06.07.2006.
Turistički cvijet – Kvaliteta za Hrvatsku 2006.
10. jubilarna akcija Hrvatske radiotelevizije (HRT) i Hrvatske gospodarske komore “Turistički cvijet – Kvaliteta za Hrvatsku 2006.» predstavljena je na konferenciji za novinare 3. srpnja u HGK. U akciji će biti nagrađena najuspješnija turistička odredišta koja su najbolje uređena među čak 56 jadranskih ljetovališta te 28 gradova u unutrašnjosti Hrvatske.
Hrvatska radiotelevizija u funkciji javne televizije sudjeluje u promicanju i poticanju hrvatskog turizma, naglasio je ravnatelj HRT-a Mirko Galić dodavši kako se akcijom želi upozoriti na kvalitetu odnosno na mogućnosti podizanja hrvatske turističke kvalitete. Galić je naglasio značajnu ulogu HGK i njezinog predsjednika na organizaciji i provedbi te nacionalne akcije u zajedničkom promoviranju hrvatskog turizma. Također je naglasio i važnu ulogu voditelja akcije s HRT-a Đure Tomljenovića, koji je pridonio da je akcija tijekom godina sve bogatija i uspješnija. Ove je godine učinjen i novi korak u ocjenjivanju sudjelovanjem znanstvenih istraživača Instituta “Ivo Pilar” iz Zagreba koji će izraditi stručnu analizu rezultata obilaska 84 hrvatska mjesta te iznijeti vjerodostojne podatke o hrvatskoj turističkoj ponudi, napomenuo je Mirko Galić.
Predsjednik HGK Nadan Vidošević izrazio je na konferenciji zahvalnost HRT-u na upornosti u promicanju kvalitetnog turizma, dodavši kako je turizam mjerilo civilizacijskog dosega jedne nacije. Iako hrvatsko gospodarstvo ne može živjeti samo od turizma, ono je ipak naša najmultiplikativnija grana, koja osim usluga sadrži i segment proizvoda te niza pojedinih aktivnosti te ljudi povezanih s turizmom, rekao je Vidošević te dodao kako Hrvatska umjesto kvantitete treba razvijati kvalitetne smještajne kapacitete, osobito zbog sklada između ekonomskog rasta i demografskih trendova. Potrebno je otvoriti prostor za visokokvalitetni turizam, naglasio je Vidošević te napomenuo važnost suradnje HGK i HRT-a na tom, ali i drugim projektima, kao što je dodjela Zlatne kune.
Održivi razvoj s adekvatnim mjerama zaštite okoliša među hrvatskim je prioritetima, naglasila je pomoćnica ministrice zaštite okoliša i prostornog uređenja Suzana Tarnik. Dodala je kako cilj akcije nije samo praćenje čistoće i kvalitete mora, nego edukacija i osvješćivanje ljudi. Stručne ekipe lani su uzimanjem uzoraka kontrolirale 851 plažu, a ove će se godine kontrolirati 862 plaže te će biti proglašena Plaža godine, rekla je Tarnik.
Predsjednik Hrvatskog udruženja hotelijera i restoratera (HUH) Franco Palma naglasio je kako bez promoviranja te stvaranja kvalitetnog turizma neće biti uspjeha, ali ni opstanka. Osnovni je cilj dovesti gosta kojem će se ponuditi bolji te kvalitetniji proizvod. Istaknuo je kroz akciju ocjenjivanje najboljih hotela na Jadranu i unutrašnjosti, koje će se provoditi pod vodstvom Hrvatskog udruženja hotelijera i restoratera.
|
Ravnatelj Instituta “Ivo Pilar” dr. Vlado Šakić naglasio je kako Institut sa oko 50 znanstvenika te 300 vanjskih suradnika od svog osnivanja već 15 godina sudjeluje u raznim političkim te gospodarskim istraživanjima, a odnedavno provodi i turistička istraživanja. Kako je naglasio, turizam ima i identitetsku dimenziju te je svojevrsni predstavnik nacionalnog identiteta zemlje u globalnim integracijskim procesima. Na projektu ocjenjivanja sudjelovat će 15 znanstvenika. Kriteriji ocjenjivanja kroz upitnik, kako je rečeno, su smještaj, promet, rješavanje komunalnog otpada, ugostiteljski sadržaj, segment pića, trgovina, dekoracije, aktivni odmor u prirodi, kultura i baština te prirodna baština.
Glavni tajnik Hrvatskog autokluba (HAK) Tomislav Družak naglasio je kako se HAK u svojoj stogodišnjici postojanja također uključio u organizaciju akcije, te će u suradnji s Udrugom kampista Hrvatske kroz standardizirane ocjenjivačke obrasce raditi na ocjenjivanju hrvatskih autokampova, kojih je lani bilo ocijenjeno 180.
Direktorica Sektora za turizam HGK Ondina Šegvić u ime Odbora za ocjenjivanje marina HGK naglasila je kako od prošle godine HGK s Institutom za turizam radi na ocjenjivanju hrvatskih marina. Ove godine, uz upitnik o sadržajima marina, bit će ponuđen i upitnik o važnosti elemenata marina na sedam jezika. Lani su ocjenjivane 32 marine, rekla je Šegvić.
Akcije će uz brojne ljetne turističke priče biti praćene u 12 emisija “Boje turizma”, koje će se emitirati od 12. srpnja do 27. rujna. U zadnjoj emisiji će se u jednom od ljetovališta u Dalmaciji održati svečana dodjela priznanja za 2006. uz izravni prijenos na HTV-u. Tada će petstotinjak turističkih djelatnika održati i tradicionalni Hrvatski turistički forum na kojem će se razmotriti aktualne stručno-znanstvene teme iz turizma.
Izvor: HGK
|
|
|
|