03.10.2012.
Interbrand: Coca-Cola i dalje najvrjednija robna marka
Najvrjednija robna marka na svijetu i dalje je Coca-Cola, ali joj se ove godine velikim skokom približila američka kompanija Apple, zahvaljujući velikoj popularnosti pametnih telefona i tableta koje proizvodi.
Od europskih brendova nijedan se nije probio među prvih 10, proizilazi iz godišnjeg istraživanja konzultantske agencije Interbrand. Coca-Cola prvo mjesto na ljestvici drži još od 2000. godine, kada se počelo s pravljenjem liste. Trenutno se vrijednost te kompanije procjenjuje na 77,839 milijardi dolara.
Vrijednost Applea je u posljednjih godinu dana povećana 129 posto, najveći rast od svih marki, i iznosi 76,568 milijardi dolara. Prošle godine je Apple bio na osmom mjestu.
Prvih osam mjesta zauzimaju kompanije iz Sjedinjenih Američkih Država. Iza Coca-Cole i Applea slijede IBM, Google i Microsoft, General Electric (GE), McDonald's i Intel.
Najbolje pozicionirana neamerička marka je južnokorejski Samsung na devetom mjestu, dok je na 10. mjestu Toyota.
Od europskih brendova, na najvišem mjestu je Mercedes Benz, na 11. poziciji, a iza njega je još jedna marka automobila, BMW.
Među najvrjednijim europskim markama prethodnih godina je bila i Nokia, ali je prošle godine pretrpjela oštar pad - ove godine se njena vrijednost smanjila za 16 posto i našla se na 19. mjestu. Prvi put se na listi našla i jedna društvena mreža, pošto se na 69. mjesto probio Facebook, s vrijednošću od 5,421 milijardi dolara.
Najbolje pozicionirana nova marka je Pampers na 34. mjestu, a nove su na listi također i Prada i MasterCard. Na listi je najviše brendova iz sektora prometa, ukupno 13, slijede marke iz oblasti financijskih usluga i robe široke potrošnje.
Pad vrijednosti prošle je godine pretrpjela četvrtina brendova na listi 100 najvrjednijih. Najveći je udar pretrpio BlackBerry s padom od 39 posto.
Na ljestvici dominiraju marke iz SAD-a, kojih je ukupno 56. Iz Europe je 34, i to iz Njemačke, Francuske, Britanije, Švicarske, Italije, Nizozemske, Švedske, Španjolske i Finske. Preostala mjesta zauzimaju brendovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika. (SEEbiz)
|
|
|
|