Info
Seniko studio
DOP
17.10.2011. Coca-Cola HBC Hrvatska zaposlenicima podijelila svoj jezični priručnik
Lana Hudeček, Igor Ćutuk i Boška Trbojević
Lana Hudeček, Igor Ćutuk i Boška Trbojević
Cilj je priručnika promicati primjerenu jezičnu praksu u poslovnoj komunikaciji, a kako je tijekom trogodišnje pripreme nadrastao prvotnu ideju, tvrtka će ga pokloniti zajednici

Coca-Cola HBC Hrvatska svojim je zaposlenicima podijelila Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska – hrvatski jezik u poslovnoj komunikaciji, prvi priručnik čiji je cilj podizanje razine jezične kulture u komunikaciji unutar tvrtke i izvan nje, tj. u međusobnoj poslovnoj komunikaciji njezinih zaposlenika i komunikaciji zaposlenika s dionicima, kupcima i potrošačima.

Iz tvrtke navode kako je jezični priručnik praktično pomagalo u obliku jezičnoga savjetnika nastalo na temelju zbirke tekstova lektoriranih u protekle tri godine, a koja uključuje tekstove namijenjene unutrašnjoj i vanjskoj komunikaciji koja se u tome razdoblju odvijala unutar Coca-Cole HBC Hrvatska.

“Jezični priručnik nastao je u okviru naših stalnih nastojanja da poslujemo u skladu s načelima društvene odgovornosti, a to je svakako i odgovornost prema vlastitu jeziku. Priručnikom koji smo podijelili zaposlenicima želimo pridonijeti podizanju razine njihove jezične kulture i primjerene poslovne komunikacije. Nadamo se da će to biti primjer dobre prakse koji će slijediti i druge tvrtke”, pojasnila je Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću i direktorica projekta Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska.
Jezični priručnik pripremili su Lana Hudeček, znanstvena savjetnica iz Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Maja Matković, dugogodišnja voditeljica lektora i redaktora u Večernjemu listu, i Igor Ćutuk, voditelj odnosa s javnošću Coca-Cole HBC Hrvatska, koji je tijekom protekle tri godine vodio projekt Kultura poslovne komunikacije čiji je cilj bio podizanje razine poslovne komunikacije u tvrtki.

Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska dio je toga trogodišnjeg projekta. Ima 272 stranice i sastoji se od dvaju dijelova: klasičnoga priručnika u kojemu se zaposlenike upućuje u osnovna pravila hrvatskoga standardnog jezika i pravila primjerene poslovne komunikacije te rječnika u kojemu se abecednim redom nude rješenja za strane i domaće riječi, izraze i pojmove s kojima se zaposlenici susreću u svakodnevnome radu.

Kako je tijekom pripreme priručnika prikupljeno više od dvije tisuće riječi i naziva, među kojima su mnogi prvi put uspostavljeni u hrvatskome jeziku, u suradnji s jednom od vodećih stručnjakinja za hrvatski standardni jezik, priručnik je prerastao svoju prvotnu namjenu te je u obliku u kojemu je objavljen dobro pomagalo i za opću primjenu u drugim tvrtkama i temelj za podizanje razine jezične kulture u poslovnoj komunikaciji uopće. Coca-Cola HBC Hrvatska zato ga je odlučila pokloniti Hrvatskomu poslovnom savjetu za održivi razvoj.
“Kao poslovna organizacija koja okuplja članove poslovnih subjekata koji su prepoznali važnost i aktivno promiču održivi razvoj potičemo svoje članove da ulažu u aktivnosti društveno odgovornoga poslovanja i da se na taj način ne samo zalažu za prihvaćanje odgovornosti za održivi razvoj zajednice, nego mu i aktivno doprinose. Jezični priručnik pokazuje da Coca-Cola razumije bit društveno odgovornoga ponašanja jer je ovaj projekt primjer jedinstvene i izvorne društveno odgovorne aktivnosti koja spaja znanje i trud, a rezultat je nemjerljiv doprinos za zajednicu u vidu podizanja kulture jezične i poslovne komunikacije. Čestitke Coca-Coli na iznimnome trudu uz preporuku upućenu svima da se u svojoj poslovnoj komunikaciji pokušaju služiti napucima iz ovoga priručnika”, izjavila je Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskoga poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR).

HR PSOR priručnik će objaviti na svojim mrežnim stranicama , čime će se svim zainteresiranima omogućiti slobodno korištenje njime i njegovo preuzimanje.

Priprema Jezičnoga priručnika Coca-Cole HBC Hrvatska odvijala se od listopada 2008. do rujna ove godine u okviru projekta Kultura poslovne komunikacije.
Uz odabir priručničke i rječničke građe uključivala je i niz potprojekata kojima je cilj bio uvođenje ujednačene, normirane komunikacije, između ostaloga i na jezičnoj razini.

Tvrtka je tako 2009. godine donijela dokument u kojemu je kao pravopisni standard prihvatila rješenja iz Hrvatskoga pravopisa autora Stjepana Babića, Božidara Finke i Milana Moguša iz 1996. godine.

Donesena su i Postupovna pravila za unutrašnje i vanjske komunikacije, kojima se među ostalim zaposlenike uputilo i na etičnu poslovnu komunikaciju te na važnost usmjerenosti hrvatskomu kupcu i potrošaču utemeljenu na primjeni primjerenoga jezičnog standarda.

Godine 2010. izmijenjen je cjelokupan ustroj tvrtke i jezično su uređeni nazivi svih ustrojbenih jedinica (tvrtkini dotadašnji sektori postali su odjeli, službe, jedinice i podjedinice), a trenutačno se radi na usklađivanju naziva radnih mjesta svih zaposlenika i njihovoj jezičnoj provjeri.

U pripremi je i normiranje napisa na naljepnicama proizvoda te na promocijskim materijalima, čime će se nastojati podignuti i razina komunikacije s kupcima i potrošačima.

Vrijednost je ovoga djela i u tome što se Jezičnim priručnikom Coca-Cole HBC Hrvatska omogućuje da svaki zaposlenik samostalno primjenjuje jezična rješenja i poboljša vlastito poznavanje jezika i poslovne korespondencije te prepozna pravilne nazive u svojemu poslovnom okružju i njima se služi.

Jezični priručnik Coca-Cole HBC Hrvatska nastajao je tijekom posljednje tri godine, a pozdravili su ga vodeći ekonomski stručnjaci i jezikoslovci te poslovni partneri tvrtke, kaže se u priopćenju.

Povezani članci
30.09.16 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola HBC postavila nove održive ciljeve
28.07.16 Tvrtke i tržišta
Prihode Coca-Cole koči slabija prodaja na inozemnim tržištima
09.05.16 Brandovi
Coca-Cola slavi 130. rođendan
04.05.16 DOP
Coca-Cola HBC Hrvatska odabrala prve pripravnike u sklopu programa za razvoj talenata i karijere
25.04.16 Promocije
Aplikacija SimplyTastly olakšava i ubrzava planiranje i pripremu jela
01.12.15 Edukacija
Coca-Cola HBC Hrvatska zapošljava pripravnike i nudi mladima priliku za učenje i razvoj
04.11.15 DOP
Coca-Cola HBC, najavio nove ciljeve - smanjenje ugljičnoga i vodenoga otiska
24.09.15 DOP
Coca-Cola HBC nositelj prestižnoga certifikata za izvrsnost u ljudskim potencijalima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Sloveniji
03.09.15 Tvrtke i tržišta
Delegacija Coca-Cole posjetila Victus Lumini
19.08.15 Karijere
Maria Anargyrou-Nikolić nova direktorica Coca-Cole HBC Hrvatska
07.08.15 Tvrtke i tržišta
Europske punionice Coca-Cole spajaju se u jednu kompaniju
22.07.15 Tvrtke i tržišta
Skok dobiti Coca-Cole za 20 posto
05.06.15 Ekologija
Coca-Cola predstavila zelenu bočicu koja se u cijelosti može oporabiti
23.03.15 Tvrtke i tržišta
Skupina Coca-Cola Hellenic izvješćem za 2014. godinu potvrdila da nastavlja sa stvaranjem vrijednosti za dobrobit društva
28.11.14 Vijesti
Financial Times stavio Cocktu uz bok Coca-Coli
23.10.14 DOP
Coca-Cola osigurala 1,7 milijuna dolara za obnovu poplavljenih područja
26.03.14 Tvrtke i tržišta
Coca-Coli dodijeljeno priznanje Poslodavac partner
25.09.13 Tvrtke i tržišta
Predstavljena sveobuhvatna Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Republici Hrvatskoj u 2012. godini
17.09.13 Brandovi
Coca-Cola 45 godina u Hrvatskoj
09.05.13 Tvrtke i tržišta
Poslovna suradnja Coca-Cole HBC Hrvatska i Lagermax AED Croatia
08.05.13 Vijesti iz svijeta
Coca-Cola širi plantaže naranči na Floridi
25.04.13 DOP
Coca-Coli HBC Hrvatska dvije vrijedne nagrade za društvenu odgovornost
05.04.13 Korisne informacije
Pokrenut jedinstveni mrežni priručnik o turističkoj kulturi
26.02.13 Korisne informacije
Coca-Cola podržala Malu školu ljudskih prava Europske udruge studenata prava
05.12.12 Prehrambeni proizvodi
Coca-Cola HBC Hrvatska - program preustroja i najava zatvaranja punionice vode u Gotalovcu
16.10.12 Tvrtke i tržišta
Rast dobiti Coca-Cole zahvaljujući povećanoj prodaji na inozemnim tržištima
11.10.12 Tvrtke i tržišta
Grčka punionica Coke CCH seli u Švicarsku
03.10.12 Brandovi
Interbrand: Coca-Cola i dalje najvrjednija robna marka
21.09.12 DOP
Coca-Cola Hellenic ponovno uvrštena u Dow-Jonesove indekse održivosti
11.09.12 Vijesti iz svijeta
Coca Cola stiže u Mianmar nakon 60 godina
18.07.12 Tvrtke i tržišta
Prodaja Coca-Cole u Europi pala, u svijetu porasla
28.06.12 Ekologija
Coca- Cola se pridružuje obilježavanju Međunarodnog dana Dunava
27.06.12 Vijesti iz svijeta
Coca Cola će u Indiju uložiti pet milijardi dolara
15.06.12 Vijesti iz svijeta
New York razmatra zabranu kokica
22.05.12 Brandovi
Apple potvrdio poziciju najvrednije robne marke
26.04.12 Zaposlenost / plaće
VIPnet i Coca-Cola HBC Hrvatska top poslodavci u 2011.
18.04.12 Tvrtke i tržišta
Poslovanje Coca Cole iznad očekivanja
31.03.12 Korisne informacije
Časopis Jezik i Zaklada Dr. Ivan Šreter nagradili Coca-Colin Jezični priručnik
23.03.12 DOP
Coca-Coli HBC Hrvatska treći put dodijeljen Indeks DOP-a
09.03.12 Vijesti iz svijeta
Pepsi i Coca-Cola mijenjaju sastav zbog upozorenja o raku
05.03.12 DOP
Predstavljen Poduzetnički vodič savske regije
17.01.12 Brandovi
Coca-Cola je i dalje svjetski brend koji najviše vrijedi
29.12.11 DOP
Coca-Coli HBC Hrvatska najviša ocjena za izvješćivanje o održivosti
14.12.11 DOP
Coca-Cola HBC Hrvatska dobitnik nagrade "Ključna razlika"
15.11.11 Brandovi
Coca-Cola marketinška kompanija godine u Americi
13.10.11 Zaposlenost / plaće
Coca-Cola HBC Hrvatska peti put Poslodavac partner
28.09.11 Turizam
Nagrađeni inovatori u poslovnom turizmu
09.09.11 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola "kažnjava" Francusku odustajanjem od ulaganja
20.07.11 Tvrtke i tržišta
Rast dobiti Coca-Cole 18 posto
19.07.11 Vijesti iz svijeta
Nova bitka Pepsi i Coca-Cole
10.06.11 Financije i gospodarstvo
Milošević: trenutno 130 investicijskih projekata
02.06.11 Promocije
Završena Coca-Colina akcija Optimizam u pokretu
30.05.11 DOP
Kreće četvrto izdanje projekta "Lijepa naša Sava"
23.05.11 Promocije
"Optimizam u pokretu": Biciklisti Antun i Vanja prešli polovicu puta
09.05.11 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola obilježila 125. godišnjicu
09.02.11 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola nadmašila očekivanja
02.02.11 Tvrtke i tržišta
U Coca Coli pregovori o zbrinjavanju viška zaposlenih
19.10.10 Vijesti iz svijeta
Dobit Coca-Cole premašila dvije milijarde dolara
22.07.10 Tvrtke i tržišta
Skok neto dobiti Coca-Cole u drugom tromjesečju
10.02.10 Tvrtke i tržišta
Dobit Coca-Cole porasla za 55 posto
18.03.09 Vijesti iz svijeta
Kina blokirala Coca-Colu u preuzimanju Huiyuana
06.03.09 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola investira 2 mlrd dolara u Kinu
12.02.09 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola u Rusiju ulaže 1,2 mlrd dolara
04.09.08 Vijesti iz svijeta
Coca-Cola kupuje kineski Huiyuan za 2,3 mlrd dolara
19.02.08 Tvrtke i tržišta
Oštar pad dobiti Cadburyja u 2007.
13.02.08 Tvrtke i tržišta
Snažan rast dobiti Coca-Cole
27.11.07 DOP
Coca-Cola Beverages Hrvatska predstavila Izvješće o održivosti
18.10.07 Tvrtke i tržišta
Rast dobiti Coca-Cole uslijed snažne inozemne prodaje
09.08.07 Tvrtke i tržišta
Coca-Cola HBC povećala dobit 17 posto
20.06.07 DOP
Coca Cola i UNDP predstavili projekt zaštite hrvatskih voda
17.04.07 Statistika
Dobit Coca-Cole porasla 14 posto u prva tri mjeseca 2007.
14.02.07 Tvrtke i tržišta
Pad kvartalne dobiti Coca-Cole
14.11.06 Statistika
Snažno poslovanje Coca-Cole HBC zahvaljujući istočnoj Europi
28.10.06 Prehrambeni proizvodi
Pržena coca-cola, nova poslastica
26.10.06 Alternativne (privatne)
Razmjena podataka i informacija - osnovni preduvjet partnerskog nivoa suradnje između proizvođača i trgovačkog lanca
03.10.06 Trgovina na veliko
Mađarska: Coca-Cola u novi pogon investirala 16 milijuna eura
29.07.06 Istraživanja
Coca-Cola ima najvrijedniji brand u svijetu
27.07.06 Vijesti
Dobit Coca-Cole porasla 1,8 posto
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa