Hrvatska

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha, kad je bila najbolja u regiji, Hrvatska se ove godine opet vratila na drugo mjesto.
Najbolje smo rezultate zabilježili u autosalonima, dok su supermarketi standardno najlošiji.

Ono što je zaista zabrinjavajuće jesu uslužne djelatnosti te turizam i ugostiteljstvo gdje je poštivano malo više od 80,00% standarda kvalitete usluge. Ukoliko se uzme u obzir da su u istraživanju mjereni samo osnovni elementi kvalitete usluge, može se istaknuti kako ima i previše područja za unapređenje u granama gospodarstva koje „život znače“. S tim rezultatom, turizam i ugostiteljstvo su tek na šestom mjestu od ukupno osam promatranih djelatnosti.

"Kvaliteta nikada nije slučajnost; ona je rezultat visokih ciljeva, iskrenog nastojanja, pametnog usmjeravanja i vješte provedbe; ona znači mudar izbor među mnogim mogućnostima“, riječi su Williama A. Fostera. I zaista, ulaskom u zajednicu europskih zemalja, možda je konačno došlo vrijeme da se svi probude i zaista počnu stremiti visokim ciljevima.

Povezani članci
30.03.16 Turizam
Mistery shopping dan posvećen kvaliteti usluge u turizmu
02.04.13 Vijesti
Istraživanje: u Hrvatskoj 72 posto kupaca 'dobiva' osmjeh
13.03.13 Turizam
Heraklea organizirala 9. Mystery shopping dan pod temom „Kvaliteta usluge u turizmu“
19.02.13 Edukacija
Završena druga generacija Heraklea Customer Service Akademije
22.11.12 Istraživanja
Heraklea: kvaliteta usluge u maloprodaji stagnira
05.07.12 Vijesti
Brzina usluge: Hrvatska u europskom prosjeku
15.03.12 Seminari, konferencije
Heraklea organizirala 8. Mystery shopping dan
02.06.11 Trgovina na malo
Hrvatska treća u regiji po kvaliteti trgovačkih usluga
17.02.11 Seminari, konferencije
Zagreb: Održan 7. Mystery shopping dan
18.02.10 Seminari, konferencije
Na Mystery shopping danu predstavljene tehnike unapređenja prodaje
03.03.09 Trgovina na malo
Mystery shopping: Bugarska i Slovenija po kvaliteti usluge ispred RH
11.06.08 Vijesti
Istraživanje: Kupci i dalje (pre)dugo čekaju u redovima
19.03.08 Korisne informacije
Heraklein Dan tajnog kupovanja
08.01.08 Vijesti
Gotovo trećina djelatnika ne pozdravlja kupca
29.10.07 Zdravlje
Istraživanje: Ljekarnici stručni, ali neljubazni
27.08.07 Trgovina na malo
Heraklea: Tajni kupci o kvaliteti usluge u ugostiteljskim objektima
28.02.07 Trgovina na malo
Heraklea: Dan tajnog kupovanja
12.02.07 Trgovina na malo
Heraklea: trećina djelatnika uopće ne pozdravlja kupce!
08.02.07 Korisne informacije
3. Mystery shopping dan
03.12.06 Trgovina na malo
Četiri godine mystery shoppinga u Hrvatskoj
05.10.06 Vijesti
Heraklea: osnovni elementi usluge
01.09.06 Turizam
Tamo više ne idemo!
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa