O marketingu
Seniko studio
Brandovi
28.12.2007. Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
Svega pet posto kupaca vjerno je određenom brandu ili proizvodu, a 68 posto učestalo mijenja proizvode i marke koje kupuje

ZAGREB - Čak 73 posto kupaca koristi pet ili više različitih “kupovnih kanala” (trgovine, on-line kupovina, katalozi i dr.), a svega ih četvrtina redovito obavlja svoju kupovinu u jednoj određenoj trgovini.

Pridobivanje vjernosti kupaca zbog toga nikad nije predstavljalo veći izazov za proizvođače robe široke potrošnje i trgovce, ističe istraživanje revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte “Marketing usmjeren na kupce: Kako osvojiti um, srce i novčanik kupca”.

Takva je situacija posebno zabrinjavajuća za marketingaše, koji ulažu silne napore ne bi li postigli upravo suprotni učinak. No, prosječni je potrošač svakodnevno izložen “bombardiranju” 3.000 reklamnih poruka, a u prosječnom supermarketu na raspolaganju mu stoji više od 45.000 proizvoda.

Vrijeme je, dakle, da proizvođači i trgovci razmisle dopire li njihova poruka do pravog potrošača, u pravo vrijeme i na pravom mjestu. Uvođenje integriranog marketinškog pristupa, odnosno takozvanog marketinga od 360 stupnjeva, vrlo je brzo ukazalo na postojanje “slijepih točaka” u marketinškim medijima.

Najvažnija među njima je prodajno mjesto, odnosno sama trgovina. Naime, čak 70 posto odluka o kupnji proizvoda potrošači donose u trgovini, pri čemu se takve odluke odnose na impulzivno kupovanje, bez prethodnog planiranja.

Reklamiranje brandova i proizvoda dosad je uglavnom ciljalo na kupce izvan trgovina, vodeći ih u trgovinu ali napuštajući ih u njoj – dakle upravo u trenutku kad će većina potrošača donijeti odluku o kupnji. Marketinški pristup usmjeren prema kupcima u trgovinama (tzv. shopper marketing) mora biti utemeljen na poznavanju ponašanja pojedinih segmenata kupaca i marketinškim stimulansima.

Riječ je o poticajima koji do kupca dolaze putem samog proizvoda (veličina, oblik, boja, pakiranje), i njegove cijene (promotivne cijene, znakovi za popuste), te prodajnog prostora (uređenje trgovina, osvjetljenja, glazbe, mirisa), i promocija (dijeljenje uzoraka, demonstracija uporabe).

Naime, kupcima je svejedno dobivaju li marketinške poticaje u obliku oglasa, promocija, pakiranja ili smještaja u trgovinama. Ono što žele jesu relevantne informacije, ugodno iskustvo kupovine u dućanu te jednostavnost kupnje.

Proizvođači su još uvijek skloniji tradicionalnim taktikama privlačenja kupaca, poput dijeljenja uzoraka i programa lojalnosti, te evenutalno slanja e-mailova s posebnim ponudama. Primjena inovativnijih taktika poput info-kioska još uvijek je, čini se, preskupa i rijetka.
No, u skoroj budućnosti možemo očekivati porast personaliziranih poruka, odnosno poruka namijenjenih pojedinačnom kupcu, koje će se temeljiti na analizama podataka o kupcima koje veliki trgovački lanci redovito prikupljaju.

Marketing usmjeren na kupce mogao bi do kraja ovog desetljeća donijeti značajnu prednost pred konkurencijom. No, njegova primjena zahtijevat će dosad neuobičajeno tijesnu suradnju marketinških odjela proizvođača i trgovaca, kako bi “prevrtljivog” kupca pretvorili u lojalnog, navodi istraživanje.

Povezani članci
08.04.13 Vijesti
Pogledajte koje brendove Hrvati najviše preferiraju!
25.01.13 Sajmovi i izložbe
PIK Vrbovec nastupio na Međunarodnom Zelenom tjednu u Berlinu
12.10.11 Istraživanja
IBM-ovo istraživanje: Direktorima marketinga nedostaju vještine za digitalno doba
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Mediji: Rast internet oglašavanja, a pad u printu
27.12.10 Istraživanja
SAD: Internetsko oglašavanje prestiglo tiskano
24.08.10 Odnosi s javnošću
Effie Awards 2010. - prijavljeno 40 oglašivačkih kampanja
11.06.10 Istraživanja
HURA: Pad oglašavanja u medijima 17 posto
14.05.10 Istraživanja
Oglašavanje na internetu u SAD-u poraslo 7 posto
11.02.10 Seminari, konferencije
Četvrta konferencija o interaktivnom marketingu FuturAD
21.12.09 Istraživanja
Oglašavačka industrija: 2010. godina okrupnjavanja
04.12.09 Istraživanja
Istraživanje: U 2010. budžeti za e-oglašavanje 93% veći
02.10.09 Odnosi s javnošću
Marketinške nagrade Effie prvi put dodijeljene i u Hrvatskoj
18.09.09 Brandovi
Najvredniji svjetski brandovi i dalje Coca-Cola i IBM
14.04.09 Istraživanja
Potrošnja na oglašavanje u 2009. past će 7 posto
19.03.09 Seminari, konferencije
Kako kupac doživljava brend ključno je za afirmaciju proizvoda
11.02.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine.
13.01.09 Seminari, konferencije
Web::Strategija 4 – Izgubljeni u kontekstu
09.01.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine
09.01.09 Seminari, konferencije
Marketinški događaj 2009. godine
10.11.08 Seminari, konferencije
Održana Web::Strategija o SEO marketingu
08.11.08 Seminari, konferencije
Zagreb: Održana konferencija o internetskom marketingu
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
30.10.08 Istraživanja
Može li novina na webu biti profitabilna
29.10.08 Istraživanja
Etarget rješenja za učinkovitije oglašavanje
16.10.08 Seminari, konferencije
Konferencija Sport i marketing: Jačanje branda ulaganjem u sport
15.10.08 Prikazi knjiga
Knjiga koja će vas oduševiti!
15.10.08 Seminari, konferencije
Forum: Novi trendovi u prodaji
07.10.08 Istraživanja
Snižena projekcija troškova oglašavanja u 2008.
07.10.08 Odnosi s javnošću
Najava konferencije sport i marketing - «Jačanje branda ulaganjem u sport»
30.09.08 Seminari, konferencije
Zagreb: Međunarodni skup akademske zajednice na temu marketinga
23.09.08 Seminari, konferencije
Skup marketinških stručnjaka u Zagrebu
05.09.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
22.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – I dio
18.08.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o poziciji i budućnosti marketinga
09.08.08 Seminari, konferencije
Najava seminara: Manje poznato o profesoru Kevin Lane Kelleru
01.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller - 16. 09. 2008. u Zagrebu
14.07.08 Brandovi
Zvijezda i Vegeta i dalje najjače robne marke
19.06.08 Vijesti iz svijeta
Medijski prihodi dosegnut će 2.200 milijardi dolara do 2012.
21.05.08 Brandovi
Brand Finance: INA najvredniji hrvatski korporativni brend
09.05.08 Korisne informacije
Održan prvi dan kreativnosti i inovativnosti
17.04.08 Brandovi
Brandstorm konferencija: Lokalna tradicija brendova su resurs koji treba iskoristiti
07.04.08 Brandovi
Argeta i Violeta i dalje dvije najjače robne marke u BiH
11.03.08 O marketingu
EFFIE konferencija o učinkovitosti marketinga u Zagrebu
05.03.08 Tvrtke i tržišta
Facebook pregovara s izdavačkim kućama o usluzi besplatne glazbe
29.02.08 Seminari, konferencije
Klasični mediji gube marketinšku bitku s internetom
21.02.08 Istraživanja
U 2008. na online oglašavanje 40 milijardi dolara
12.02.08 O marketingu
Američko tržište internetskog oglašavanja vrijedi 25,5 milijardi dolara
09.01.08 Korisne informacije
Hrvatska po korištenju Interneta u sredini među 13 zemalja regije
10.12.07 Tvrtke i tržišta
Gotovo polovina kompanija u EU prepušta poslove u IT sektoru vanjskim dobavljačima
06.12.07 Trgovina na malo
Klikanje mišem zamijenit će peglanje kartica
05.12.07 Trgovina na malo
EU postigao dogovor oko reforme PDV-a u elektroničkoj trgovini
30.11.07 Tvrtke i tržišta
Vipnet uložio 465,9 milijuna kuna u razvoj mobilnog broadbanda
26.11.07 Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
16.11.07 Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
13.11.07 Istraživanja
Zagreb: Konferencija o internet marketingu
12.11.07 Brandovi
BBDO osvojio prestižni Gunn Report za 2007.
02.11.07 Prikazi knjiga
Marketinški vodić
02.11.07 Seminari, konferencije
Održan XX. Kongres CROMAR-a
30.10.07 Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
26.10.07 Istraživanja
Rijeka: Otvoren kongres CROMAR
25.10.07 Vijesti
Seminar: Informiranje potrošača značajan je zadatak regulatora
24.10.07 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Amazona porasla za 313 posto
22.10.07 Istraživanja
Najavljen 20. Kongres CROMAR-a
19.10.07 Seminari, konferencije
Najava: XX. međunarodni kongres CROMAR
12.10.07 Brandovi
Slovački Etarget širi poslovanje oglašavanja na internetu u zemljama Balkana
19.09.07 Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
21.08.07 Brandovi
Google i Yahoo najomiljeniji Internet brandovi
30.07.07 Brandovi
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje najvrjedniji brandovi
26.07.07 Istraživanja
Po troškovima oglašavanja Hrvatska je srednje razvijena zemlja
24.07.07 O marketingu
AZTN: Javni poziv o koncentraciji Agrokora na tržištu nakon preuzimanja UNEX MPG-a
05.07.07 Vijesti
GfK: Na Internetu 38 posto hrvatskih građana
04.07.07 Brandovi
Istraživanje: Zvijezda biljno ulje najjača robna marka u Hrvatskoj
19.06.07 Korisne informacije
Besplatan bežični pristup internetu u središtu Rijeke
15.06.07 Prehrambeni proizvodi
Kellog mijenja nutricionističke i marketinške standarde
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
22.05.07 Brandovi
U Hrvatskoj 98 robnih marki u statusu superbranda
17.05.07 Korisne informacije
Iskon ponudio najbrži ADSL u Hrvatskoj
18.04.07 Istraživanja
Infoarena: Konferencija Customer Relationship Management Arena
02.02.07 Tvrtke i tržišta
Styria će u Sloveniji jačati poziciju na internet tržištu
27.01.07 Šira regija
Zarada na internetu u EU do 2010. 8,3 milijardi eura
21.01.07 Istraživanja
Novinska web izdanja rastu geometrijskom progresijom
29.10.06 Osnove marketinga
Kotler o marketingu: Kako stvoriti, osvojiti i gospodariti tržištima
12.10.06 Brandovi
Hrvatska može izgraditi vlastite brandove hrane i odjeće
12.07.06 Istraživanja
Za stvaranje drvnog branda 36,1 milijun kuna do 2010.
19.06.06 Istraživanja
Brandirati Hrvatsku
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa