29.04.2010.
Hrvatski turizam u potrazi za domaćim gostima
Cilj ovogodišnje turističke sezone za Ministarstvo turizma je vratiti domaće goste, koji su prošle godine činili samo 13 posto u ukupnim dolascima, a 87 posto su stranci
Prošle godine u većini zemalja bilo je popularno ostati unutar granica, odnosno došlo je do povećanja udjela domaćih gostiju, dok je kod nas situacija obrnuta, rekao je ministar turizma Damir Bajs na konferenciji NeoTour koja se u organizaciji tvrtke Kongres Media u četvrtak održava u Zagrebu.
Naime, u Hrvaskoj prevladavaju strani gosti, zbog čega je jedan od dva glavna cilja hrvatskog turizma u 2010., vratiti domaćeg gosta, (prvi je zadržati povećani udio na međunarodnom tržištu koji je prošle godine premašio 2 posto). Prema prošlogodišnjim podacima, u ukupnim dolascima u Hrvatsku 87 posto čine strani turisti.
Adut ministra Bajsa u ovom pogledu je promidžbena kampanja koja je usmjerena na domaćeg gosta. No pravo je pitanje hoće li se drugi cilj našeg turizma ostvariti i hoće li potencijalni domaći gost imati potreban novac za odmor, bez obzira na mogući efekt solidarnosti za domaću ekonomiju.
Prema rezultatima indeksa optimizma u travnju koji provode Hendal i Lider, najveće beznađe upravo je u turističkom sektoru, gdje pad optimizma iznosi 19,3 posto.
«Rast nezaposlenosti na domaćem tržištu rada daje naznake da će broj domaćih turista i dalje znatno padati idućih mjeseci, a pravo je pitanje hoće li porast dolazaka stranih turista moći nadoknaditi taj gubitak» stoji u opisu rezultata. Prema njihovim očekivanjima, doći će i do slabijeg dolaska turista u svibnju bez obzira na velike najave dolazaka turista iz Slovenije za Praznik rada 1. svibnja.
Do gostiju preko Facebooka i Twittera
Na konferenciji u četvrtak sudjelovao je i Bob Cotton, voditelj britanskog Udruženja hotelijera i restoratera, koji je između ostalog kazao da je prošla godina za Veliku Britaniju rekordna po ostanku u zemlji za vrijeme odmora. Prošlogodišnji turistički uspjeh Turske, Cotton objašnjava konkurentnošću cijena i jakim marketingom.
Snažnom gradnjom hotelskih kompleksa potpomognutim državnim poreznim olakšicama, Turska nudi jeftinije all inclusive aranžmane, a svoj doprinos dale su i zrakoplovne kompanije s kojima su se dogovarali povoljniji ugovori. Nisu se ni trudili promovirati kulturne atrakcije i ostali sadržaj, već samo dovesti gosta u hotel, kaže Cotton.
Cilj konferencije je povezati turističku industriju s tehnikama oglašavanja putem internetskih socijalnih mreža. Njih Hrvatska već koristi u promicanju turizma, poput Facebooka i YouTubea, a od ove godine koristi i Twitter, i to pojačano u 25 najvažnijih tržišta. 'Internet nije budućnost, internet je sadašnjost', naglašava Bajs.
Prema anketama koje provodi Ministarstvo, više od 60 posto gostiju o Hrvatskoj se informiralo preko interneta, dok je taj broj 2007. godine bio dvostruko manji.
|
Hrvatska je izdvojila 2 milijuna eura za internetsko oglašavanje ove godine, što je najveće povećanje u tom aspektu ikada, pozicionirani smo na Googleu, na 40 turističkih portala i svim društvenim mrežama, rekao je Bajs, te podsjetio i da je sportski uspjeh uključen u turističku promociju, navodeći primjer Ivice Olića, koji je već angažiran kao ambasador hrvatskog turizma. (Bankamagazin)
|
|
|
|