Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
18.08.2008. Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o poziciji i budućnosti marketinga
Keller i Kotler
Keller i Kotler
Koje su najveće promjene u području marketinga od uvođenja poznatih 4P? Koja poduzeća ih pravilno upotrebljavaju ovih dana?

Marketing se značajno promijenio. Više se ne govori o 4P (product, priice, promotion, place) u standardnom obliku, više se radi o marketinškim programima i aktivnostima kako razmijeniti vrijednost koje proizvod i usluge predstavljaju.

Uloga marketinga se konstantno razvija unutar tvrtke. Najbolje marketinške tvrtke pokušavaju biti sigurne da se marketing ne obavlja samo u marketinškim odjelima već da sve poslovne jedinice i svi zaposlenici razumiju i cijene ulogu marketinga.

Izbjegavanjem nečega se prepoznaje kao marketinška mypoia (kratkovidnost) pokušava se ostvariti da oni koje se bave marketingom poznaju kupca, konkurenciju i svoju tvrtku tako dobro da mogu kupcima ponuditi veću vrijednost i pronaći tržišnu poziciju na kojoj se mogu dugo zadržati.

Uz ovo, najbolje marketinške tvrtke su blisko vezane uz istraživanje i razvoj, dizajn, prodaju, operacije, logistiku i ostale menadžerske odjele kako bi maksimizirali vrijednost za kupca. Također pronalaze putove inovacije i ostanak na tržištu kako bi postigli dugoročan rast.

Tri tvrtke koje prate jake interne i eksterne promjene su Procter & Gamble, Nike, i Toyota. Sve tri su napravile čudesan posao tako što su osigurali da cijela organizacija pozitivno doprinosi lancu vrijednosti i boljem zadovoljstvu klijenata.

Sve je teže pronaći i zadržati konkurentske prednosti, s obzirom na brzo kopiranje proizvoda, radikalno smanjenje životnog ciklusa proizvoda, povećanje dostupnih informacija za kupca i povećanje potrošačevih obrambenih mehanizama s obzirom na marketinške „napade“. Mogu li tvrtke još uvijek stvoriti konkurentske prednosti?

Postoje mnogi aspekti kupovine, potrošnje i raspoloživosti proizvoda i usluga. Još uvijek postoje brojni putovi kako postići diferencijaciju, tj. raznolikost (različitost) koja je važna. Ključ je razviti 360° pogleda od strane potrošača, kao i njihovu odluku o kupnji i uporabi proizvoda i usluga te života koji žive.
Treba li marketing biti prilagođen pojedinim zemljama i regijama?

Marketinške strategije i taktike ovise o uključenim tržištima. Različita potrošačka vjerovanja i ponašanja, različite konkurentske snage, različite mogućnosti tvrtke i različit razvoj marki utječu na različit marketinški pristup u pojedinoj zemlji. Osobe koje se bave marketingom uče kako prilagoditi svoj marketing različitim regijama i zemljama – što standardizirati, a što prilagoditi.

Na zadnja dva izdanja, suautor ste najprodavanije knjige o marketingu svih vremena sa Philipom Kotlerom, „Upravljanje marketingom“. Marketinškim stručnjacima se posebno čini zanimljiva suradnja na 13. posebno inoviranom izdanju. Čini se da je to znak dugoročne suradnje koja slijedi?

Poznajem Philipa Kotlera već godinama. Bio je uključen u moje novačenje na marketinški doktorski program na Northwestern 1982. godine, ali sam ipak odlučio pohađati Sveučilište Duke, gdje se premjestio moj MBA savjetnik.

Imamo jako dobar poslovni odnos jer smo obojica strastveni kada je u pitanju marketingu – uvijek pokušavamo shvatiti kako tvrtka funkcionira i kako mu pomoći da radi još bolje. Phil je izrazito energičan. Ne poznajem nikoga tko radi tako puno kako bi popratio sva zadnja i najveća dostignuća u marketingu, on je uvijek u toku.

Osim svega on je jedan od najboljih i najdarežljivijih ljudi koje poznajem. Smatram se veoma sretnim što radim s njim. Radimo zajedno već 5-6 godina i nadam se da će to potrajati još dugo.

Po Vašem mišljenju, koji su glavni trendovi u marketingu?

Uvijek postoje trendovi koji su posljedica promjena u društvenom, kulturnom, ekonomskom, tehnološkom i političkom okruženju. Neki od najvažnijih trendova i tema koje sam uočio i zabilježio nalaze se u mom najnovijem i dopunjenom izdanju „Strateški brend menadžment“ kao i zadnjem, 13-tom inoviranom izdanju „Upravljanje marketingom“ (u suautorstvu sa Philipom Kotlerom) uključuju:

1. online marketing (zajedno sa sveprisutnim mobitelom) će revolucionirati informiranost i ponašanje kupaca i proizvođača;

2. porast interesa u bilježenju i praćenju emocija potrošača i njihovih razloga kupnje ima za posljedicu razvijanje novih metoda otkrivanja potencijalnih potrošača;

3. porast uloge direktnog marketinga koji utječe na potrošačev izbor rezultirao je porastom značaja medija kao što su blogovi, Facebook, My Space i sl.;

4. porast značaja društvene odgovornosti kao i održivog razvoja vezano za globalno zatopljenje i potreba tvrtki da pokažu kako im je stalo do društvenih i socijalnih problema (društveno odgovorno poslovno ponašanje);

5. porast pritiska na mjerenje udjela povratka od ulaganja u pojedinačne marketinške aktivnosti.

Više informacija o seminaru profesora Kevin Lane Kellera u Zagrebu moguće je pronaći na http://keller.trigger.hr

Povezani članci
12.10.11 Istraživanja
IBM-ovo istraživanje: Direktorima marketinga nedostaju vještine za digitalno doba
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Odnosi s javnošću
Effie Awards 2010. - prijavljeno 40 oglašivačkih kampanja
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
11.02.10 Seminari, konferencije
Četvrta konferencija o interaktivnom marketingu FuturAD
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
02.10.09 Odnosi s javnošću
Marketinške nagrade Effie prvi put dodijeljene i u Hrvatskoj
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
19.03.09 Seminari, konferencije
Kako kupac doživljava brend ključno je za afirmaciju proizvoda
11.02.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine.
13.01.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 – Izgubljeni u kontekstu
09.01.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine
09.01.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine
10.11.08 Seminari, konferencije
Održana Web::Strategija o SEO marketingu
08.11.08 Seminari, konferencije
Zagreb: Održana konferencija o internetskom marketingu
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
29.10.08 Istraživanja
Etarget rješenja za učinkovitije oglašavanje
16.10.08 Seminari, konferencije
Konferencija Sport i marketing: Jačanje branda ulaganjem u sport
15.10.08 Prikazi knjiga
Knjiga koja će vas oduševiti!
15.10.08 Seminari, konferencije
Forum: Novi trendovi u prodaji
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
07.10.08 Odnosi s javnošću
Najava konferencije sport i marketing - «Jačanje branda ulaganjem u sport»
30.09.08 Seminari, konferencije
Zagreb: Međunarodni skup akademske zajednice na temu marketinga
23.09.08 Seminari, konferencije
Skup marketinških stručnjaka u Zagrebu
05.09.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
22.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – I dio
09.08.08 Seminari, konferencije
Najava seminara: Manje poznato o profesoru Kevin Lane Kelleru
01.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller - 16. 09. 2008. u Zagrebu
19.06.08 Vijesti iz svijeta
Medijski prihodi dosegnut će 2.200 milijardi dolara do 2012.
11.03.08 O marketingu
EFFIE konferencija o učinkovitosti marketinga u Zagrebu
05.03.08 Tvrtke i tržišta
Facebook pregovara s izdavačkim kućama o usluzi besplatne glazbe
29.02.08 Seminari, konferencije
Klasični mediji gube marketinšku bitku s internetom
21.02.08 Istraživanja
U 2008. na online oglašavanje 40 milijardi dolara
12.02.08 O marketingu
Američko tržište internetskog oglašavanja vrijedi 25,5 milijardi dolara
09.01.08 Korisne informacije
Hrvatska po korištenju Interneta u sredini među 13 zemalja regije
28.12.07 Brandovi
Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
10.12.07 Tvrtke i tržišta
Gotovo polovina kompanija u EU prepušta poslove u IT sektoru vanjskim dobavljačima
06.12.07 Trgovina na malo
Klikanje mišem zamijenit će peglanje kartica
05.12.07 Trgovina na malo
EU postigao dogovor oko reforme PDV-a u elektroničkoj trgovini
26.11.07 Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
16.11.07 Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
13.11.07 Istraživanja
Zagreb: Konferencija o internet marketingu
02.11.07 Prikazi knjiga
Marketinški vodić
02.11.07 Seminari, konferencije
Održan XX. Kongres CROMAR-a
30.10.07 Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
26.10.07 Istraživanja
Rijeka: Otvoren kongres CROMAR
25.10.07 Vijesti
Seminar: Informiranje potrošača značajan je zadatak regulatora
24.10.07 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Amazona porasla za 313 posto
22.10.07 Istraživanja
Najavljen 20. Kongres CROMAR-a
19.10.07 Seminari, konferencije
Najava: XX. međunarodni kongres CROMAR
12.10.07 Brandovi
Slovački Etarget širi poslovanje oglašavanja na internetu u zemljama Balkana
19.09.07 Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
03.09.07 Prikazi knjiga
Prikaz/sažeci pojedinih knjiga u biblioteci "Marketing za poduzetnike"
21.08.07 Brandovi
Google i Yahoo najomiljeniji Internet brandovi
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
24.07.07 O marketingu
AZTN: Javni poziv o koncentraciji Agrokora na tržištu nakon preuzimanja UNEX MPG-a
05.07.07 Vijesti
GfK: Na Internetu 38 posto hrvatskih građana
19.06.07 Korisne informacije
Besplatan bežični pristup internetu u središtu Rijeke
15.06.07 Prehrambeni proizvodi
Kellog mijenja nutricionističke i marketinške standarde
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
17.05.07 Korisne informacije
Iskon ponudio najbrži ADSL u Hrvatskoj
18.04.07 Istraživanja
Infoarena: Konferencija Customer Relationship Management Arena
02.02.07 Tvrtke i tržišta
Styria će u Sloveniji jačati poziciju na internet tržištu
27.01.07 Šira regija
Zarada na internetu u EU do 2010. 8,3 milijardi eura
21.01.07 Istraživanja
Novinska web izdanja rastu geometrijskom progresijom
29.10.06 Osnove marketinga
Kotler o marketingu: Kako stvoriti, osvojiti i gospodariti tržištima
12.10.06 Brandovi
Hrvatska može izgraditi vlastite brandove hrane i odjeće
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa