04.07.2007.
Istraživanje: Zvijezda biljno ulje najjača robna marka u Hrvatskoj
Vegeta je najjača hrvatska marka u regiji
Prema istraživanju o pozicioniranosti robnih marki tijekom prvih šest mjeseci 2007. godine, u Hrvatskoj su i dalje prva dva mjesta ostala rezervirana za iste domaće robne marke Zvijezdino biljno ulje i Podravkinu Vegetu.
Dorina se našla na trećem mjestu generalnog poretka najjačih robnih marki, s tim da je s prijašnjeg trećeg mjesta istisnula Coca Colu (koja je sad na petom mjestu). Dorina je u odnosu na isto razdoblje prošle godine, zabilježila skok sa osmog na treće mjesto.
Franck (klasična kava), je još jedna od domaćih robnih marki koja bilježi porast, s devetog mjesta na četvrto, čime se našla na prijašnjoj poziciji Cedevite. Cedevita se u ovom poretku našla na šestom mjestu.
Zvijezda majoneza je zadržala prijašnju, sedmu poziciju. Na osmom mjestu se nalazi Ariel, čime je u odnosu na isto razdoblje prošle godine, zabilježio skok sa desetog na osmo mjesto poretka. Na devetom mjestu su britvice Gillete, koje su zabilježile osjetan pad sa prijašnjeg šestog mjesta na sadašnje deveto općeg poretka.
Na desetom mjestu je žvakaća guma Orbit za koju je to pad u ovom razdoblju, s petog na deseto mjesto.
Rezultati su ovo PGM istraživanja (Product Group Manager - strateški tržišni alat za područje robe široke potrošnje), koje je provela tvrtka Valicon na uzorku od 1.000 ispitanika.
|
Regijska slika odnosno poredak robnih marki široke potrošnje na području: Hrvatske, Slovenije, BiH, Srbije i Makedonije pokazuje da je kao i u prethodnoj godini, u istom razdoblju, i dalje najjača robna marka čokolada Milka, dok je na drugom mjestu i dalje Coca Cola.
Na trećem je mjestu žvakaća guma Orbit, koja je u odnosu na prvu polovicu 2006. dobila na jakosti i s četvrtog mjesta probila se na treće.
Na četvrtom mjestu našao se omekšivač Lenor, a nakon njega na petom mjestu se pozicionirala i prva marka iz regije, hrvatska Vegeta te se Podravka može pohvaliti najmoćnijom i najjačom domaćom markom u regiji.
Hrvatsku robnu marku slijede britvice Gillette. Na sedmom mjestu slijedi Paloma (salvete), kao jedina slovenska robna marka, koja se pojavljuje na ljestvici najjačih u regiji. Nakon nje pozicionirala se Beiersdorfova krema za lice Nivea.
Na devetom mjestu se pojavljuje još jedna hrvatska robna marka, Cedevita, a nakon nje na desetom slijedi Ariel, prašak za pranje. Uzorak za ovo istraživanje je 5.000 ispitanika.
Robne marke su raspoređene s obzirom na BPI. BPI (Brand Performance Index), odražava moć marke s obzirom na pet osnovnih indikatora: poznavanje, iskustvo, razmatranje, odabir i lojalno korištenje).
Izvor: Bankamagazin
|
|
|
|