Potrošači
Seniko studio
Vijesti
18.02.2013. Nijedna Marsova čokolada do kraja 2013. na tržištu neće imati više od 250 kalorija
Dinamika tržišta u kategoriji čokolada ispod je naših očekivanja. No, ulagat ćemo i u Hrvatskoj, i to u ljude, robne marke i distribuciju.

Andreas DialerUnatoč tome što je konditorska industrija u Hrvatskoj jedna od uspješnijih, sve skuplje sirovine utjecale su na cijenu gotovih konditorskih proizvoda, pa posljednjih godina sve više pada i potrošnja.

Osim domaćih, u Hrvatskoj uspješno posluju i globalne konditorske kompanije, a ulazak Hrvatske u Europsku uniju mogao bi im donijeti povoljniji položaj.

Prema nekim podacima, godišnje se u Hrvatsku uveze oko 200 milijuna dolara gotovih konditorskih proizvoda. Među kompanijama koje su najzastupljenije na tržištu je i Mars, jedna od najvećih svjetskih kompanija.

O stanju na konditorskom tržištu u Hrvatskoj te o tome kako će ulazak u Europsku uniju utjecati na njihovu kompaniju razgovarali smo s Andreasom Dialerom, regionalnim menadžerom tvrtke Mars za regiju Baltik, Balkan i Adriatic.

Kako biste ocijenili trenutačnu situaciju na tržištu konditorskih proizvoda u regiji?

Ekonomska situacija u Hrvatskoj i regiji prilično je zahtjevna i utjecala je na sve industrijske segmente, uključujući i konditorske proizvode.

No, vjerujemo da je dosljedna kvaliteta naših proizvoda pomogla stvoriti lojalnost i povjerenje među našim potrošačima.

Nudimo raznovrsne proizvode s različitim prehrambenim sastavom, a potrošači mogu očekivati istu vrhunsku kvalitetu i praktičnost bez obzira na to za koji se proizvod odlučili. Usto, pružanje mogućnosti izbora i zadovoljstva našim potrošačima, uz kontinuirano ulaganje, čine ključne elemente održiva poslovnog razvoja.

Jeste li zadovoljni poslovanjem u Hrvatskoj?

Ponosni smo na sve proizvode, od čokoladnih proizvoda preko guma za žvakanje do hrane za kućne ljubimce. Kratkoročno gledajući, dinamika tržišta u kategoriji čokolada ispod je naših očekivanja.

No, kao privatna tvrtka koja ne ovisi o tržišnim promjenama ili o stanju na burzi, Mars je u poziciji neprekidno ulagati u hrvatsko tržište. Naše buduće investicije u Hrvatskoj bit će usmjerene na ljude, robne marke i distribuciju.
Koja su vaša financijska očekivanja za ovu godinu?

Uvjereni smo da će se hrvatsko tržište konsolidirati i da će daljnji pad BDP-a biti zaustavljen. Vjerujemo da će ulazak Hrvatske u Europsku uniju donijeti pozitivne učinke za hrvatsko tržište i sektor trgovine.

Štoviše, vjerujemo da će donijeti koristi našim potrošačima, jer će se neke carinske pristojbe ukinuti, što će izravno utjecati na cijene proizvoda.

No, s obzirom na trenutačnu situaciju na hrvatskom tržištu, ne očekujemo da ćemo odmah vidjeti rast, prije konsolidaciju, a početak rasta hrvatskoga gospodarstva očekujemo u razdoblju od tri do pet godina.

Smatrate li da će pristupanje Hrvatske Europskoj uniji globalne kompanije učiniti konkurentnijima na ovome tržištu? Nadate li se da ćete povećati prodaju u Hrvatskoj zbog toga?

Budući da smo globalna tvrtka, svakodnevno se susrećemo s velikom konkurencijom diljem svijeta, što snažno i podupiremo. Globalne su tvrtke u Hrvatskoj prisutne dugo i to je tržište za mnoge od njih, uključujući i Mars, već otvorilo svoja vrata.

Stoga ćemo nastaviti s ostvarivanjem naših ciljeva i poslovnom praksom. Kako bismo uspješno prebrodili sve tržišne izazove, pažljivo planiramo tržišnu segmentaciju.

Imajući to na umu, formirali smo regiju tvrtke Mars koja obuhvaća Baltik, Balkan i Adriatic, regiju koja je u mojoj nadležnosti. Smatramo da su zemlje u sklopu te poslovne regije (ne geografske) slične po veličini i razvijenosti tržišta, što nam omogućuje stvaranje pozitivnih sinergija.

Prihvaćajući različitosti tržišta, vodimo u uvođenju promjena i inovacija na tržištu, kako bismo bili prvi izbor za što više potrošača svaki dan, a to je svrha našeg poslovanja u regiji Baltik, Balkan i Adriatic.

Usto, Mars neprestano istražuje mogućnosti za ulaganje u ovoj regiji, tako smo, primjerice, u Litvi izgradili vrhunsku tvornicu hrane za kućne ljubimce.
Koja je vaša buduća strategija za ovo tržište?

Razvili smo strategije koje će nam pomoći pridonijeti dobrobiti potrošača te postavili globalne i lokalne ciljeve koji će nam pomoći u ostvarivanju naših planova.

Primijenili smo nutritivno etiketiranje s GDA (preporučenim dnevnim količinama) na više od 90 posto naših čokoladnih i konditorskih proizvoda na globalnoj razini i na 70 posto našeg portfelja hrane.

Naš cilj je da do kraja 2013. ne pošaljemo na tržište nijedan čokoladni proizvod Marsa koji premašuje 250 kalorija po porciji i možemo reći da smo na dobrom putu da zadovoljimo taj cilj u zadanom roku.

Do 2015. globalno ćemo smanjiti razinu natrija u prosjeku za 25 posto u proizvodima iz sektora hrane – u odnosu na osnovicu iz 2007.

To namjeravamo postići sudjelovanjem u vladinim inicijativama te samoinicijativno smanjujući razine natrija u različitim regijama.

Naš je cilj da prvi u industriji do 2020. nabavljamo 100 posto kakaa iz certificiranih izvora, kao i da prvi u industriji do 2020. nabavljamo 100 posto ribe i morskih proizvoda iz održivih izvora.

Cilj nam je smanjiti težinu ambalaže za 10 posto do 2015. u odnosu na osnovicu iz 2007., bez obzira na rast poslovanja. U razdoblju od 2007. do 2011. godine već smo postigli smanjenje od 1,5 posto.

Koliki udio imaju robne marke tvrtke Mars na hrvatskom tržištu konditorskih proizvoda?

Mars proizvodi šest od dvadeset najprodavanijih svjetskih čokoladnih robnih marki, od kojih je pet prisutno na hrvatskom tržištu - M&M’s, Mars, Milky Way, Twix i Snickers - i lider smo u segmentu čokoladnih barova.

Na hrvatskom tržištu ulažemo trud u daljnji razvoj kategorije veličine zalogaja koja ima veliki potencijal, posebno za naš M&M’s, najveću čokoladnu robnu marku na svijetu.

Za koju od vaših globalnih robnih marki očekujete najveći uspjeh u Hrvatskoj?

Najveća očekivanja imamo od Snickersa i M&M’sa u kategoriji čokolada i od Pedigreea, Whiskasa, Cesara i Shebe u kategoriji proizvoda za kućne ljubimce.
Kakva su vaša predviđanja kad je riječ o napretku industrije?

Konditorska industrija nastavlja rast. Do 2020. godine potražnja za kakaovcem mogla bi premašiti ponudu za milijun tona, osim ako se ne dogodi nešto što bi podignulo proizvodnju.

Vjerujemo da osiguravanje budućnosti kakaovca, s obzirom na povećanu potražnju i veći ekonomski i ekološki pritisak, počinje omogućavanjem uzgajivačima da povećaju svoje prinose, a sukladno tome i prihode.

Uzgajivači, posebice oni u zapadnoj Africi, trebaju pristup unaprijeđenim materijalima za proizvodnju, gnojivima, kao i obuku o dobrim poljoprivrednim praksama, kako bi mogli proizvesti više kakaovca.

Naš rad u Indoneziji i zapadnoj Africi pokazao je da taj način potpore uzgajivačima može pomoći da utrostruče svoje prinose u tri do pet godina.

To ne podiže samo prinos, nego pomaže uzgajivačima da svoje obitelji uzdignu iz siromaštva i učine im dostupnima osnovna prava kao što su obrazovanje i zdravstvena zaštita.

Prva smo svjetska konditorska kompanija koja se obavezala koristiti samo certificirani kakao, i to ćemo postići do 2020. Planiramo kupiti minimalno 100.000 tona certificiranoga kakaa godišnje od dobavljača koji imaju certifikate Rainforest Alliancea i UTZ-a.

Ulažu u održivi uzgoj kakaovca

Kakve su šanse da čokolada postane luksuzna roba, s obzirom na povećanje cijena kakaovca?

Ne volimo nagađati o cijeni kakaovca, no želimo istaknuti da će naši potrošači i dalje moći uživati u omiljenim čokoladicama bez straha da će nestati u nekom skorijem vremenu.

Mars naporno radi na ostvarivanju projekta održivog uzgoja kakaovca, što je vrlo važan cilj za cijelu industriju. Ako sada industrija zajednički investira u budućnost kakaovca, ljubitelji čokolade i dalje bi trebali bezbrižno uživati u čokoladi koju vole.

Kao jedan od vodećih svjetskih vodećih proizvođača hrane, Mars ima zadatak pomoći poljoprivrednim dobavljačima da proizvedu više s manje uloženih sredstava. (poslovni.hr)

Povezani članci
14.07.15 Tvrtke i tržišta
Švicarski Lindt izvijestio o snažnom rastu prihoda u prvoj polovini 2015.
20.04.15 Prehrambeni proizvodi
Čokolade iz Istre osvojile međunarodne nagrade
11.08.14 Tvrtke i tržišta
Mars završio preuzimanje sektora hrane za kućne ljubimce
20.01.14 Tvrtke i tržišta
Zvečevo preko Tesca u srednju Europu
10.09.13 Strateški savezi
Zvijezda d.d. svoj bogat asortiman proizvoda za pripremu slastica upotpunila čokoladama renomiranog belgijskog proizvođača Callebaut
07.06.13 Vijesti iz svijeta
Kanada optužuje Nestle i Mars za dogovaranje cijena
07.11.12 Tvrtke i tržišta
Prihod Koestlina veći 21%
12.07.12 Vijesti iz regije
Žito prodaje Gorenjku, mogući kupci Zvečevo, Kraš i Swisslion Takovo
29.06.12 Izravna strana ulaganja
Nizozemci grade tvornicu pored Šibenika
09.03.12 Tvrtke i tržišta
Novi kolektivni ugovor u Kanditu
29.02.12 Tvrtke i tržišta
Zvečevu pali prihodi, dobit učetverostručena
29.02.12 Izvoz
Prehrambena industrija traži koncesije na istoku
14.02.12 Tvrtke i tržišta
Kraš grupa: Neto dobit 24,9 milijuna kuna
07.02.12 Sajmovi i izložbe
Uskoro prvi Festival čokolade u Zagrebu
03.01.12 Prehrambeni proizvodi
Čokolada za kuhanje: Količinski i vrijednosni rast kategorije
06.12.11 Vijesti iz svijeta
Ferrero ne smije tvrditi da Kinder čokolada potiče rast
02.12.11 Brandovi
Kraš proslavio stotu obljetnicu poslovanja
02.12.11 Sajmovi i izložbe
Festival čokolade otvoren u Opatiji
30.11.11 Karijere
Damir Bulić novi predsjednik Uprave Kraša
04.11.11 Tvrtke i tržišta
Dobit Koestlina 1,5 milijuna kuna
31.10.11 Tvrtke i tržišta
Akvizicija Karoline utjecala na rezultate Kraša
14.10.11 Tvrtke i tržišta
Osječka Karolina povećava proizvodnju
30.08.11 Tvrtke i tržišta
Kraš u osječku Karolinu uložio 5 mil. eura
29.07.11 Financije i gospodarstvo
PD: Konditori - Zbog ulaska u EU morat ćemo ugasiti pola proizvodnje!
28.01.11 Prehrambeni proizvodi
Kraš poskupljuje čokoladu 4%, cijenu gura sukob u Africi
29.11.10 Prehrambeni proizvodi
Kraševa čokolada za kuhanje vodeća u kategoriji
09.08.10 Tvrtke i tržišta
Hanfa odobrila Termesovu ponudu za preuzimanje Kandita
21.08.09 Financije i gospodarstvo
Stipan Bilić: Konditori zajedno prema trgovcima i dobavljačima
05.09.08 Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
11.02.08 Tvrtke i tržišta
Njemačke vlasti pokrenule istragu u sektoru proizvodnje čokolade
30.01.08 Statistika
Metalna i tiskarsko-izdavačka industrija ostvarile najviši rast ind. proizvodnje u 2007.
21.01.08 Vijesti iz regije
Neuspješna prodaja sarajevske tvornice čokolade i kandita Sarabon
29.11.07 Prehrambeni proizvodi
Kanada istražuje "čokoladnu urotu"
24.10.07 Tvrtke i tržišta
Cijene Kraševih proizvoda od sljedećeg mjeseca veće tri posto
24.05.07 Statistika
IPK Kandit: za dividendu 18,21 milijun kuna
20.03.07 Tvrtke i tržišta
Lindt ostvario 21-postotni rast dobiti u 2006.
19.02.07 Zdravlje
Čokolada dobra i za mozak
16.12.06 Prehrambeni proizvodi
Hrvatska agencija za hranu: u Hrvatskoj nema prijeporne mađarske hrane
25.11.06 Prehrambeni proizvodi
Festival čokolade "Opatijska bajadera" od 1. do 3. prosinca
16.11.06 Prehrambeni proizvodi
Crna čokolada smanjuje opasnost od infarkta
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa