30.07.2007.
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje najvrjedniji brandovi
Među pet najvrjednijih brandova ove je godine, umjesto Intela, stigla Nokia
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje su najvrjedniji svjetski brandovi pokazala je prošlog tjedna objavljena godišnja lista najvrjednijih svjetskih brandova koju izrađuje Interbrand.
Poredak među prva četiri najvrjednija branda, kojeg nakon navedena tri još nadopunjuje General Electric, nije se mijenjao od prošle godine, dok je s petog mjesta nestao Intel, proizvođač računalnih mikroprocesora, koji se ove godine nalazi na sedmom mjestu, a na njegovu poziciju stigao je najveći svjetski proizvođač mobilnih telefona, finska Nokia.
Najvrjedniji svjetski automobilski brand je japanska Toyota koja se nalazi na šestom mjestu ukupnog poretka, a nakon Intela na sedmom slijede McDonald's, Disney te Mercedes koji zaključuje listu deset najvrednijih brandova.
Izraženo u konkretnim brojkama Interbrand procjenjuje vrijednost Coca-Colinog branda na 65,3 mlrd dolara, Microsoftovog na 58,7 mlrd, a IBM-ovog na 57,1 mlrd.
Najsnažniji porast vrijednosti branda u posljednjih godinu dana, od 44%, zabilježio je Google čiji se brand sada procjenjuje na 17,8 mlrd dolara te je time ova Internet kompanija s 24. mjesta u 2006. stigla na 20. mjesto ove godine.
Među brandovima koji su također zabilježili snažan rast vrijednosti nalaze se i Zara, Apple, Nintendo, Starbucks, Nokia, McDonald's, Audi, BMW te Burberry.
S druge strane najveći pad vrijednosti zabilježio je Ford čiji brand ove godine vrijedi tek nešto manje od 9 mlrd dolara, gotovo petinu manje nego lani. Uz Ford najsnažniji pad vrijednosti branda zabilježili su i GAP, Kodak, Pizza Hut te Motorola.
Izvor: Bankamagazin
|
|
|
|