21.02.2008.
U 2008. na online oglašavanje 40 milijardi dolara
Oglašavanje na internetu tako je poraslo za 23 posto u odnosu na godinu ranije
Očekuje se da će u 2008. oglašavanje na internetu, koje ove godine bilježi 15 godina postojanja, donijeti 41,6 milijardi dolara prihoda, što je porast od 23 posto u odnosu na prošlu godinu.
Međutim, tijekom ove godine online oglašavanje bi se moglo suočiti s padom zarade zbog averzije potrošača prema tom tipu reklama, kao i novih zakonskih regulativa, tvrdi analiza revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte “Trendovi u medijima za 2008.”.
Istraživanja provedena među potrošačima u SAD-u pokazuju da tri četvrtine korisnika interneta smatra da su online oglasi agresivniji od reklama u tisku, te da na njih obraćaju manje pozornosti.
Istodobno je preko četvrtine Amerikanaca spremno platiti za pristup online sadržaju “oslobođenom” od reklama.
“Prošle smo godine primijetili jačanje kampanja protiv praćenja ponašanja korisnika na internetu, čiji je glavni cilj omogućiti ciljano oglašavanje. Ako se takav trend nastavi, online oglašavanje moglo bi biti ozbiljno ugroženo”, komentira Faruk Muratović, menadžer u Odjelu za poslovno savjetovanje Deloittea.
Značenje brige za okoliš u sektoru medija bit će sve veće. Medijska i elektronska industrija trebali bi pronaći načina da zadrže postojeći tempo tehnološkog napretka, ali da istodobno smanje emisiju štetnih plinova, primjerice automatskim prelaskom uređaja na stand-by način rada.
Odnos između internetske televizije i njezine starije sestre, tradicionalnog TV-a, trebao bi se razvijati u pravcu međusobnog nadopunjavanja, a ne konkurencije.
Internetska je televizija, naime, medij čija se kvaliteta, tip sadržaja i publika značajno razlikuju od publike tradicionalne televizije.
Stalni porast širokopojasnih mreža diljem svijeta omogućio je i daljnji razvitak piratstva na internetu.
Borba s digitalnim piratima se nastavlja, a značajno oružje tu predstavljaju edukacija i kažnjavanje, posebice u obliku odbijanja pristupa širokopojasnom internetu dokazanim piratima.
Tehnološki će napredak uzrokovati i promjene u kinematografskoj industriji, zahvaljujući sve većoj svjetskoj popularnosti digitalnih kina.
Iako su ljubitelji glazbe spremni platiti i do nekoliko stotina dolara za MP3 player, na online kupnju glazbe u prosjeku troše svega 20 dolara.
Vrijeme je da glazba ponovo postane “opipljiva”, budući da su kupci prije spremni platiti glazbu koja ima neki fizički “omotač”.
Industrija bi zbog toga trebala poticati inovativnije načine plasiranja glazbe, poput prodaje MP3 playera s unaprijed snimljenim pojedinačnim albumima ili čak čitavim kolekcijama, navode iz Deloittea.
|
|
|
|