O marketingu
Seniko studio
Brandovi
21.05.2008. Brand Finance: INA najvredniji hrvatski korporativni brend
Brand INA-e vrijedi 617 milijuna američkih dolara, T-HT-a 591 milijun, Konzum 530 milijuna..

Konzultantaska tvrtka Brand Finance predstavila je danas najvrednije hrvatske korporativne brendove (robne marke), a na čelu ljestvice "Top 100" najvrednijih nalaze se INA, HT, Konzum, itd.

To je prvi put da je izmjerena vrijednost hrvatskih brendova prema metodi Brand Financea, ali zbog kratkih rokova nije se uspjelo obuhvatiti sve kompanije koje bi se prema vrijednosti svog brenda našle na top listi, istaknuo direktor Brand Finance za Adriatik regiju Borut Zemljić.

Najavljuje da će se to svakako napraviti sljedeće godine kada će, napominje, biti zanimljivo napraviti usporedbu s ovom godinom.

Ljestvicu hrvatskih sto najvrednijih brandova predvodi INA, a vrijednost njenog branda procjenjuje se na 617 milijuna američkih dolara.

Na drugom mjestu se nalazi T-Hrvatski telekom (vrijednost brenda je 591 milijun dolara), treći je Konzum (530 milijuna dolara), četvrti T-Mobile Hrvatska (432 milijuna dolara), dok je na petom mjestu Adris grupa čija vrijednost brenda iznosi 415 milijuna dolara.

Slijede VIPnet (vrijednost branda 330 milijuna dolara), Zagrebačka banka (322 milijuna dolra), PBZ (299 milijuna dolara), Podravka (242 milijuna dolara) i Pliva (232 milijuna dolara), itd.

Zemljić je objasnio da su kao osnova za izračun uzete dvije grupe tvrtki, one koje kotiraju na Zagrebačkoj burzi te one koje su u privatnom vlasništvu i nemaju obvezu kotiranja na Burzi.

Informacije o najjačim i najvećim hrvatskim korporativnim kompanija dobivene su putem Bloomberga, kompanijskih izvora, internetskih stranica, godišnjih izvješća, analiza investicija i izvještaja o izvozu dotične industrije te ostalih javno dostupnih podataka.

Informacije o tvrtkama koje kotiraju na Burzi sadržavale su podatke za 2007. godinu, a podaci o tvrtkama koje nisu na Burzi dobivani su iz FINA-e i odnose se na 2006.

Mjerenje financijske vrijednosti brenda je relativno nova disciplina. Dubinsko snimanje brenda po metodi Brand Finance podrazumijeva reviziju brenda, tržišni pregled konkurencije kao i proučavanje produžetaka brenda, financijsku procjenu i analizu osjetljivosti, objasnio je Zemljić. (H)

Povezani članci
11.08.15 Brandovi
Nova kolekcija personaliziranih Froddo dječjih tenisica
20.04.15 Vijesti
Arena Centar ponovo najbolji shopping centar na domaćem tržištu
08.04.13 Vijesti
Pogledajte koje brendove Hrvati najviše preferiraju!
25.01.13 Sajmovi i izložbe
PIK Vrbovec nastupio na Međunarodnom Zelenom tjednu u Berlinu
03.10.12 Brandovi
Interbrand: Coca-Cola i dalje najvrjednija robna marka
07.02.12 Sajmovi i izložbe
Na izložbi "Histria 2012." u Puli 200 izlagača
17.01.12 Brandovi
Coca-Cola je i dalje svjetski brend koji najviše vrijedi
05.10.11 Vijesti iz svijeta
Apple po prvi put među 10 najvrjednijih brandova svijeta
22.03.11 Vijesti
Superbrands za hrvatske potrošače prepoznatljiv znak kvalitete i povjerenja
22.01.11 Brandovi
Dodijeljene nagrade Superbrands Croatia 2010
17.09.10 Brandovi
Interbrand: Brend BP propada, Coca-Cola prvi na svijetu
10.04.10 Turizam
Povjerenstvo Vlade za turizam: za promidžbu 30 milijuna eura
12.03.10 Seminari, konferencije
Klaus Kobjoll – turistički poduzetnik uskoro u Zagrebu
28.01.10 Brandovi
Status "Superbrands" za 67 hrvatskih robnih marki
18.09.09 Brandovi
Najvredniji svjetski brandovi i dalje Coca-Cola i IBM
15.06.09 Trgovina na malo
Hrvatski maloprodajni lanci nezanimljivi velikim igračima
12.01.09 Trgovina na malo
Diskontni lanci jačaju zahvaljujući ekonomskoj krizi
02.01.09 Trgovina na malo
U 2009. se očekuje kolaps više od 1.600 trgovaca na malo
12.12.08 Financije i gospodarstvo
Erste Bank: Međubankovno tržište ostat će zamrznuto do kraja 2009.
03.11.08 Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
07.10.08 Odnosi s javnošću
Najava konferencije sport i marketing - «Jačanje branda ulaganjem u sport»
05.09.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
25.08.08 Financije i gospodarstvo
Top 20 banaka na svijetu
14.07.08 Brandovi
Zvijezda i Vegeta i dalje najjače robne marke
03.06.08 Brandovi
Podravka, Čokolino i Vegeta - Superbrandovi u BiH
28.05.08 Izravna strana ulaganja
EI: Izravna strana ulaganja u turizam samo 320 milijuna eura
09.05.08 Korisne informacije
Održan prvi dan kreativnosti i inovativnosti
17.04.08 Brandovi
Brandstorm konferencija: Lokalna tradicija brendova su resurs koji treba iskoristiti
11.04.08 Brandovi
H&M najvrjedniji maloprodajni brand u Europi
07.04.08 Brandovi
Argeta i Violeta i dalje dvije najjače robne marke u BiH
27.03.08 Brandovi
Zvijezda ulje i Vegeta najjače robne marke u Hrvatskoj
05.03.08 Brandovi
GfK: Građani spontano prepoznaju šest banaka
04.03.08 Turizam
Hrvatska 34. zemalja u svijetu po konkurentnosti turizma i putovanja
04.02.08 Turizam
Bajs: Turističko zemljište može biti problem, ali i razvojna šansa
25.01.08 Turizam
Hrvatskom turizmu potrebno 10 tisuća novoobrazovanih kadrova
21.01.08 Turizam
Ministar turizma Bajs: Turizam je strateška odrednica hrvatskog gospodarstva
09.01.08 Korisne informacije
Hrvatska po korištenju Interneta u sredini među 13 zemalja regije
31.12.07 Turizam
U 11 mjeseci 10,99 milijuna turista
28.12.07 Brandovi
Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
12.12.07 Turizam
Bulić: Prihodi od turizma 10 posto veći nego lani
10.12.07 Tvrtke i tržišta
Gotovo polovina kompanija u EU prepušta poslove u IT sektoru vanjskim dobavljačima
30.11.07 Tvrtke i tržišta
Vipnet uložio 465,9 milijuna kuna u razvoj mobilnog broadbanda
28.11.07 Turizam
DZS: Turista u deset mjeseci ove godine 7,4 posto više
26.11.07 Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
16.11.07 Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
13.11.07 Istraživanja
Zagreb: Konferencija o internet marketingu
30.10.07 Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
29.10.07 Turizam
DZS: U rujnu tri posto više turista
12.10.07 Brandovi
Slovački Etarget širi poslovanje oglašavanja na internetu u zemljama Balkana
24.09.07 Turizam
Bol: Počelo 11. okupljanje hrvatski turističkih djelatnika
19.09.07 Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
14.09.07 Turizam
Brendiranje destinacija i autohtonih hrvatskih proizvoda
21.08.07 Brandovi
Google i Yahoo najomiljeniji Internet brandovi
30.07.07 Brandovi
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje najvrjedniji brandovi
04.07.07 Brandovi
Istraživanje: Zvijezda biljno ulje najjača robna marka u Hrvatskoj
22.05.07 Brandovi
U Hrvatskoj 98 robnih marki u statusu superbranda
10.04.07 Seminari, konferencije
Superbrands Summit: važnost emocionalnog brandinga
22.02.07 Brandovi
Hrvatski brand u poklonima zvijezdama nakon dodjele Oscara
07.11.06 Brandovi
Brand Sladorane Županja na europskom tržištu
12.10.06 Brandovi
Hrvatska može izgraditi vlastite brandove hrane i odjeće
12.07.06 Istraživanja
Za stvaranje drvnog branda 36,1 milijun kuna do 2010.
19.06.06 Istraživanja
Brandirati Hrvatsku
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa