O marketingu
Seniko studio
Brandovi
12.10.2006. (Bojana Božanić) Hrvatska može izgraditi vlastite brandove hrane i odjeće
- Marketing je započeo s idejom prodaje, no marketing je sva domaća zadaća koju morate obaviti prije prodaje. Ako je zmija bila prvi prodavač, Eva je bila prvi marketar - rekao je Kotler

Gospodarstvenici, marketingaši, fakultetski profesori pa i studenti budno su pratili jednodnevnu marketinšku lekciju, Philipa Kotlera, u prepunom HNK-u. Na jednostavan i zanimljiv način, prepun ‘živih’ primjera Kotler je omogućio da svi koji su u srijedu posjetili njegovo predavanje, bez obzira na nivo upoznatosti s temom, nauče i obnove osnove marketinga.

Svojim gostovanjem u Zagrebu, Kotler je pokazao publici da nema potrebe za kompliciranim izrazima i dubokoumnim teorijama, već da kroz stvarne primjere svatko može shvatiti o čemu je riječ i primjeniti na vlastitom biznisu.

Kotler je tijekom predavanja nastojao uspostaviti kontakt su publikom, koja iz straha ili neočekujući da ‘otac marketinga’ njih pita za mišljenje, dosta stidljivo sudjelovala. Zabavnim i jednostavnim primjerima Kotler je prolazio kroz najbitnije odrednice marketinga, pojašnjavajući termine s kojima se poslovnjaci dosta često susreću, no koji se isto tako dosta često pogrešno interpretiraju.

Tako je pojasnio razliku između oglašavanja i marketinga, kroz primjere prikazao odnos marketinga i prodaje te između ostalog, naglasio važnost istraživanja tržišta, segmentacije i targetiranja.

Napomenuo je da hrvatska poduzeća od stranih mogu iskoristiti izvrsne treninge i edukacije, no da pokušaju u čitavom procesu globalizacije i žestoke konkurencije očuvati svoju kulturu. Kao izvrsne primjere sektora u kojima Hrvatska može izgraditi vlastite brandove naveo je hranu i odjeću.

Kao svjetski trend istaknuo je preuzimanje kontrole od strane potrošača iz ruku marketingaša, te objasnio kako je formula koja svatkome prvo padne napamet kada se spomene marketing, 4 P, na neki način stvar prošlosti. CCDVTP nova je marketinška mantra.

- Da postanu konkurentne, kompanije u marketinšku strategiju trebaju uključiti novu, proširenu verziju marketinškoga miksa. Klasičnu 4P formulu (product, price, promotion, place), odnosno proizvod, cijenu, promociju i distribuciju zamjenjuje nova marketinška mantra: CCDVTP - ‘Creating, Communicating and Delivering Value to a Target market and add Profit’, odnosno ‘stvoriti, kreirati i isporučiti vrijednost ciljnom tržištu i ostvarili profit’ – objasnio je Kotler.

Osvrnuo se i na međuljudske odnose zaposlenika u marketingu i prodaji, te spomenuo kako je čest slučaj da su u kompanijama te dvije funkcije nedovoljno povezane te da se međusobno ne poštuju.

- Marketing je započeo s idejom prodaje, no marketing je sva domaća zadaća koju morate obaviti prije prodaje. Ako je zmija bila prvi prodavač, Eva je bila prvi marketar - rekao je Kotler.

Pojava koja se sve prisutnija je jačanje maloprodavača nad proizvođačima, a razlog tome je dobro osmišljen koncept privatnih marki.
Kao probleme s kojima se marketing susreće naveo je gubitke zbog neuspjeha velikog broja novih proizvoda, direktnih mail kampanja koje ostvaruju samo jedan posto odgovora te cijena oglašavanja poput 2 milijuna dolara za TV spot u trajanju od 30 sekundi za vrijeme Superbowla.

Istaknuo je da marketing ne kreira dovoljno novih ideja te da je previšo usredotočen na kratkoročno razmišljanje umjesto na brand, potrošače, korporativnu reputaciju i intelektualni kapital.

Hrvatskim je trvrtkama uputio poruku da razmišljaju ‘outside the box’, odnosno izvan zadanih okvira te pronađu nove proizvode s kojima će se, nakon što osvoje domaće potrošače, izboriti i na globalnom tržištu. Kao pravo mjesto na kojem trebaju potražiti odgovore naveo je želje i potrebe sudionika B2B atržišta.

Izvor: Liderpress.hr

Povezani članci
07.10.08 Odnosi s javnošću
Najava konferencije sport i marketing - «Jačanje branda ulaganjem u sport»
05.09.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
18.08.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o poziciji i budućnosti marketinga
14.07.08 Brandovi
Zvijezda i Vegeta i dalje najjače robne marke
21.05.08 Brandovi
Brand Finance: INA najvredniji hrvatski korporativni brend
09.05.08 Korisne informacije
Održan prvi dan kreativnosti i inovativnosti
17.04.08 Brandovi
Brandstorm konferencija: Lokalna tradicija brendova su resurs koji treba iskoristiti
28.12.07 Brandovi
Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
30.07.07 Brandovi
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje najvrjedniji brandovi
04.07.07 Brandovi
Istraživanje: Zvijezda biljno ulje najjača robna marka u Hrvatskoj
22.05.07 Brandovi
U Hrvatskoj 98 robnih marki u statusu superbranda
29.10.06 Osnove marketinga
Kotler o marketingu: Kako stvoriti, osvojiti i gospodariti tržištima
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa