09.08.2008.
Najava seminara: Manje poznato o profesoru Kevin Lane Kelleru
Možete li nam reći nešto više o sebi i kako ste započeli rad u području marketinga i upravljanja markama? Imate li neku specijalnu filozofiju vezanu uz upravljanje markama?
Diplomirao sam matematiku i ekonomiju, kasnije sam pohađao poslovnu školu na Carnegie-Mellon Sveučilištu očekujući da će mi glavni predmet biti financije. Uzeo sam prvi kolegij iz marketinga i sve se promijenilo!
Nakon dvogodišnjeg rada u marketingu elektroničkog bankarstva za Bank of America odlučio sam doktorirati na Sveučilištu Duke. Veoma brzo sam se zainteresirao za marke i počeo ih istraživati sredinom 80-ih i od tada radim na tom području.
Mislim da je najvažnija stvar koja je utjecala na moj profesionalni rad duboko vjerovanje u značenje potrošača - koji se nalazi u središtu svih marketinških aktivnosti. Uvijek sam smatrao da je jedan od najočaravajućih aspekata marketinga onaj međuljudski i psihološki.
Nisam siguran tko je najviše utjecao na moje takvo mišljenje ali koliko se sjećam u svojoj skoro 30 godišnjoj marketinškoj karijeri, gotovo uvijek sam pokušao biti usmjeren na kupca.
Bili ste konzultant i savjetnik nekih najvećih svjetskih marki poput Accenture, American Express, Disney, Ford, Intel, Levi Strauss, Procter & Gamble, i SAB Miller. Što bi istaknuli kao najveći izazov u vašem poslu kao konzultanta?
Kada radim s klijentima, nudim drugačiji, nezavisan pogled na sve, godine iskustva s različitim tvrtkama i veliko istraživačko znanje. Mislim da je najveći izazov osigurati da znam dovoljno o klijentima i njihovim markama tako da im mogu stvoriti uvid i dati im preporuke.
Srećom, godinama pratim brojne tvrtke, tako da mi je to dobar temelj u poslu, ali se uvijek mora naporno raditi kada se radi o savjetovanju, kako bi bio siguran da sam na pravom putu što se tiče ishoda i razvoja za tvrtku.
|
The Church
Bili ste izvršni direktor jednog od najvećih blaga australskog rock and rolla, The Churcha, kao i američkih pop legendi Dwighta Twilleya i Tommya Keenea. Otkud vam motivacije za to?
Uvijek sam bio strastven kad se radilo o mojim hobijima. Samo posao, bez imalo zabave stvorio bi od Kevina vrlo dosadnog dječaka! Veliki sam obožavatelj rock and rolla još od sredine 60-ih. Tijekom nesvakidašnjeg događaja upoznao sam The Church i počeo raditi s njima.
Oni su mi bili motivacija da pronađem neke od svojih drugih omiljenih izvođača. Doista sam uživao raditi s The Churchom, Dwightom Twilleyem i Tommyem Keeneom, nekima od mojih glazbenih ikona. Sa The Churchom sam bio na snimanjima u studiju i na turneji, ali sam bio i uključen u njihov marketing kao i u njihove poslovne odluke. Naučio sam puno i pritom zaista i uživao.
U pravilu, je li marketing učen pravilno? Smatrate li da menadžeri upotrebljavaju u praksi marketinške model koje su naučili u poslovnim školama? Da bi postao uspješan marketinški stručnjak koliko je važno imati pravi instinkt?
Postoji i logička, znanstvena i racionalna strana marketinga, ali postoji i druga strana – ona više maštovita, kreativna strana pojedinaca. Smatram da su najdjelotvorniji marketinški stručnjaci oni koji su disciplinirani u pristupanju problemima, ali pronalaze originalna, pronicava i pravodobna vlastita rješenja. Mislim da poslovne škole mogu pomoći u oba područje na različite načine.
Učenje marketinga postaje sve bolje kada su profesori zahtjevni te vode računa o obje strane marketinga: onoj racionalnoj, znanstvenoj, ali i onoj koju predstavlja kreativnost studenata. U takvim slučajevima marketing se izučava na pravilan način.
Više informacija o seminaru profesora Kevin Lane Kellera u Zagrebu moguće je pronaći na http://keller.trigger.hr
|
|
|
|