21.05.2008.
Brand Finance: INA najvredniji hrvatski korporativni brend
Brand INA-e vrijedi 617 milijuna američkih dolara, T-HT-a 591 milijun, Konzum 530 milijuna..
Konzultantaska tvrtka Brand Finance predstavila je danas najvrednije hrvatske korporativne brendove (robne marke), a na čelu ljestvice "Top 100" najvrednijih nalaze se INA, HT, Konzum, itd.
To je prvi put da je izmjerena vrijednost hrvatskih brendova prema metodi Brand Financea, ali zbog kratkih rokova nije se uspjelo obuhvatiti sve kompanije koje bi se prema vrijednosti svog brenda našle na top listi, istaknuo direktor Brand Finance za Adriatik regiju Borut Zemljić.
Najavljuje da će se to svakako napraviti sljedeće godine kada će, napominje, biti zanimljivo napraviti usporedbu s ovom godinom.
Ljestvicu hrvatskih sto najvrednijih brandova predvodi INA, a vrijednost njenog branda procjenjuje se na 617 milijuna američkih dolara.
Na drugom mjestu se nalazi T-Hrvatski telekom (vrijednost brenda je 591 milijun dolara), treći je Konzum (530 milijuna dolara), četvrti T-Mobile Hrvatska (432 milijuna dolara), dok je na petom mjestu Adris grupa čija vrijednost brenda iznosi 415 milijuna dolara.
Slijede VIPnet (vrijednost branda 330 milijuna dolara), Zagrebačka banka (322 milijuna dolra), PBZ (299 milijuna dolara), Podravka (242 milijuna dolara) i Pliva (232 milijuna dolara), itd.
Zemljić je objasnio da su kao osnova za izračun uzete dvije grupe tvrtki, one koje kotiraju na Zagrebačkoj burzi te one koje su u privatnom vlasništvu i nemaju obvezu kotiranja na Burzi.
Informacije o najjačim i najvećim hrvatskim korporativnim kompanija dobivene su putem Bloomberga, kompanijskih izvora, internetskih stranica, godišnjih izvješća, analiza investicija i izvještaja o izvozu dotične industrije te ostalih javno dostupnih podataka.
Informacije o tvrtkama koje kotiraju na Burzi sadržavale su podatke za 2007. godinu, a podaci o tvrtkama koje nisu na Burzi dobivani su iz FINA-e i odnose se na 2006.
Mjerenje financijske vrijednosti brenda je relativno nova disciplina. Dubinsko snimanje brenda po metodi Brand Finance podrazumijeva reviziju brenda, tržišni pregled konkurencije kao i proučavanje produžetaka brenda, financijsku procjenu i analizu osjetljivosti, objasnio je Zemljić. (H)
|
|
|
|