25.07.2007.
HOK prezentacija: Kako mali poduzetnici mogu profitirati od pristupanja EU
Prvi cilj malih hrvatskih poduzetnika treba biti povećanje operativne sposobnosti i brzine te dobra informiranost; najveće probleme imat će maloprodaja i proizvodna industrija, a najveće šanse imaju turizam i poslovne usluge
U Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK), danas su na konferenciji za medije predstavljeni rezultati studije «Kako malo poduzetništvo u Hrvatskoj može profitirati od pristupanja EU».
Studiju je izradila konzultantska kuća Roland Berger Strategy Consultants, čije je rezultate predstavio izvršni direktor tvrtke za Hrvatsku i jugoistočnu Europu Vladimir Preveden.
O važnosti studije i kvalitetnoj pripremi obrtnika za pristupanje EU govorio je predsjednik HOK-a Mato Topić. Istaknuo je kako hrvatsko obrtništvo ima povijesnu priliku da se što bolje pripremi za nadolazeći ulazak u EU.
"HOK vidi veliku važnost i svoju ulogu u prilagodbi hrvatskog obrtništva Europskoj uniji. Temeljito informiranje hrvatskog obrtništva o EU ključ je uspješne prilagodbe i buduće konkurentnosti naših proizvoda i usluga u tržišnoj utakmici s inozemnim konkurentima, kao i rasta izvoza, a time i još većeg doprinosa obrtništva hrvatskom BDP-u i zapošljavanju», istaknuo je Topić.
HOK je, otvaranjem ureda u Bruxellesu 2005. godine, započela novu fazu prilagodbe poslovanja malih i srednjih poduzetnika europskim normama i standardima. Lobistička akreditacija Europskog parlamenta omogućuje HOK-u ne samo praćenje gospodarskih (obrtničkih), aktivnosti, već i aktivno uključivanje u raspisanim natječajima za EU projekte.
U ovom trenutku provode se dva projekta koji imaju za cilj jačati konkurentnost obrtništva i povećati njihov kapacitet za izvoz. Kroz lobiranje pri raznim EU institucijama otvaraju se prilike za poslovanje s EU tržištem.
Informiranje o standardima, specijaliziranim sajmovima i drugim poslovnim informacijama, naše će obrtnike i male poduzetnike sve više približiti poslovanju s europskim tržištem.
Nedavno stvaranje Hrvatske poslovne mreže u Bruxellesu omogućit će bolju povezanost među hrvatskim institucijama pri EU (HOK, HGK, VLP, Misija, Ured hrvatskih regija…..), i pridonijeti efikasnijem umrežavanju u gospodarske i druge Europske asocijacije.
U navedenom kontekstu, studija o šansama za hrvatsko malo poduzetništvo i obrt u pristupanju EU od velike je važnosti za obrtnike. Suradnja sa svjetski priznatom konzultantskom kućom «Roland Berger», znak je da HOK svojim obrtnicima želi dati prave informacije što ih očekuje u EU, ali i upozoriti na opasnosti koje će stvoriti ulazak na veliko zajedničko tržište.
|
Dr. Vladimir Preveden, pokazao je kako je Hrvatska u slabom početnom položaju unutar 27 zemalja članica Europske unije, jer je 20. po veličini, 21. po ekonomskoj moći, a čak 23. po bruto društvenom proizvodu per capita.
Također ima malen udio izvoza u usporedbi s veličinom gospodarstva. No, istaknuo je da male zemlje mogu značajno profitirati unutar i od EU te da Hrvatska može ići ukorak sa zemljama Unije, naročito s novim članicama.
Naveo je prilike i opasnosti pristupanja EU za hrvatsko malo poduzetništvo.
Prilike su rast «domaćeg» tržišta, vanjska trgovina, uklanjanje kapitalnih barijera, slobodno kretanje i zapošljavanje ljudskog kapitala, ukidanje carina, bolje obrazovanje, smanjenje fluktuacije tečaja, subvencije, povećanje blagostanja, povećanje cijena zbog uvođenja eura, povećanje poslovanja u transeuropskim, industrijskim i trgovinskim mrežama, bolji transfer znanja i nabava novih tehnologija, smanjenje korupcije i učinkovitija javna administracija.
Opasnosti zbog pridruživanja EU su povećanje troškova zbog usklađivanja tehničkih standarda, pridržavanja zakonodavstva u području ekologije i zahtjeva za ulaganjem u sigurne radne uvjete; povećanje konkurencije, premale hrvatske tvrtke i jača restrikcija zajmova.
Kao najvažnije elemente u pripremi za pridruživanje EU, Preveden je naveo povećanje brzine poslovanja i operativne sposobnosti. U skladu s tim treba razvijati svladavanje složenih situacija, korporacijski menadžment, te učiti engleski jezik i internacionalizirati se.
Studija «Roland Bergera» procjenjuje kako će ulazak u EU pogodovati tvrtkama koje se bave turizmom i poslovnim uslugama te drvnoj industriji. Najviše će problema imati maloprodaja, a napose proizvodna industrija.
|
|
 |
|