Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
O marketingu
>>
Istraživanja
Četvrtak, 25.04.2024
O marketingu
Osnove marketinga
Brandovi
Istraživanja
Odnosi s javnošću
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Istraživanja
15.02.2006. (Josip Šintić)
Istraživanja za potrebe definiranja specifičnih kriterija za kreiranje i izbor imena
Često se u praksi zaboravlja da za kreiranje i izbor imena nove robne marke, osobito novih proizvoda ili usluga, važne ulazne informacije pružaju istraživanja tržišta potrošača koja se provode u fazi planiranja i razvoja novih proizvoda i usluga. Dakle, znatno prije uobičajenog pristupanja kreiranju simboličkog repertoara koji će biti nositelj identiteta nove robne marke-branda. Takva istraživanja koja se u našoj praksi najčešće zovu motivacionim istraživanjima, predstavljaju ustvari testiranja koncepcije nekog novog proizvoda ili usluge. Svrha takvih istraživanja jest da se utvrdi kakav proizvod ili uslugu tržište potrošača treba, odnosno za kakav proizvod ili uslugu bi na visoko kompetitivnom tržištu « bilo mjesta». Pri tome se sprovode i raščlambe segmenata potencijalnih potrošača kao i aktualnih potrošača konkurentskih proizvoda ili usluga, koji daju relevantne podatke o ciljnim skupinama potrošača kojima je namijenjen proizvod ili usluga za koje treba kreirati ime.
Osobito korisne ulazne informacije za kreiranje i izbor imena pružaju razvojna istraživanja i testiranja u kojima se ispituje atraktivnost i konkurentnost novih proizvoda i usluga u odnosu na postojeće konkurente. Osobito je važno utvrditi specifične prednosti, a dakako i nedostatke novog proizvoda ili usluge na tržištu, uz koje treba poznavati i relevantna svojstva i osobine potencijalnih potrošača: spol, dob, socioekonomski status, obrazovno kulturni status, ili neke druge relevantne osobine, a naročito navike i motive kupovnog ponašanja i potrošnje. Navedene informacije solidna su baza za definiranje STRATEGIJE POZICIONIRANJA NOVOG PROIZVODA ili usluge na tržištu, iz koje potom proizlaze SPECIFIČNI KRITERIJI ZA KREIRANJE I IZBOR IMENA.
Definiranjem specifičnih kriterija za kreiranje i izbor imena mi definiramo i poželjni image nove robne marke i time dajemo smjernice za kreiranje i izbor imena.
Izvor: Suvremena trgovina
Povezani članci
05.09.08
Seminari, konferencije
Razmišljanja profesora Kevin Lane Kellera o upravljanju markama u Hrvatskoj
30.08.08
Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – II dio
22.08.08
Seminari, konferencije
Kevin Lane Keller o upravljanju markama – I dio
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.