06.12.2007.
Klikanje mišem zamijenit će peglanje kartica
Na tržištu postoji najmanje 20 milijuna malih trgovačkih tvrtki koji se uopće ne oglašavaju on-line
ZAGREB - Kupnja putem interneta u sljedećem će desetljeću doseći 30 posto ukupnih kupoprodajnih transakcija u maloprodaji, pokazuje istraživanje revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte “Spremaju li se poremećaji u sektoru naplate?”.
To će se bitno odraziti na poslovanje i tržišni udio kartičarskih tvrtki, smatraju u Deloitteu. Iako nude značajne pogodnosti trgovinama i potrošačima, one nemaju jasno razvijenu strategiju reagiranja na novu vrstu konkurencije, koju predvode tvrtke kao što su Google i Yahoo. One zajedno drže čak 80 posto tržišta internet tražilica te imaju preko 100 milijuna vjernih korisnika.
Deloitteova analiza pokazuje da kartične tvrtke i dalje podcjenjuju dugoročne učinke elektronske trgovine i stalni porast kupnje putem interneta. On-line trgovine u potpunosti bi mogle promijeniti dosadašnje modele maloprodaje, utemeljene na proviziji koju kartične tvrtke ostvaruju za svaku kupnju.
Iako trenutna on-line prodaja čini tek 9 posto ukupne maloprodaje, stručnjaci procjenjuju da broj “internet potrošača” stalno raste i obuhvaća sve raznovrsnije segmente društva. U evoluciji kupoprodajnog procesa, u kome su plaćanje gotovinom prvo zamijenili čekovi, a zatim kreditne kartice, kupnja putem interneta predstavlja prirodni nastavak tog procesa u informatiziranom društvu.
Uspjeh poslovnog modela tvrtki kao što su Google i Yahoo temelji se na prepoznavanju i zadovoljenju osnovnih potreba maloprodajnog procesa, ali i samih potrošača. Deloitteovo istraživanje pokazuje da je za sektor maloprodaje najvažnije ponuditi uslugu privlačenja novih kupaca.
Kartičarske kuće, međutim, i dalje kao glavnu uslugu nude samo izvršenje kupoprodajne transakcije, odnosno plaćanje. Očita prednost tvrtki koje nude on-line pretraživanje proizvoda jest ponuda plaćenog oglašavanja na najposjećenijim tražilicama, koje zamjenjuje danonoćni rad nekoliko prodavača.
Prema rezultatima istraživanja, maloprodajne su tvrtke spremne Googleu i Yahoou platiti čak do 9 posto provizije po svakoj obavljenoj prodaji, dok kartičnim tvrtkama plaćaju samo 2 posto. Svjestan profitabilnosti on-line prodaje, Google je čak uveo poseban program lojalnosti maloprodajnih tvrtki.
Temeljno načelo je sljedeće: što se više nekog proizvoda ili usluge dotične tvrtke proda preko Googlea, tvrtka dobiva povoljnije uvjete oglašavanja, koji mogu dodatno pospješiti prodaju.
|
S druge strane, kartičarske tvrtke i dalje prednjače po prepoznatljivosti branda, razvijenosti infrastrukture, broju korisnika, prometu i profitabilnosti. Dok je na internetu aktivno 800.000 oglašivača, na tržištu postoji najmanje 20 milijuna malih trgovačkih tvrtki koji se uopće ne oglašavaju on-line.
No većina ih ima ugovore s kartičnim tvrtkama. “Osmišljavanje novog poslovnog modela u kome bi se postigla sinergija tvrtki specijaliziranih za on-line kupovinu i kartičnih tvrtki, utemeljena na prednostima obaju segmenata, može predstavljati rješenje kojim bi se amortizirale promjene zbog porasta trgovine na internetu”, zaključuje Vladimir Milošević, Partner u Deloitteovom Odjelu financijskog savjetovanja.
|
|
|
|