01.04.2010.
Turistička predsezona: Uskrs kao lani
Hrvatski turistički radnici vide utjecaj gospodarske krize u tome što last minute trend ne jenjava, a raste prodaja putovanja nižih cijena - bliže destinacije, kraći boravci na dalekim destinacijama i Mediteran po povoljnim cijenama
Proljeće i uskrsni blagdani smatraju se početkom turističke predsezone, a dobra popunjenost kapaciteta u tom razdoblju pružila bi malo optimizma posrnulom gospodarstvu. Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica prognoziraju da će u tom razdoblju biti postignuti "korektni turistički rezultati".
Za nemogućnost ostvarenja boljih rezultata opravdanje nalaze u kalendaru. Naime iz Ministarstva su izjavili da se tijekom travnja, u svibnju pa sve do kraja lipnja ne mogu očekivati neki veći plusevi zbog "nepovoljnih termina praznika i blagdana u Hrvatskoj i Europi".
No, bez obzira na kalendarski raniji Uskrs i kriznu godinu, prema podacima ankete koju smo proveli za www.banka.hr hrvatski turistički radnici očekuju da će posjeti u to vrijeme većinom biti na prošlogodišnjoj razini čak i unatoč tome što su mediteranske zemlje počele agresivnu kampanju za svakog gosta.
Tako npr. Crna Gora najavljuje da će se gostima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije ponuditi desetodnevne aranžmane po cijeni od 99 eura, a u privatnom smještaju po 60 eura. O sličnoj politici cijena razmišljaju i Španjolska i Grčka.
Prema podacima s terena naši hotelijeri nisu za politiku snižavanja cijena već su odlučili držati se prokušanog recepta - kvalitetom i proširenjem ponude privući goste.
U Generalturistu su zadovoljni rezultatima prodaje uskrsnih aranžmana koji su bolji nego lani. Uz to, s obzirom na postojeći last minute trend, ne isključuju mogućnost da rezultati budu i bolji. I hoteli u sklopu grupacije Adriatic Luxury Hotels također bilježe veći booking u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Iz Generalturista naglašavaju da im je razlog za optimizam pružio Međunarodni sajam turizma u Berlinu koji je prošao bez otkaza rezervacija, za razliku od prošlih godina, te su stoga očekivali istu razinu bookinga ili blagi porast, što se i ostvarilo.
Najbolji rezultat ostvaren je upravo na hrvatskim destinacijama - na Kvarneru i srednjem Jadranu. Utjecaj krize ipak je vidljiv u tome što raste prodaja putovanja nižih cijena, a to su većinom bliže destinacije, kraći boravci na dalekim destinacijama te Mediteran po povoljnim cijenama.
Kao najveću zvijezdu proljetne ponude Mediterana u Generalturistu ističu Tunis koji se, za tjednodnevnu all inclusive uslugu zajedno s prijevozom, nudi za 2900 kuna. S druge strane kontradiktorno je i da je prodaja dalekih putovanja u uskrsnom terminu rasprodana, što je još jedan dokaz velike raslojenosti društva.
|
Adriatic Luxury Hotels će za Uskrs raditi punim kapacitetom. Svi hoteli te grupacije bit će otvoreni, a to su Excelsior, Bellevue, Dubrovnik Palace i Kompas na dubrovačkom području, te Grand hotel Bonavia u Rijeci. Najveći interes za te destinacije postigli su na španjolskom, britanskom, američkom i njemačkom tržištu, a Excelsior i Bonavia za Uskrs očekuju popunjenost 90 posto.
Bez obzira na ranije termine praznika i krizu, dobri rezultati bookinga povećali su njihova očekivanja za ovu godinu te očekuju poboljšanje u odnosu na 2009. Ipak, procjenjuju da će i ova kao i iduća godina biti teške za hrvatski turizam.
S druge strane lošinjska tvrtka Jadranka hoteli, kao i grupacija Valamar, će za Uskrs raditi polovičnim kapacitetima. Jadranka će od pet hotela imati otvorena tri - Auroru, Puntu i Bellevue.
Cijene su zadržali na razini prošlogodišnjih, a za Uskrs očekuju oko 1.400 dolazaka što je slična popunjenost kao i prošle godine. Kažu kako razliku u bookingu zbog ranijeg Uskrsa nisu osjetili.
Valamar, koji na jadranskoj obali ima oko dvadesetak hotela, otvorit će tijekom uskrsnih blagdana njih deset. Očekuju otprilike 3.500 gostiju, a ni oni nisu mijenjali cijene od prošle godine.
Ipak, kod njih je broj očekivanih gostiju za desetak posto manji nego lani, a razloge vide u tome što je Uskrs prošle godine bio sredinom travnja, kada su vremenski uvjeti bili povoljniji.
Ostvare li se i dobre meteorološke prognoze turistički se radnici uzdaju i u individualne goste koji se mogu odlučiti u zadnji čas na dolazak te tako popuniti turističke kapacitete. Najčešće se za odmor samo par dana prije blagdana upravo odlučuju domaći gosti, a upravo je to jedan od primarnih ciljeva Hrvatske turističke zajednice - vratiti domaćeg turista u hrvatska odredišta.
U svakom slučaju s većine stranih tržišta za lipanj i glavni ljetni dio sezone stižu dobre najave i tada se očekuje pravi istup hrvatskog turizma, istaknuo je to i ministar turizma Damir Bajs na sjednici Turističkog vijeća HTZ-a u srijedu.
Slijedom toga i pravovremenih priprema za sezonu, od promocije, udruživanja novca za oglašavanje javnog i privatnog domaćeg i stranog turističkog sektora do uvođenja bezviznog sezonskog režima za Rusiju, Kinu, Indiju, Kazahstan, Ukrajinu i neke arapske zemlje, Bajs vjeruje kako Hrvatska ove godine može održati svoj lanjski udjel od 2,07 posto u europskom turizmu. (Bankamagazin)
|
|
|
|