Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
05.09.2008. Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
Profesor Keller i profesor Tihomir Vranešević
Profesor Keller i profesor Tihomir Vranešević
Kako dobro ste upoznati sa situacijom u Hrvatskoj i ostalim državama u regiji? Koja su vaša mišljenja o marketingu i upravljanju markama u Hrvatskoj općenito, a pogotovo o poziciji upravljanja markama? Koje najveće prepreke u tim poljima prijete Hrvatskoj i sličnim zemljama?

Smatram da je veliki interes za tržištima u postanku i tržištima zemalja u razvoju od strane marketinških stručnjaka. Jasno je da postoje brojne prilike. Istočna Europa i Hrvatska su dobile veliku pažnju u zadnje vrijeme. Osobno, mnogo učim o zemljama u ovom dijelu svijeta i njihovim marketinškim praksama. Mislim da će ta tržišta biti prioritet za bilo koju globalnu marku.

Tržišta u razvoju predstavljaju izazove, ali isto tako i velike prilike. Kao dio ekonomskog razvojnog procesa, često se događa da potrošači postaju više zainteresirani za marku. Smatram da je ključ, biti siguran da svi osnovni koraci u razvoju i upravljanju markama budu uspješno odrađeni. Važno je ne preskakati korake i pojednostavljivati!

U situaciji upravljanja markama, imidž zemlje može utjecati na:
1) ulaz i ekspanziju posla u zemlji,
2) izvoz izvan zemlje,
3) turizam.

Dobar imidž zemlje može biti i više nego koristan. Mislim da uvijek pomaže kada Vlada zemlje prati i podržava napore za poboljšanje imidža svoje zemlje. Imidž zemlje ovisi o brojnim faktorima, od kojih svi nisu pod utjecajem Vlade ili tvrtke.

To znači, sve što Hrvatska Vlada radi da poboljša imidž Hrvatske, pomaže hrvatskim tvrtkama. Doživljaj neke zemlje od strane potrošača formira se brojnim faktorima, a ne samo turističkim oglašivačkim kampanjama koje mogu vidjeti. Sport, glazba i ostale kulturne aktivnosti, kao i ekonomski i tehnološki aspekt, mogu utjecati na potrošačevu percepciju.

Možda jedna od glavnih stvari koje Vlada može napraviti je staviti politiku u položaj da omogućava tvrtkama da budu uspješne i na globalnom planu. Činjenica je da ništa neće bolje promijeniti percepciju o nekoj zemlji od uspješne globalne tvrtke iz te zemlje. Razmislite što je Samsung napravio za imidž Koreje i Nokia za imidž Finske. Ljudi imaju brojne pozitivne stavove o tim zemljama kao rezultat uspjeha tih maraka.
Veliki broj privatnih marki u Hrvatskoj konstantno raste. Smatrate li da privatne marke postaju velika prijetnja za lokalne i globalne marke?

Privatne marke su uspješne kada pružaju dobru kvalitetu uz nisku cijenu. Strategija za lokalne i globalne marke je jasna – one moraju ponuditi veću cjelokupnu vrijednost i bolji odnos korist/trošak. To je moguće učiniti inovacijama proizvoda, emocionalnim apelima ili smanjenjem troškova i pojednostavljivanjem procesa što je više moguće.

Mislite li da globalne marke mogu biti stvorene od strane tvrtki iz malih zemalja kao što je Hrvatska?

Srž upravljanja markama je razlikovnost i uvijek će biti mjesta na tržištu za jedinstvene proizvode i usluge koji su podržani važnim, kreativnim marketingom. Kada marka nudi željene koristi proizvoda ili usluga, zadovoljavajući potrebe kupaca na svjež, originalan način, ljudi pričaju o markama, a "pisci pišu" o markama. Dobar glas daleko se čuje. Najučinkovitija i najbolja marketinška komunikacija je pozitivna usmena predaja – bilo da je on-line ili off-line - preporuka od prijatelja, člana obitelji ili nekog drugog u koga imamo povjerenja. Ali ovo se događa samo ako tvrtke ostanu dovoljno bliske s potrošačima kako bi bili u mogućnosti razviti i dostaviti inovirani proizvod ili uslugu.

U razvoju globalne marke, dobro je držati se mojih deset zapovijedi globalnog upravljanja, koja bi sve globalne marke trebale imati na umu:
1. Shvatiti sličnosti i različitosti u okruženjima upravljanja markom.
2. Ne koristiti prečace u stvaranju marke.
3. Utemeljiti tržišnu infrastrukturu.
4. Primjenjivati integriranu marketinšku komunikaciju.
5. Steći i održavati partnerstva.
6. Uravnotežiti standardizaciju i prilagodbu.
7. Uravnotežiti lokalnu i globalnu kontrolu .
8. Definirati operabilne smjernice.
9. Izgraditi sustav mjerenja vrijednosti marke.
10. Naglašavanje elemenata identiteta marke.
Posjetiti ćete Hrvatsku sljedeći tjedan. Koja je svrha Vašeg posjeta i tko je inicirao Vaš dolazak? Jeste li ikada prije bili Hrvatskoj? Koja su Vaša očekivanja glede posjeta? Hoćete li ostati duže vrijeme?

Ovo će biti moj prvi posjet Hrvatskoj iako sam bio u ovom dijelu Europe više puta tijekom 2008 godine. Imao sam priliku upoznati se s profesorom Tihomirom Vraneševićem, koji je profesor Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, na Katedri za marketing, koji je i sam stručnjak u području upravljanja markama. Boravit ću u zemlji oko tjedan dana i imati ću priliku provesti dan na fakultetu, te imati jednodnevni seminar, a kasnije ću nekoliko dana na odmor sa suprugom (također profesoricom marketinga) u Dubrovnik.

Želite li poručiti nešto sudionicima seminara koji ćete održati u rujnu?

Poručio bih im da je jako važno u visoko konkurentnoj i brzorastućoj globalnoj ekonomiji prilagoditi se svjetskim poslovnim standardima i praksi te pratiti i razumjeti što se događa u ostalim dijelovima svijeta. Izrazito mi je drago što ću moći podijeliti što sam naučio o teoriji i u praksi vezanoj za marketing kroz moja istraživanja i savjetovanja s poduzećima diljem svijeta. Veselim se što ću biti u mogućnosti provesti dan s hrvatskim vrhunskim marketinškim stručnjacima i što ću aktivno razmijeniti ideje i iskustva s njima.

Više informacija o seminaru profesora Kevin Lane Kellera u Zagrebu moguće je pronaći na http://keller.trigger.hr.

Povezani članci
18.02.13 Vijesti
Nijedna Marsova čokolada do kraja 2013. na tržištu neće imati više od 250 kalorija
03.10.12 Brandovi
Interbrand: Coca-Cola i dalje najvrjednija robna marka
17.01.12 Brandovi
Coca-Cola je i dalje svjetski brend koji najviše vrijedi
05.10.11 Vijesti iz svijeta
Apple po prvi put među 10 najvrjednijih brandova svijeta
17.09.10 Brandovi
Interbrand: Brend BP propada, Coca-Cola prvi na svijetu
14.05.10 Seminari, konferencije
Zagreb: Održana konferencija o brandingu
15.06.09 Trgovina na malo
Hrvatski maloprodajni lanci nezanimljivi velikim igračima
12.01.09 Trgovina na malo
Diskontni lanci jačaju zahvaljujući ekonomskoj krizi
02.01.09 Trgovina na malo
U 2009. se očekuje kolaps više od 1.600 trgovaca na malo
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
07.10.08 Odnosi s javnošću
Najava konferencije sport i marketing - «Jačanje branda ulaganjem u sport»
30.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – II dio
22.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – I dio
18.08.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o poziciji i budućnosti marketinga
10.08.08 Seminari, konferencije
Poziv za sudjelovanje na znanstveno stručnoj tribini
09.08.08 Seminari, konferencije
Najava seminara: Manje poznato o profesoru Kevin Lane Kelleru
01.08.08 Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller - 16. 09. 2008. u Zagrebu
14.07.08 Brandovi
Zvijezda i Vegeta i dalje najjače robne marke
21.05.08 Brandovi
Brand Finance: INA najvredniji hrvatski korporativni brend
09.05.08 Korisne informacije
Održan prvi dan kreativnosti i inovativnosti
17.04.08 Brandovi
Brandstorm konferencija: Lokalna tradicija brendova su resurs koji treba iskoristiti
11.04.08 Brandovi
H&M najvrjedniji maloprodajni brand u Europi
09.01.08 Korisne informacije
Hrvatska po korištenju Interneta u sredini među 13 zemalja regije
28.12.07 Brandovi
Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
10.12.07 Tvrtke i tržišta
Gotovo polovina kompanija u EU prepušta poslove u IT sektoru vanjskim dobavljačima
30.11.07 Tvrtke i tržišta
Vipnet uložio 465,9 milijuna kuna u razvoj mobilnog broadbanda
26.11.07 Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
16.11.07 Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
13.11.07 Istraživanja
Zagreb: Konferencija o internet marketingu
30.10.07 Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
12.10.07 Brandovi
Slovački Etarget širi poslovanje oglašavanja na internetu u zemljama Balkana
19.09.07 Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
21.08.07 Brandovi
Google i Yahoo najomiljeniji Internet brandovi
30.07.07 Brandovi
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje najvrjedniji brandovi
04.07.07 Brandovi
Istraživanje: Zvijezda biljno ulje najjača robna marka u Hrvatskoj
22.05.07 Brandovi
U Hrvatskoj 98 robnih marki u statusu superbranda
12.10.06 Brandovi
Hrvatska može izgraditi vlastite brandove hrane i odjeće
15.02.06 Istraživanja
Istraživanja za potrebe definiranja specifičnih kriterija za kreiranje i izbor imena
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa