10.09.2009.
Novi vizualni identitet Hrvatske obrtničke komore
Ugovor o preuzimanju korporativnog identiteta danas su u Hrvatskoj obrtničkoj komori potpisali predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK) Mato Topić i predsjednik Obrtničke komore za München i Gornju Bavarsku – Handwerkskammer fur Munchen und Oberbayern (HWK) Heinrich Traublinger.
Njegovom primjenom i hrvatsko obrtništvo moći će poboljšati komunikaciju i interakciju sa svojim različitim ciljnim skupinama te će biti percipirano kao gospodarska skupina s posebnim identitetom i interesima. Ovaj ugovor označava početak novog pristupa korporativnom identitetu HOK-a i jedinstveni primjer suradnje kojom će HOK dobiti na prepoznatljivosti i javnom i vizualnom potencijalu na temelju iskustava HWK, s kojom HOK ostvaruje dugogodišnju uspješnu suradnju.
Glavni tajnik HWK dr. Lothar Semper, prezentirajući novi korporativni identitet, kazao je kako je HWK 2003. godine uvela novi korporativni dizajn, 2006. godine nastupio je val preuzimanja njihovog dizajna u cijeloj Njemačkoj, a ovim potpisivanjem ugovora došlo je i do njegove internacionalizacije.“
Idejno rješenje novog vizualnog identiteta Hrvatske obrtničke komore rađeno je prema konceptu vizualnog identiteta Obrtničke komore za München i Bavarsku. Razlozi za pristupanje izradi su nepostojanje jedinstvenog vizualnog identiteta HOK-a kao i nepreglednost i raznolikost ukupnih proizvoda.
Zbog toga postojeća pravila oblikovanja nisu bila jasna za djelatnike, a Hrvatska obrtnička komora, kao središnja obrtnička institucija, nije bio prepoznatljiva za korisničke skupine. Usvajanjem novog korporativnog identiteta Hrvatska obrtnička komora će kod svih svojih proizvoda biti prepoznata kao središnji adresat, ojačat će njen imidž kao i stupanj prepoznatljivosti.
Predsjednik HOK-a Mato Topić istaknuo je kako se kod promjene korporativnog identiteta radi o promjenama u načinu na koji predstavljamo sebe drugima. „Naša je prednost što se u uvođenju vizualnog identiteta HOK-a oslanjamo na partnera. HOK se nastoji ugledati na uspješne, a ovim se korakom učvršćuje dosadašnja uspješna suradnja HOK-a i HWK, kazao je Topić.“
|
U novo složenoj sistematici proizvoda boje preuzimaju ulogu pomoći kod orijentacije. Nove oblikovne smjernice određene su „kutijama s alatom“. Pri tom alat predstavlja zajedničku bazu za obrtnike. Kutija s alatom predstavlja red, strukturu i preglednost, a svaki je obrtnik uređuje na svoj, individualan način.
Uspostavljene su tri kategorije, polazeći od spektra usluga koji se orijentira prema ciljnim skupinama. Tako je za skupinu Obrt (zastupanje interesa, poticanje obrta, podaci i činjenice te usluge) odabrana crvena boja. Za skupinu Obrazovanje (izobrazba, usavršavanje i poticanje) odabrana je žuta boja, dok zelena boja određuje skupinu Savjetovanje (ukupni spektar savjetodavnih proizvoda).
Predsjednik HWK Heinrich Traublinger naglasio je kako je danas učinjen izuzetno važan korak u nadilaženju granica nacionalne države. "Suradnja naše dvije komore i do sada je bila uspješna. HOK je učio od nas, ali i mi smo učili od vas.“, rekao je Traublinger.
HOK je primijenio njemačka iskustva u izradi novog vizualnog korporacijskog identiteta radi njegove učinkovitosti, koja se u Bavarskoj na najbolji mogući način pokazala u praksi. Naime, implementacija novog korporativnog dizajna, među ostalim, osjetno je povećala broj posjetitelja štandova HWK na obrtničkim sajmovima, kao i broj posjeta njihovih Internet stranica.
Osim toga, već je 25 drugih obrtničkih komora diljem Njemačke, uz plaćanje licence, preuzelo njihov korporativni dizajn i implementiralo ga u vlastiti sustav, što je zaista i potvrda uspješnosti novokreiranog brenda. (HOK)
|
|
 |
|