O marketingu
Seniko studio
Brandovi
18.09.2009. Najvredniji svjetski brandovi i dalje Coca-Cola i IBM
Brandove bankarske i automobilske industrije najviše je pogodila financijska kriza pa su zabilježili i najveći pad

Potrošačima je zbog produbljene recesije poljuljana vjera u brendove, pokazalo je godišnje izvješće o najboljim svjetskim brendovima tvrtke Interbrand. Ukupna vrijednost 100 vodećih svjetskih brandova zabilježila je prvi pad u posljednjih 10 godina koliko se provodi istraživanje. Njihova je vrijednost tako smanjena za 4,6 posto, na 1.150 milijardi dolara.

Sam vrh ljestvice drži Coca-Cola, već devetu godinu zaredom, a u stopu je prati IBM koji je drugo mjesto prošle godine preoteo Microsoftu koji je istisnut na treće mjesto. Među vodećih pet brendova u svijetu rang je ostao nepromijenjen premda su svi sudionici, uz izuzetak Coca-Cole, zabilježili pad vrijednosti brenda. Pored već navedene Coca-Cole, IBM-a i Microsofta, tu su još i General Electric i Nokia.

Značajan napredak zabilježio je Google koji je napredovao na visoko 7. mjesto nakon što je prošle godine po prvi put ušao među 10 najvećih.

I dok su internetski brendovi pokazali dobre rezultate, brandove bankovne i automobilske industrije sukladno očekivanjima najviše je pogodila financijska kriza pa su zabilježili i najveći pad.

Najveći pad na ljestvici zabilježi su tako brendovi industrije financijskih usluga, među kojima UBS (sa 41. na 72. mjesto), Citi (s 19. na 36. mjesto) i American Express ( s 15. na 22. mjesto). Na listi vodećih 100 više se ne nalaze Merrill Lynch i AIG.

Najbolje rangiran svjetski automobilski brend Toyota nazadovao je za dva mjesta i nalazi se na 8. mjestu. Posrnuli General Motors i Chrysler očekivano nisu uspjeli ući među 100 najboljih.

Istraživanje je pokazalo da brendovi koji su dobro prošli imaju poslovne modele otporne na recesiju i nude potrošačima snažnu vrijednost, među kojima Intrebrand posebno izdvaja švedski lanac trgovina odjećom H&M i proizvođača automobila Hyundai.

I luksuzni brendovi prošli su dobro budući da privlače potrošače koje je kriza u najvećoj mjeri zaobišla, pokazalo je istraživanje Interbranda. Burberry i Ralph Lauren ušli su ove godine među vodećih 100 brendova a ostali su, poput Prade, Armanija i Tiffany&Co. napredovali na ljestvici.

Svake godine Interbrand rangira kompanije prema visini prihoda koji se pripisuju njihovim brendovima, koristeći formulu koja uzima u obzir snagu brenda u budućnosti i ulogu u stvaranju potražnje, među potrošačima i poslovnim klijentima.

Tvrtka utvrđuje novčanu vrijednost svakog brenda i mjeri njezin godišnji rast, u ovom slučaju za razdoblje od 1. srpnja 2008. do 30. rujna 2009. (Bankamagazin)

Povezani članci
20.04.15 Vijesti
Arena Centar ponovo najbolji shopping centar na domaćem tržištu
08.04.13 Vijesti
Pogledajte koje brendove Hrvati najviše preferiraju!
08.03.12 Brandovi
Istraživanje Reader's Digesta za oznake Trusted Brands 2012.
07.02.12 Sajmovi i izložbe
Na izložbi "Histria 2012." u Puli 200 izlagača
13.06.11 Trgovina na malo
Konzum dobitnik nagrade Trusted Brands
01.06.11 Brandovi
Dodijeljene nagrade Trusted Brand Hrvatska
29.03.11 Brandovi
Hrvati više vjeruju euru nego članice eurozone
22.03.11 Vijesti
Superbrands za hrvatske potrošače prepoznatljiv znak kvalitete i povjerenja
22.01.11 Brandovi
Dodijeljene nagrade Superbrands Croatia 2010
18.10.10 Brandovi
Zagreb: Predstavljeni ključni Best Buy Award dobitnici
04.10.10 Brandovi
Jana osvojila nagradu Trusted Brand
30.09.10 Trgovina na malo
Konzumu četvrtu godinu zaredom priznanje Trusted Brands
28.01.10 Brandovi
Status "Superbrands" za 67 hrvatskih robnih marki
16.10.09 Trgovina na malo
Hrvati imaju povjerenja u domaće proizvode
12.11.08 Brandovi
Gorenje u Hrvatskoj osvojilo nagradu Trusted Brand
04.11.08 Brandovi
Predstavljeno istraživanje 'Trusted brand'
29.09.08 Brandovi
Lino dječja hrana Podravke dobila nagradu Trusted Brand 2008
14.07.08 Brandovi
Zvijezda i Vegeta i dalje najjače robne marke
03.06.08 Brandovi
Podravka, Čokolino i Vegeta - Superbrandovi u BiH
21.05.08 Brandovi
Brand Finance: INA najvredniji hrvatski korporativni brend
09.05.08 Korisne informacije
Održan prvi dan kreativnosti i inovativnosti
17.04.08 Brandovi
Brandstorm konferencija: Lokalna tradicija brendova su resurs koji treba iskoristiti
07.04.08 Brandovi
Argeta i Violeta i dalje dvije najjače robne marke u BiH
27.03.08 Brandovi
Zvijezda ulje i Vegeta najjače robne marke u Hrvatskoj
28.12.07 Brandovi
Samo 5 posto kupaca vjerno je brandovima
30.07.07 Brandovi
Coca-Cola, Microsoft i IBM i dalje najvrjedniji brandovi
04.07.07 Brandovi
Istraživanje: Zvijezda biljno ulje najjača robna marka u Hrvatskoj
22.05.07 Brandovi
U Hrvatskoj 98 robnih marki u statusu superbranda
10.04.07 Seminari, konferencije
Superbrands Summit: važnost emocionalnog brandinga
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa