29.07.2006.
Coca-Cola ima najvrijedniji brand u svijetu
Vrijednost Coca-Colinog branda procjenjuje se na 67 mlrd dolara
Prema istraživanju koje već šestu godinu za redom rade BusinessWeek i agencija Interbrand Coca-Cola ima trenutno najvredniji brand na svijetu. Vrijednost Coca-Colinog branda procjenjuje se na 67 mlrd dolara i za 1% niža nego lani.
Nakon ovog američkog proizvođača napitaka na listi slijedi Microsoft, čija je vrijednost branda 56,9 mlrd dolara i 5% je niža nego lani, a nakon te softverske kompanije na trećem se mjestu nalazi američki IBM s brandom kojem je u posljednjih godinu dana vrijednost porasla za 5% na 56,2 mlrd dolara. Na listi do desetog mjesta dalje slijede General Electric, odnosno GE, Intel, finska Nokia, japanska Toyota, Disney, McDonald's i njemački Mercedes.
U Interbrandu kažu kako je Nokia, nakon što je vrijednost njenog branda od 2000. do 2004. svake godine padala, povratila svoju vodeću poziciju među proizvođačima mobitela ostvarivši rast i u segmentu jeftinijih i u segmentu skupljih mobilnih telefona.
Najveći rast vrijednosti branda, od 46% na 12,4 mlrd dolara, u proteklih godinu dana ostvario je internetski servis Google, a među vodećih stotinu brandova od internetskih servisa još se nalaze eBay (na 47. mjestu s vrijednošću branda od 6,75 mlrd dolara, 19% više nego lani), Yahoo (na 55. mjestu s vrijednošću branda od 6,06 mlrd dolara i godišnjim porastom od 15%) te Amazon.com koji se nalazi na 65. mjestu, a vrijednost branda mu je u posljednjih godinu dana porasla za 11% na 4,71 mlrd dolara.
Uz internetske servise visok porast vrijednosti branda, od 20% na 3,1 mlrd dolara, ostvario je i američki lanac kafea Starbucks, dok je najveći pad zabilježio američki modni brand Gap kojem je vrijednost pala za 22% na 6,42 mlrd dolara. Među kompanijama čiji su brandovi također gubili na vrijednosti nalaze se i Ford (-16%), Kodak (-12%), Intel (-9%) te Pfizer (-4%).
Od kompanija iz financijskog sektora najbolje kotira američki Citigroup čiji brand Citi se nalazi na 11. mjestu. Nakon njega, po vrijednosti branda, slijede American Express (14. mjesto), Merrill Lynch (21.), britanski HSBC (28.), J.P. Morgan (33.), Morgan Stanley (36.), Goldman Sachs (37.), švicarski UBS (42.) te nizozemski ING (85. mjesto). (Bankamagazin)
Izvor: banka.hr
|
|
|
|